LPG bez hydrauliki vs.diesel z mankamentami

LPG bez hydrauliki vs.diesel z mankamentami

07 Maj 2014, 23:34

Czy jeśli mamy do czynienia z benzyniakiem z ręcznie regulowanymi zaworami w,którym od gazu zawory rozregulowują się ponoć już po 30 tys.km (a do regulacji zaworów trzeba wyciągać silnik przez co nie jest to tania usługa ) to czy nie taniej byłoby z premedytacją kupić diesla z kołem dwumasowym i/lub padającymi wtryskami albo turbiną (wszak te rzeczy nie padają co 30 tys. km ) ? Filtru cząsteczek stałych ponoć można się pozbyć tylko komputer trzeba przeprogramować .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Rejestracja: 18 Gru 2009, 18:56
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: LPG bez hydrauliki vs.diesel z mankamentami

08 Maj 2014, 07:31

W których autach trzeba wyciągać cały silnik do regulacji zaworów?
Co 40tys km jest zalecana kontrola luzu i jezeli bedzie co to się dopiero reguluje.
Zazwyczaj reguluje się dopiero po większych przebiegach.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2610
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Auto: Honda
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: LPG bez hydrauliki vs.diesel z mankamentami

08 Maj 2014, 12:10

Noisy to wszystko zalezy od konkretnego modelu samochodu, zarowno przebieg jak i trudnosc regulacji/kontroli, np w niektorych Subaru bez wyjecia silnika ani rusz, a wtedy LPg jest zwyczajnie nieoplacalne.

Do autora: taki wybor to, jak ostatnio czesto lubia powtarzac nasi politycy, wybor jak miedzy dzuma a cholera. Jest duzo silnikow mniej problematycznych wiec po co wybierac te sprawiajace najwiecej problemow?
Yankee
Aktywny
 
Posty: 395
Rejestracja: 27 Lut 2012, 16:44
Prawo jazdy od: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1,4 T-jet 120 KM LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2007

Re: LPG bez hydrauliki vs.diesel z mankamentami

08 Maj 2014, 13:30

No właśnie skoro jest taki temat to warto przedstawić auta z takim potencjalnym problemem jak wyjmowanie silnika do regulacji zaworów, aby potencjalni kupcy mieli tego świadomość, a nie zaczynać dyskusje o wyższości jednego silnika nad innym bo to tak jakby dyskutować nad tym co lepsze piwo czy vódka...
Sam jezdziłem 5lat dieslem starszego typu i nie miałem żadnych awarii. Zmieniłem silnik na Pb ponieważ to auto które mam obecnie spełnia moje oczekiwania w 100%. Ma tez dobry silnik z prosta regulacją zaworów - na śrubkę.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2610
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Auto: Honda
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [E] Audi 100 C4 2,6 / BMW 525i e34 / Merc 260E w124 / Volvo 850 2,5 [E] Audi 100 C4 2,6 / BMW 525i e34 / Merc 260E w124 / Volvo 850 2,5
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochód segmentu E - silnik benzynowy o mocy około 160KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 1992 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi 100 C4 2,6 - 150KM ...
    Kupuję samochód - gdzie rozglądać się za autami? Kupuję samochód - gdzie rozglądać się za autami?
    Zastanawiasz się nad zakupem samochodu? Na pewno jest to dość stresująca chwila, patrząc szczególnie na fakt, iż nowości nie brakuje. Im więcej posiadamy pieniędzy, tym większy zakres możliwości mamy do wyboru. Niezależnie ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Monster Truck Rock Star, 11
      Autosacrum 2009
      GTP Light