Krawężnik przy 100 km/h problemy bmw e92 325i

Krawężnik przy 100 km/h problemy bmw e92 325i

06 Mar 2017, 00:05

Cześć.

Miałem ostatnio niemiła sytuację na drodze, ponieważ kierowca wymusił pierwszeństwo zmuszając mnie do odbicia w lewo na pas zieleni i uderzenia na skręconych kołach w wysoki krawężnik. Na szczęście kierowca zatrzymał się i szkoda została zgłoszona do PZU.

Jako że koła trzymają ciśnienie, postanowiłem udać się bezpośrednio do warsztatu który był obok aby zorientować się co zostało uszkodzone i dostałem taką listę:

-uszkodzone felgi (krzywe i pogięte) x 4
-opony uszkodzone (rozerwane, balony) x 4
-uszkodzone osłony amortyzatorów tył x 2
-gniazdo amortyzatora lewego uszkodzone/wyrwane - co w niedługim czasie na pewno spowoduje wylanie amortyzatora.
-tuleje wahaczy przednich dwie strony
-Na pewno uszkodzone łożyska kół przednich (niby wysypane kulki)
-porysowany/uszkodzony przedni zderzak
-Kierownica kiedy koła są ustawione na w prost jest przekręcona lekko w prawo. ( nie wiedzą dlaczego)
-Migająca kontrolka kontroli trakcji na 3 km migała kilkukrotnie.
-Przypuszczam, że tarcze mogą też być krzywe bo były rozgrzane a intensywnie padało i koła były do połowy w błocie i po zatrzymaniu parowały i syczały.

# na pewno do ustawienia będzie geometria kół, zbieżność
# nie wiadomo co może być przyczyną skrzywienia kierownicy - macie jakieś pomysły?

I mam pytanie jak udowodnić to PZU. Samochód stoi na podwórku zgłoszony jest jako niezdolny do poruszania się i zastanawiam się jak przedstawić uszkodzenia rzeczoznawcy. Obawiam się, że przyjedzie popatrzy na koła, w nadkole i to wszystko. Co polecacie zrobić w takiej sytuacji, wystarczy, że przedstawie tą listę? Bo jak stwierdzi, dlaczego kierownica nie jest prosto, czy coś nie jest pogięte lub dlaczego kontrola trakcji miga?

Drugie pytanie to czy kosztorys uwzględnia ceny nowych oryginalnych części? Bo nie chciałbym aby wycenili mi np. koła po cenach z allegro, czy prostowanie felg, czy jest sens przygotowania zestawienia cen OEM z katalogu ASO wyżej wymienionych części?

Proszę o pomoc ponieważ jestem zielony w tych sprawach jest to moja 1 zdarzenie drogowe i nie wiem co powinienem wiedzieć. Pozdrawiam
fenistil
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 18 Maj 2014, 20:28
Auto: nie mam

Re: Krawężnik przy 100 km/h problemy bmw e92 325i

10 Mar 2017, 13:59

fenistil napisał(a):nie wiadomo co może być przyczyną skrzywienia kierownicy - macie jakieś pomysły?
Problemem mogą być drążki kierownicze, żeby kierownica się przekręciła nie dużo potrzeba. Tym bardziej że na pewno zbieżność samochodu przestawiła się przy takim uderzeniu. Nie wiadomo czy dodatkowo np. wahacze nie skrzywiły się itd.

fenistil napisał(a):I mam pytanie jak udowodnić to PZU. Samochód stoi na podwórku zgłoszony jest jako niezdolny do poruszania się i zastanawiam się jak przedstawić uszkodzenia rzeczoznawcy.
Warsztat w którym będziesz naprawiał powinien przygotować wycenę, a zakład ubezpieczeń swoją drogą pewnie wyśle rzeczoznawcę żeby ocenił szkody.
Możesz też oddać samochód do warsztatu który ma podpisaną umowę z takim ubezpieczycielem wtedy to oni naprawiają i koszty cię nie interesują. Odbierasz samochód naprawiony, ewentualnie zgłaszasz jakieś uwagi.

fenistil napisał(a):Drugie pytanie to czy kosztorys uwzględnia ceny nowych oryginalnych części? Bo nie chciałbym aby wycenili mi np. koła po cenach z allegro, czy prostowanie felg, czy jest sens przygotowania zestawienia cen OEM z katalogu ASO wyżej wymienionych części?
Ubezpieczyciel musi pokryć koszty naprawy przy użyciu części oryginalnych i tu nie ma wyboru tylko w przypadku gdy dany samochód jest jeszcze na gwarancji i był serwisowany tylko stosując części oryginalne. W pozostałych przypadkach powinien wyceny dokonać biorąc pod uwagę części oryginalne albo zamienniki ale takie które są równoznaczne z oryginalnymi i posiadają zaświadczenie, że zostały wyprodukowane zgodnie ze specyfikacjami i standardami produkcyjnymi.

Oczywiście powyższa lista to nie muszą być wszystkie uszkodzenia które powstały na skutek takiego zdarzenia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6767
Zdjęcia: 3345
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowe japońskie silniki Kultowe japońskie silniki
    Kultowe japońskie silniki nie bez powodów zdobyły na świecie rzesze fanów, którzy doceniają nie tylko ich niezawodność, ale również dużą podatność na modyfikacje. Oto kilka świetnych japońskich ...
    Czy używane opony są bezpiecznym wyborem? Czy używane opony są bezpiecznym wyborem?
    Zakup nowych opon to wydatek, który każdy kierowca powinien traktować w kategorii inwestycji – opony są jedynym elementem łączącym auto z jezdnią. To od ich jakości i sprawności zależą nie tylko osiągi samochodu ...

  •  
    • Audi A3 8L, bok
      Men's Day 2009
      Master Truck
      Daihatsu Feroza SX potrzebował trochę pomocy przy wyjeździe z błota