Lanos SX, umiera na gazie.

02 Cze 2011, 13:48

Tak wiec kupiłem okazyjne Lanosa SX z instalacją LPG, bezproblemowo przejechałem już nim 10 tys km. Od paru dni zaczął najzwyczajniej sobie zemnie kpić, pierwszym objawem było iż zdechł mi podczas użytkowania gdy jechałem na gazie, z trudem go na nowo odpaliłem na benzynie. Na drugi dzień stał grzecznie na parkingu w międzyczasie zamówiłem świecie z okablowaniem, filtr paliwa i powietrza z zamiarem pójścia do mechanika. Ale najpierw jeszcze jedna próba, wsiadam odpalam bezproblemowo za pierwszym razem benzyna chodzi, gaz chodzi no to jadę, przejechałem na gazie dosłownie kilka km zdechł, sytuacja się powtórzyła, problemy z odpaleniem.

Tak wiec:

- Silnik staje podczas jazdy na gazie po chwili użytkowania, po czym występują problemy z ponownym odpaleniem niezależnie na jakim paliwie.

- Gdy postoi parę godzin odpala bez problemu, podczas przełączania gaz/paliwo zachowuję się normalnie.

- Na benzynie jeździ prawidłowo

Przyczyna? dla mnie tajemnica.
Leonmax
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Wrocław

02 Cze 2011, 14:25

Może to brak iskry po rozgrzaniu? jak "zdechnie" to zdejmij przewód ze świecy i sprawdź czy ma iskrę. Czujniki położenia wałka też jest mankamentem w 16V.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

02 Cze 2011, 20:33

Widzę że myślisz o benzynie ale masz jeszcze gaz i problem masz z gazem.Prawdopodobnie gaz zalewa Ci silnik i nie pali ani na ben. ani na gazie.Musisz przejrzeć instalację gazową parownik /ile ma lat?/ i filtr gazu /kiedy go ostatnio wymieniałeś?/. Jaką masz instalację lpg?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Cze 2011, 09:20

Przyczyna tajemnicą?!Po to masz dwa rodzaje zasilania by wykluczyć usterkę układu zapłonowego,tutaj jej nie masz.Mnie to wygląda na filtr gazu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Cze 2011, 11:39

Jak ci zgaśnie na LPG, to nie można od razu uruchomić silnika na LPG ani na Pb, ponieważ w komorze spalania jest jeszcze nie spalone paliwo a ty podczas rozruchu dajesz nowe dawki i go zalewa. Normalka.
Ale wracając do problemów - problem jak już wiesz masz z instalacją LPG. Ja proponuję pojechać do gazownika na wymianę filterka gazu, oraz regeneracja bądz wymiana parownika ( membrany ) - w szczególności jak uruchamiałeś zimny silnik na LPG przy chłodnych dniach i w zimie - to może być główny powód twoich kłopotów. No i oczywiście regulacja instalacji LPG.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Cze 2011, 20:43

witam
jak rozumiem jak chłodniej w komorze silnika to na gazie nawet dobrze , tak ??
bywa że czujnik ciśnienia inst. gazu przy upałach i wysokiej temp. dostaje ... bzika
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

05 Cze 2011, 19:26

a ja bym na początek sprawdził poziom płynu chłodniczego.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994