Korozja na drzwiach i masce - jak spowolnić jej degradację samochodu?

01 Kwi 2021, 16:16

Witam. Chciałbym zająć się rdzą na elementach nadwozia ze zdjęć. Oceńcie proszę sposób postępowania oraz użyte materiały:

1. Odrdzewiacz app r stop tam gdzie nie doczyszczę, jest polecany

2.Teraz najbardziej nurtująca mnie kwestia, czyli podkład epoxydowy. Muszę użyć podkładu z utwardzaczem na pędzel, czy nie może to być zwykły epox 1k w puszce? Wydaje mi się że np. na łączeniach blach u dołu drzwi lepiej się sprawdzi w spreju. Jak z odpornością na rdzę?

3. Do ubytków użyję szpachli z włóknem szklanym jako że nie chłonie wody.

4. Szpachlę z włóknem zamknę podkładem epoxydowym.

5.Szpachla wygładzająca app 1k - lakier bazowy- lakier bezbarwny.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

paciumek
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 0

01 Kwi 2021, 16:44

Ah te Japończyki.... :naughty: plan w teorii masz dobry ale Ty chcesz to wszystko pędzelkiem zrobić?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Kwi 2021, 16:52

Niestety innych możliwości nie mam, a potrzebuję rozłożyć trochę w czasie rdzewienie mojej mazdy. :) Chciałbym to ogarnąć jak najlepiej mogę. Niestety nie mam dostępu do pistoletów itp.
paciumek
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 0

02 Kwi 2021, 09:16

Kurcze tu na drzwiach to już chyba będą prawie dziury ;/
Takie zabezpieczenie trochę opóźni rdzewienie najlepiej to oczyścić i potraktować środkiem który reaguje z rdzą. Od środka w drzwiach ciężko będzie to oczyścić ale tam też trzeba potraktować rdzę takim środkiem.

Ja bym to zrobił przynajmniej dwa razy i jak już taki środek zareaguje to można go zabezpieczyć jakimś podkładem i farbą żeby było jak najmniej widać.

@Kao to fachowiec w tej dziedzinie więc on będzie wiedział co z tym najlepiej zrobić :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

02 Kwi 2021, 09:25

Zdzieraj to ile możesz, na to r-stop, po wyschnięciu zmatowić włókniną czerwoną i daj epoxyd, szpachlowanie na ma sensu bo jak to pędzelkiem robisz to i tak będzie to źle wyglądało. Epoksyd zmatuj taka samą włókniną, na to podkład akrylowy w sprayu, baza i bezbarwny w sprayu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Kwi 2021, 11:55

Dzięki za rady. Niestety ale na ten rant drzwi muszę dać szpachli bo jak to będzie wyglądało. Czyli jak już epox to tylko z utwardzaczem, mieszalny? I trzeba go zmatowić przed szpachlowaniem?
paciumek
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 0

02 Kwi 2021, 15:32

W sprayu to wszystko sa cieniutkie warstwy ale estetyczniej wygląda z tym że każda warstwę/powłokę należy dawać dalej niż poprzednią zaczniesz psikac jednym podkładem, drugim, baza, klarem i zakończysz na 1/4 drzwi czy maski a wtedy będzie kiszkowato wyglądało
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Kwi 2021, 13:01

Ok czyli mogę pędzelkiem machnąć takiego novola, nawet jeśli w instrukcji jest zalecana "techniki nanoszenia : Natrysk pneumatyczny lub hydrodynamiczny"?
Uważasz że "będzie to źle wyglądało" ale przecież na to jeszcze idzie podkład akrylowy później dopiero baza i klar. Bo chyba nie rozumiem co masz na myśli, a ten podkład i tak trzeba zmatowić.
paciumek
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 0

03 Kwi 2021, 15:58

po krótce chcesz mieć pewniej nakładasz pędzelkiem i matujesz włókniną, chcesz estetycznie to każdą powłokę szlifujesz papierkiem do uzyskania upragnionego efektu tylko tym sposobem zmniejszasz powłokę i ochronę jednocześnie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4