Kombi do 60k benzyna automat

06 Sty 2024, 20:48

Cześć,
Aktualnie jestem posiadaczem Audi A4 B7 1.8T Quattro z 2006 r., samochód mam od 2018 roku, czas na zmiany. Teraz potrzebuje również benzyny, ale w kombi i automacie. Najbardziej podobają mi się poliftowe (2012 +) Audi A4 B8 głównie celuje w silnik 1.8TFSI, bo podobno 2.0 TFSI nie jest zbyt ekonomiczny. Wiem, że są tam także skrzynie multitronic, które uważane są za awaryjne... Co myślicie o tych dwóch silnikach? Nie jest też wymogiem Audi, ale w tej cenie (60 tyś) nie znajduje nic szczególnego co przykułoby moją uwagę. Prosiłbym też abyście przedstawili swoje propozycje :)
8setX
Początkujący
 
Posty: 133
Prawo jazdy: 01 08 2013
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Sty 2024, 22:16

chyba najgorszy syf w tej chwili tfsi + multitronic, mój kuzyn to po wielokrotnych odradzaniach zakupił i przez 2 lata wpakował w usuwanie wad około 20 000zł, po czym nie mógł sprzedać tego przez prawie rok, po czym oddał w rozliczeniu tracąc bardzo dużo , kupiłq5 2.0 tfsi :lol: ja mu mówię...z deszczu pod rynnę :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

06 Sty 2024, 22:23

20tys w 2 lata to żadna tragedia

2x olej I filtry = 1000zl
Jakieś klocki tarcze, swiece = 3000zl

Sam ostatnio w dupowozie i w niezależnym warsztacie zapłaciłem 4.5k za filtry, oleje, swiece, tarcze, klocki i zaciski tył.

Zaraz pewnie odezwie się ktoś od Toyoty czy Lexusa że tam się przez 20 lat nic nie robi ale to bajki...
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Sty 2024, 23:23

Raziel11 napisał(a):Zaraz pewnie odezwie się ktoś od Toyoty czy Lexusa że tam się przez 20 lat nic nie robi ale to bajki...


Niepotrzebnie wprowadzasz tego rodzaju skrajności bo trzeba robić tylko o połowę rzadziej a niektóre "obwody" auta wytrzymają dłużej niż samo auto.
I możemy teraz pisać miliony słów co komu bardziej odpowiada ale o trwałości raczej nie ma co pisać.

Raziel11 napisał(a):20tys w 2 lata to żadna tragedia


O czym Ty piszesz że żadna tragedia ? !

Mówimy o zwykłych autach i nie o przebiegach po 100k.km.rocznie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2024, 10:30

Raziel11 napisał(a):20tys w 2 lata to żadna tragedia

to nie był serwis tylko usuniecie wady palenia oleju przez silnik i usuniecie wady szarpania skrzyni, plus rozrząd ale to liczę że to eksploatacja,
pozatym skrzynia i tak wymagała dokładki jeszcze około 2500zł ale...auto już zostało na szczęście sprzedane
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

08 Sty 2024, 19:27

toyman40 napisał(a):chyba najgorszy syf w tej chwili tfsi + multitronic, mój kuzyn to po wielokrotnych odradzaniach zakupił i przez 2 lata wpakował w usuwanie wad około 20 000zł, po czym nie mógł sprzedać tego przez prawie rok, po czym oddał w rozliczeniu tracąc bardzo dużo , kupiłq5 2.0 tfsi ja mu mówię...z deszczu pod rynnę

Z tego co czytałem w TFSI po 2012 (lift) zostały zlikwidowane wady silnika, które występowały przed 2012.

toyman40 napisał(a):to nie był serwis tylko usuniecie wady palenia oleju przez silnik i usuniecie wady

Właśnie m.in. wady palenia oleju. Nie wiem jak z automatyczną skrzynią biegów...

Ale jeżeli nie Audi i TFSI to co jest ciekawego na rynku - jaka marka w benzynie i automacie? Co myślicie o Volvo V60 albo Passacie B8?
8setX
Początkujący
 
Posty: 133
Prawo jazdy: 01 08 2013
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Sty 2024, 20:20

8setX napisał(a):Z tego co czytałem w TFSI po 2012 (lift) zostały zlikwidowane wady silnika, które występowały przed 2012.


znasz coobcia?
naprawiają takich silników w hektolitrach
nic nie zostało zlikwidowane
gość mechanik się wypowiada że dopiero po 2018r coś tam zostało poprawione
Coś
Bo znając realia to dalej jest to silnik kibel.
pa tu
Remont za 30 000zł i co ?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



znowu kolejny remont za kolejne 30 000zł

:lol: :lol: :lol:
wogóle na ich kanale 2.0 tfsi i robią kasę ale mechanicy :lol:

mój kuzyna ma już 2 tfsi i Ma już dość,
nie było chyba miesiaca gdzie auto nie było u mechanika, jeździ od mechanik do mechanika
jeden spipszy ...drugi poprawia i tak w kółko.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

08 Sty 2024, 21:08

8setX napisał(a):Z tego co czytałem w TFSI po 2012 (lift) zostały zlikwidowane wady silnika, które występowały przed 2012.

Tia to tyle oficjalnych danych pt."już poprawili". Z tego korzystają handlarze przy sprzedaży aut.

Tak samo jak DSG i podział na te mocne i słabe a potem się dowiesz że po środku jeszcze jest obowiązkowe szarpanie i usunięcie go 10k.pln.

toyman40 napisał(a):znasz coobcia?

Ja go znam i na PW mogę Ci trochę popisać :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sty 2024, 21:25

Najlepiej szukać tak po 2015 to już pewne że to inna rodzina tych motorów.
Jeśli chodzi o A4 B8 polift - ma zmieniony front.

Zawsze jest też opcja diesla 2,0

minusem jest ciasna buda, gdzie A3 8P ma tyle samo albo i więcej miejsca
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

09 Sty 2024, 22:05

Niektóre wersje silnikow to faktycznie kibel, ale nie można patrzeć na to przez pryzmat tego ile się robi remontów tych silników bo po prostu tych aut jest od zatrzęsienia w Polsce.

Druga sprawa, kupujemy auta używane i największą wada jest poprzedni właściciel.

Trzecia sprawa malo jest silników bez wad, a te które większych wad nie mają są po prostu słabe, silniki TSI są chętnie wybierane za swoją elastyczność i podatność na modyfikacje.

Osobiście mam 2 auta z TSI I raczej nie narzekam, awarii 0, co nieco zrobilem profilaktycznie po zakupie choć nie musiałem, ale chcąc spać spokojnie wyczyściłem nagar (to problem kazdego współczesnego silnika z bezp. wtryskiem) czy wymiana 3 zaworków za łączna kwotę chyba 800zl, reszta to eksploatacja typu rozrzad, swiece, filtry
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2024, 17:21

Co myślicie o Volvo V60 albo Passacie B8? Także w benzynie i automacie. Jakoś inne samochody nie wpadają mi w oko...
8setX
Początkujący
 
Posty: 133
Prawo jazdy: 01 08 2013
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Sty 2024, 20:22

8setX napisał(a):Passacie B8? Także w benzynie i automacie. Jakoś inne samochody nie wpadają mi w oko...

myślimy że jest to kupa...jak ruszysz to zacznie śmierdzieć, więc jak jest to kupa to lepiej nie ruszać :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286