Kocur do 35-40 tys

09 Kwi 2014, 17:03

Geniodekt napisał(a):Nie jestem fizykiem, więc mogłem pomylić kilka pojęć i za to z góry przepraszam :oops:
Nie jestem też zwolennikiem wielkiego boomu na niutonometry propagowanego przez właścicieli diesli uparcie twierdzących, że ropa jest "lepsza" od benzyny. Moment przydaje się w traktorze lub ciężarówce, ewn. do holowania przyczepy w SUVie lub kombi. Po co małemu roadsterowi 300-400 nm ? Chyba do palenia opon. Ideą dwuosobowego kabrioletu jest dobre prowadzenie na zakrętach i dawanie wynikającej z tego frajdy z jazdy. Nikt nie będzie woził S2000 cegieł czy holował łodzi.


Pokrótce Ci wytłumaczę o co biega... :naughty:
Pojmowanie przez Ciebie Nm jest nie odpowiednie ponieważ przed oczami masz małego diesla po chipsie który strzela z wysokiego Nm i później max szybko go zdejmuje... czyli idealny temat na wymioty :D
Wysoki Nm jest mega tematem ale jeżeli występuje w odpowiedniej ilości i w odpowiednim miejscu przez odpowiedni czas...Dlatego kiepska wiertarkę taka jak np: celica TS (193km) objedziesz wszystkim co ma normalnego Nm w stosunku do masy i normalny jego przebieg oczywiście bez wielkiej mocy.
Najbliżej ku ideałowi frajdy z jazdy jest V8 a dopiero później turboloty, V6ki, r6/r4ki...

Teraz kwestia mocy zwanej później kuniami :wink:
Kunie są bardzo potrzebne ale nie można stawiać ich przed niutkiem ponieważ nawet wielka ilość kuni bez niutka nie powoduje super przyśpieszenia...
I tu też pojawia się ten sam problem co przy Nm czyli moc musi odpowiednio wzrastać i trwać.

Pośrednim rozwiązaniem są R6ki które łączą wiertarkę z fajnym pałerem i Nm od dołu.

Dlatego jak będziesz wybierać auto które ma się sprawdzać przy ślimaczeniu się bulwarem i do depnięcia spod świateł V8 jest bez konkurencji.

Geniodekt
jeszcze dam Ci porównanie takie w skrócie z mojego podwórka . Testowałem dwa takie same samochody, różniące się mocą około 100KM i mające podobnego Niuta do 170-180km/h jechały tak samo!!! Z jednym małym ale w tym słabszym był trochę lepszy Nm i jego przebieg więc doznania lepsze niż w samochodzie mającym 100KM wiecej.

Pamiętaj NIUTEK nie jest do holowania przyczepy ani do ciężarówki tylko do tego żeby miłośnik jazdy autem miał pełne gatki z radości...

P.S.
Walka o niuta w autach mocno podkręcanych kosztuje 2x więcej kaski, czasu i wiedzy niż o moc...
A Żeby było jeszcze Ci łatwiej zrozumieć to motocykl crossowy jest Twoim modelem czyli duza moc i brak Nm. Cross 125cm3 ma około 47-50KM ale Nm baaaardzo mało jazda nim jest upierdliwa i nie bezpieczna bo praktycznie w 100% jego potencjał wykorzystujesz w ciągu 1,5 sec.

Masz totalny skrót jak coś to w dziale o kunniach można rozwijać temat. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Kwi 2014, 18:32

Nieważne ile mleka daje krowa tylko jak często go daje. Zapraszam do poczytania filmiku z autocentrum, w którym fajnie jest zobrazowany stosunek nM do koni mechanicznych.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

MarcinUser
Początkujący
 
Posty: 106
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Podkarpacie

09 Kwi 2014, 23:30

zastanów się której lasce podoba się S2000.... dla fana motoryzacji to coś znaczy a dla kobiety? "co to za badziew" -> zdanie mojej a wie na prawdę dużo o samochodach ;)
mucha177
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 06 2006
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E38
Silnik: 4,4 286KM M62B44
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

09 Kwi 2014, 23:33

za duzy budzet, nie oszukujmy sie na ferrari Cie nie stac, a na tepe dupy styknie Calibra z ostrym agrotunningiem pod wiejska dyskoteka;)
Nethann
Aktywny
 
Posty: 274
Auto: Astra h Gtc
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

13 Kwi 2014, 18:36

Tak jak napisałem wcześniej - nie interesując mnie populusy, więc BMW z serii 3 całkowicie odpada. Myślę, że wybór jednak padnie na Chryslera, aczkolwiek jeszcze nie jestem do końca przekonany.
Eneolsen
Początkujący
 
Posty: 61
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

13 Kwi 2014, 20:06

Eneolsen napisał(a):Myślę, że wybór jednak padnie na Chryslera,

Przejdź się chryslerkiem bo możesz być zaskoczony (negatywnie) wnętrzem i prowadzeniem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auta do driftu za rozsądne pieniądze – które wybrać?
    Z czasem czy innymi kierowcami możemy ścigać się praktycznie każdym samochodem. Ale kiedy chodzi o drift, to bez napędu na tył i odpowiedniej mocy nawet nie ma co stawać na torze. Popularność jazdy bokiem w Polsce stale rośnie, ...
    Grillowanie, wyjazdy czy wesela - wczorajszy kierowca
    Letnie grillowanie, wyjazdy czy wesela często łączą się ze spożywaniem alkoholu. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że w takiej sytuacji często nie są zdolne do prowadzenia samochodu nie tylko tego samego wieczoru, ...

13 Kwi 2014, 21:20

Tyłek Crossfire jest tragiczny, wygląda jak przyczajona ropucha. W środku też nie zachwyca, jak mówi szybki.

Spójrz jeszcze na Mazde RX-8, piękne i ciekawe auto z zewnątrz i wewnątrz, z dynamicznym silnikiem i świetnym prowadzeniem. Mankamentem jest to że silnik Wankla wymaga więcej dbałości niż normalny cylindrowiec i może czasem sprawiać kłopoty, ale jeśli szukasz auta na weekend to może to nie być to dla Ciebie problemem. Nie wiem też jak jest z popularnością tych aut w Polsce, ale z pewnością nie jest to populus. Jak byłbys zainteresowany tym samochodem to patrz na roczniki od 2006, wcześniejsze silniki mają wadę.

Kilka przykladowych Madzi
[link do Otomoto wygasł]
[link do Otomoto wygasł]
[link do Otomoto wygasł]
[link do Otomoto wygasł]
HighwayStar
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: Adidas

13 Kwi 2014, 21:21

Odemnie:

Stare ale jare:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Oraz extra auto w każdej sytuacji:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
wojtek70
Nowicjusz
 
Posty: 37
Prawo jazdy: 16 02 1927
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: bugatti
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1928

13 Kwi 2014, 22:39

Tak jak napisałem wcześniej - nie interesując mnie populusy, więc BMW z serii 3 całkowicie odpada. Myślę, że wybór jednak padnie na Chryslera, aczkolwiek jeszcze nie jestem do końca przekonany.

Czytaj więcej kocur-do-35-40-tys-vt73839-30.htm#ixzz2ynic2hne


Populusy to fiat, skoda, ford, opel, vw, itp. BMW 3 to klasa średnia (D) premium. Chrysler to tzw. badziew. Mimo, że ciekawie wygląda, jak większość amerykańców u nas.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

13 Kwi 2014, 22:46

z amerykańców to dodge charger SRT jest mega mimo plastikowego wnętrza ale to wielkie V8 i świetny wyględ wszystko rekompensuje... ale niestety za drogi
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Kwi 2014, 22:56

Może raczej 5.7 HEMI ? Spokojnie zmieści się budżecie.
chrysler-300c-vt73158.htm
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006