Komfortowy samochód do 45 tys

14 Cze 2021, 20:53

Witam

Szukam samochodu do +/- 45 tys (na pakiet startowy mam przeznaczony osobny budżet)

Sedan lub duży, wygodny hatchback
Roczne przebiegi- ok 20 tys
Jazda głównie na trasie, rzadziej miasto
Diesel
Zależy mi głównie na komforcie i małej awaryjności

Moje typy: Peugeot 508 lub Volvo S60

Poproszę o inne, może lepsze propozycje dla moich wymagań :)
Kaiser
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: okolice Brzeska/ Tarnowa/ NS
Prawo jazdy: 07 10 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Toledo 1M
Silnik: 110 KM ASV
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Cze 2021, 10:50

W przypadku Volvo powinieneś w tym budżecie szukać w modelu S60 wersji D3 z dieslem o pojemności 2.0.

Jeżeli chodzi o Peugeota 508 to tu lepiej szukać wersji z silnikiem 2.0 HDI i moim zdaniem jest to wygodniejsze auto od S60 no i dodatkowo w założonym budżecie na pewno kupisz młodszy egzemplarz.

W założonym budżecie jesteś jeszcze w stanie sięgnąć np. po Mazdę 6 2.2 Skyactiv-D z początku produkcji tego modelu. Moim zdaniem ten samochód z takim silnikiem jest warty uwagi.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3493
Zdjęcia: 12

15 Cze 2021, 18:04

Pug 508 ma dosyć sztywno i sportowo zestrojone zawieszenie, dobrze się prowadzi ale jak na francuza jest mało komfortowy i średnio wybiera nierówności.
Możesz jeszcze zerknąć na Lagunę 3 i Mondeo. Chociaż w przypadku mondeo to 45k może być trochę mało na fajne Mk5 a za dużo na Mk4.

Pug chyba mimo wszystko faworyt, nowoczesna bryła, fajne wyposażenie, fajny silnik 2.0 HDI, brak problemów z korozją.
hoderi145
Początkujący
 
Posty: 140
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 140km
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Cze 2021, 18:42

Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Cze 2021, 19:05

hoderi145, 508 ogolnie nie ma problemow z korozja poza rantami blotnikow przednich. Slabo sa zabezpieczone jesli chodzi o odpryski kamyszkow i lubi tam odpadac lakier.

Rokiko, w przypadku V60 najbezpieczniej bedzie wybrac diesla poliftowego, w ktorym raczej nie powinno juz byc problemu z glowica. Oczywiscie w przed lifcie tez mozna tego uniknac, ale zawsze jakies prawdopodobienstwo istnieje.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 160
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0 HDi 163KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Cze 2021, 20:35

Dzięki za propozycje :)

W tym budżecie znajdzie sensowną Kie Optime albo coś ze stajni Lexusa?
Kaiser
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: okolice Brzeska/ Tarnowa/ NS
Prawo jazdy: 07 10 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Toledo 1M
Silnik: 110 KM ASV
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak i gdzie kupić części do samochodu?
    Każdy kierowca, niezależnie od tego, jakiego auta jest właścicielem, staje przed koniecznością zakupu nowych części do samochodu. Zazwyczaj jest to wynik normalnej eksploatacji części, a czasem jest to wymuszone przez kolizję ...
    BMW 325 / BMW electric (1992-1997) - samochód elektryczny
    Począwszy od 1990 roku trzecia generacja BMW serii 3 stała się podstawą dla 25 samochodów eksperymentalnych, stosowanych podczas testów, oraz optymalizowania nowych podzespołów w celu stopniowego przeniesienia ...

  • 15 Cze 2021, 20:43

    Rokiko napisał(a):Jeżeli chodzi o Peugeota 508 to tu lepiej szukać wersji z silnikiem 2.0 HDI i moim zdaniem jest to wygodniejsze auto od S60 no i dodatkowo w założonym budżecie na pewno kupisz młodszy egzemplarz.


    A ja sądzę, że wygodniejsze jest S60 - lepiej wyciszony, lepsze materiały w środku niż w 508. Niestety jest też dość ciasne na tylnej kanapie i ma malutki bagażnik jak na sedana.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7007
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    15 Cze 2021, 20:43

    Sensowne lexusy mają pod maską benzyniaki a chcesz diesla
    Optima może być, coś z 2012-13 powinieneś znaleźć choć w większości to kombiaki
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6604
    Przebieg/rok: >50tys. km

    15 Cze 2021, 23:09

    Invi napisał(a):Jeśli ma być wygodnie to c5
    a gdzie w c5 ta wygoda? zapraszam do lekturki którą napisałem na temat c5 :ok: 508 wychodzi o niebo lepiej, napewno praktyczniejsze, lepiej przemyślane bez głupisz rozwiązań konstrukcyjnych typu aby wymienić newralgiczną tulejkę za 50 zł w wahaczu trzeba go wyjąć a żeby wy wyjąć trzeba wyjąć półoś a żeby wyjąć półoś a żeby wyjąć półoś trzba wyciągnąć piastę koła :mrgreen: a na koniec trzeba regulować zawias :naughty: miód technologia. C5 kosztami nie odbiega od marek premium
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12959
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    15 Cze 2021, 23:14

    Twoje wysrywy to twój punkt widzenia, w tej kwestii akurat mocno odbiegający od średniej
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6604
    Przebieg/rok: >50tys. km

    15 Cze 2021, 23:19

    To jest chłopcze prawda i coś konkretnego o czym Ty nie masz pojęcia a polecasz ten śmietnik, pogadaj sobie nawet z właścicielami, oni dobrze znają te wszystkie wady i problemy i znają ''nivo'' tej klęski ale zwyczajnie to akceptują tak samo jak koszta utrzymania właściciele BMW w sumie w cytrynce może być nawet grubiej :ok:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12959
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    16 Cze 2021, 07:56

    Gościu, mój stary tym autem od 3 lat kilometry tłucze. Już nie mówiąc, że sam mu go znalazłem. Znam ludzi, którzy jeżdżą c5 i nie wyobrażają sobie kupna innego auta biz francuskie. Zdaje sobie sprawę, że chciałbyś żeby wszyscy e39 jeździli ale ludzie mają inne priorytety niż stare trupy. Chcą jeździć ciekawymi, wygodbymi, dobrze wyposażonymi autami a to, że ich utrzymanie kosztuje więcej niż yarisa to naturalna kolej rzeczy. Twoja opinia jest skrajnością a szukając rzetelnych informacji należy takie odrzucać i brać z dystansem.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6604
    Przebieg/rok: >50tys. km

    16 Cze 2021, 08:34

    Invi napisał(a):Twoja opinia jest skrajnością
    Co jest skrajnością? W którym miejscu? Dawaj w końcu jakieś konkrety à nie tylko płaczesz.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12959
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    16 Cze 2021, 09:28

    Najpierw odsyłasz do swojej bliżej nieokreślonej "lekturki" na temat c5 (i zaznaczę po raz kolejny, że to twoja jednoosobowa opinia), później piszesz o jakiejś tajemniczej tulejce (nie precyzując nawet rodzaju zwieszenia) i chcesz "konkretów"? Jakich znowu konkretów i na jaki temat? C5 jest dużym, wygodnym, zwykle świetnie wyposażonym o średniej dla rynku awaryjności. Gama silników z wyjątkiem
    1.6thp bardzo udana, tyle.
    Możesz sobie szukać dziury w całym dając za przykład jakąś tulejkę w zawieszeniu, podobny element znajdziesz w każdym aucie na rynku, może z wyjątkiem daci logan. Twoje zdanie nie jest prawdą objawioną a jeśli uważasz inaczej to nie mam pojęcia w jaki sposób jesteś moderatorem z tak ograniczonym myśleniem.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6604
    Przebieg/rok: >50tys. km

    16 Cze 2021, 09:44

    Posłuchaj po 1 to ja Cie nie obrażam a po 2 to kto tu ma ograniczone myślenie nie rozumiejąc tego że nie chodzi o samą tulejkę a o komplikacje w jej wymianie, rzecz która powinna zająć max godzinę robisz w 4 co ciągnie niepotrzebne koszta a rozchodzi się tylko o jedną śrubę która jakby była zastosowana od dołu nie trzeba by było wszystkiego rozbierać a tak nie wyjmiesz śruby bo jest centralnie pod półosią.
    A to tylko przykład bo tak jest z większością rzeczy, żeby zmienić żarówkę trzeba zdjąć zderzak a żeby zdjąć zderzak to trzeba zdjąć koła i nadkola :ok: to tylko przykłady.
    Ps. Nie trzeba określać zawieszenia bo owa tuleja występuje w każdym rodzaju czy to sztywniak czy hydro.

    Kończę dyskusje bo to nie ten poziom, jeżeli brakuje Ci dalej argumentów spokojnie wyczytasz o wszystkich które wymieniłem powielanych w netach. Bez odbioru.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12959
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7