Maly dylemat.VW Golf 5 vs Audi A3 8p vs Audi A4 b6

21 Paź 2013, 23:16

Przeczytalem juz mnostwo stron odnosnie tych trzech samochodach.W prawdze w najblizszym czasie nie zamierzam kupowac samochodu. Ale chcialbym was prosic o opinie.Pod uwage biore golfa v (nie wiem jaki silnik..1.6 w gazie bylo by fajnie ale z tego co czytalem to jest strasznie wolny a 1.9 wiadomo..diesel na dluzsze trasy niby a ja bede robil max 10-15tys km rocznie) audi a3 8p(wszystko w sumie to samo co w golfie jest ale jakos bardziej dynamiczne mi sie wydaje) no i audi a4 b6 sedan (silnik 2.0 +gaz).Interesuje mnie utrzymanie tych samochodow,ktore wychodzi najbardziej atrakcyjnie?Ktore z tych ejst najmniej awaryjnym autem?
Autem glownie bede jezdzil po miasteczku czasem jakies wyjazdy dluzsze.
Dziekuje wszystkim z gory za odpowiedz :)
Terimon
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 06 1995
Auto: Nie mam

22 Paź 2013, 10:40

W sumie największy problem znaleźć zadbany egzemplarz, bo 95% to niewarte uwagi parchy więc wybór pomiędzy nimi uzależnij od tego którego egzemplarz znajdziesz warty uwagi
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Paź 2013, 11:26

No to najlepiej chyba benzyna w AUDI 8P fajna konstrukcja to 1.6 ta starsza,mało awaryjna,wiele części jest dostępnych i w ogóle.
2.0 FSI / TFSI z tymi silnikami różnie bywa,borykają się z probleme osiadającego nagazru na zaworach ssących,i w niektórych egzemplarzach pojawia się spore zużycie oleju silnikowego.
Jest to nowoczesna konstrukcja naszpikowana różnymi ukladami typu zmienne fazy rozrządu,aluminiowe tłoki,kadłub i głowica (w razie awarii może być różnie),zastosowanie kolektora dolotowego z klapami sterującymi przepływem powietrza,troche tego jest ale jak jest jakiś godny egzemplarz w audi a3 8P w benzynie 2.0 tfsi / fsi to warto się nim zaintereoswać,szczególnie odradzają ludzie jednostkę 1.4 ;/ sprawia bardzo wiele problemów tak jak i również 2.0 TDI PD (pompowtryskiwacze),warto zainteresować się 1.9 TDI ale do diesli osobiście nastawiony jestem sceptycznie chyba że jest to egzemplarz z małym przebiegiem warty zainteresowania,aczykolwiek osobiście wybierałbym w jakieś benzynie.
Silnik 1.6 może nie napawa dynamiką ale jest osczędny i tani w naprawach.
Pozdrawiam.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

22 Paź 2013, 14:26

no wiem wlasnie ze roznie to bywa ze stanem tych samochodow.Dobrym wyborem wydaja sie te audi a3 8p i golf v w silniku 1.6 zwyklym.Fajnie ze sa malo awaryjne i lpg mozna wsadzic.A mozna zrobic tak ze do tych samochodow dodac kilka km.Jakis uklad wydechowy?Powinno to dac 5-10km.Jakos jeszcze mozna dodac kilka km? Bo gdyby te auto mialo troche wiecej koni to bylo by super..ale tak to albo 1.6 albo 1.6 FSI gdzie masz juz 115km i ponoc sa bardziej zrywniejsze od tych zwyklych.
Terimon
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 06 1995
Auto: Nie mam

22 Paź 2013, 21:28

W sumie dobrym wyjsciem tez moglby byc GOLF IV z jakim silnikiem 1.8 125+ koni do 140+lpg wsadzic
Terimon
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 06 1995
Auto: Nie mam

22 Paź 2013, 21:55

Prosze o zamkniecie tematu.Dziekuje wszystkim za pomoc.
Terimon
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 06 1995
Auto: Nie mam

23 Paź 2013, 16:46

no 1.6 to starsza konstrukcja,może nie wysoce zaawansowana technicznie w porównaniu do innych z palety silników ale za to nadrabia tym,że nie sprawia dużo kłopotów.
Pozdrawiam.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994