Mam pytania do osób, które znają się na automatach ?

27 Mar 2022, 16:35

Yosuke7 napisał(a):Niezniszczalne automatyczne skrzynie biegów w samochodzie za 20000 zł, pozostaje tylko jedno pytanie gdzie jest haczyk ?

Nigdzie.
galakty napisał(a):Poza M32 to praktycznie nie mówi się nic o naprawach skrzyń manualnych.

Niestety czasy się zmieniły.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8550
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

27 Mar 2022, 17:29

galakty napisał(a):Jeśli nie cytujesz wypowiedzi, to znaczy że odpowiadasz osobie powyżej... Ale dobrze, dla Ciebie robię właśnie wyjątek, nie fochaj się


Jeżeli nie cytujesz konkretnych wypowiedzi to znaczy, że zwracasz się do autora wątku czyli do mnie.

galakty napisał(a):Oooo to dawaj przykłady. Poza M32 to praktycznie nie mówi się nic o naprawach skrzyń manualnych.

Ciekawe ciekawe, ostatnio coraz więcej dziwnych tematów i dyskusji od nowych użytkowników.

No i która skrzynia manualna jest droższa od auta? W Golfie 2 sprzed 30 lat o wartości 150 zł?


No nie wiem czy masz rację, obstawiam, że raczej nie. Jako, że tym tematem się coraz więcej interesuje, to zapytałem kilka dni znajomego, który dosyć dużo jeździ, bo codziennie z pracy z Chełma do Lublina, czyli jakieś 150-160km dziennie. Jeździ autem na manualnej skrzyni biegów już tak od 7 lat. Zapytałem go zatem ile wydał przez te 7 lat na naprawy, no to tak mi powiedział, że nie jest w stanie dokładnie mi powiedzieć ile, ale jeżeli miałby oszacować to na pewno było to więcej niż 15tys zł, coś bliżej nawet 20tys zł. Całkiem sporo jak na cudowne bezawaryjne auto, które ma się nie psuć, a jak już coś się zepsuje to łatwo, szybko i tanio się naprawi.
Yosuke7
Początkujący
 
Posty: 50
0

27 Mar 2022, 17:30

szybki napisał(a):Nigdzie.


No gdzieś musi być, w przeciwnym razie na ulicach roiło by się od takich aut.
Yosuke7
Początkujący
 
Posty: 50
0

27 Mar 2022, 17:36

A automat w salonie kosztuje tyle samo co manual?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1315
Przebieg/rok: >50tys. km
0

27 Mar 2022, 17:49

franccc napisał(a):A automat w salonie kosztuje tyle samo co manual?


Zapewne nie kosztuje tyle samo. Automatyczna skrzynia biegów to konstrukcja bardziej skomplikowana niż manualna skrzynia biegów, no ale też dużo wygodniejsza. Wiem, że wygoda kosztuje więcej. Z drugiej strony kupowanie auta trochę tańszego z manualna skrzynią biegów, które raz mi pojedzie, a innym razem zgaśnie też nie leży w moim interesie.
Yosuke7
Początkujący
 
Posty: 50
0

27 Mar 2022, 19:28

Jeśli nie umiesz jeździć to już nie wina samochodu.
Ludzie kupując auta mają określony budżet. Jeśli jest to (przy dzisiejszych cenach) 150k+ to kilka tysięcy w jedną czy drugą w temacie skrzyni nie robi różnicy. Ale kiedy nie jadłeś podwieczorku przez 10 lat, uciułałeś 70-80k na nowe auto to dopłata 10% wartości do automatu zwykle jest nie do przejścia
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1315
Przebieg/rok: >50tys. km
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Największy rozpraszacz kierowcy? Jazda na zderzaku
    Co najbardziej rozprasza kierowców podczas jazdy? Brytyjscy kierowcy twierdzą, że jest to widoczny we wstecznym lusterku samochód, który jedzie zbyt blisko nich. Jazda na zderzaku to problem również ...
    Techniczne sekrety Toyoty GR Yaris
    Toyota GR Yaris wymyka się motoryzacyjnym schematom. Z zewnątrz przypomina miejskiego hatchbacka. W środku przemyca zaawansowany napęd 4x4, mocny silnik, lekką konstrukcję z włókna węglowego i aluminium, gruntownie ...

  • 27 Mar 2022, 19:51

    Yosuke7 napisał(a):Chcesz powiedzieć że ta skrzynia biegów jest pancerna i niezniszczalna ?


    Tak, e-CVT Toyoty jest pancerna i praktycznie niezniszczalna, wyjątkowo trwała i niezawodna. Na ogół wytrzymuje bez jakiegokolwiek remontu do końca życia auta. To jest najtrwalsza skrzynia ze wszystkich automatów /i manualów też/ dostępnych na rynku.
    fynooh
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    0

    27 Mar 2022, 20:07

    franccc napisał(a):nie ma co liczyć że jakakolwiek automatyczna skrzynia zrobi dzisiaj 400kkm bez zaglądania


    Zrobi, jest taka skrzynia, właśnie wspomniana wyżej e-CVT Toyoty. Znajomy taksiarz intensywnie jeździ już 8 lat hybrydowym Aurisem ze skrzynią e-CVT, zrobił już 330 tysięcy i nawet oleju w skrzyni jeszcze nie wymieniał i skrzynia cały czas działa bezproblemowo i bezawaryjnie :)
    fynooh
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    0

    28 Mar 2022, 09:42

    Ze skrzynią e-CVT nawet jak by coś się działo to można kupić drugą ale tu jak ktoś wymienia olej regularnie to raczej nie ma się o co martwić. Wczoraj dodałem temat który odnosi się do tej skrzyni, pojawia tam się problem z szarpnięciem ale o co dokładnie chodzi napisałem tu skrzynia-e-cvt-w-hybrydzie-szarpie-przy-przerzucaniu-z-p-na-d-lub-r-vt128680.htm

    Jeszcze jedna z ciekawostek dotycząca e-CVT. Jest to skrzynia chyba najszybsza w przełączaniu biegu z D na R i odwrotnie. Mówię tu o samochodach z tym elektronicznym joystickiem :wink:

    Wracając do tematu w budżecie autora nie da się kupić hybrydy więc e-CVT odpada. Najlepiej tu celować w klasyczny automat i warto go sprawdzić przy w pełni rozgrzanej skrzyni czy działa prawidłowo. Jeżeli nie mamy wiedzy na temat jak to zrobić zawsze możemy podjechać do warsztatu zajmującego się typowo automatami, oni będą w stanie nawet połączyć się ze sterownikiem skrzyni i sprawdzić czy nie ma jakiś błędów.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6497
    Zdjęcia: 23
    0

    28 Mar 2022, 09:49

    franccc napisał(a):Jeśli nie umiesz jeździć to już nie wina samochodu.
    Ludzie kupując auta mają określony budżet. Jeśli jest to (przy dzisiejszych cenach) 150k+ to kilka tysięcy w jedną czy drugą w temacie skrzyni nie robi różnicy. Ale kiedy nie jadłeś podwieczorku przez 10 lat, uciułałeś 70-80k na nowe auto to dopłata 10% wartości do automatu zwykle jest nie do przejścia


    Nikt z nas nie umie jeździć zwłaszcza po 30h jazd w nauce jazdy. Prawdziwa nauka zaczyna się dopiero po zdanym egzaminie na prawo jazdy. Ja przez 2-3 lata chciałbym po prostu pojeździć na razie samochodem gorszej jakości takim właśnie za 20-25k zł, m.in. dlatego, że jak miałoby się coś stać no to stracę samochód gorszej jakości, no a przez te 2-3 lata ciągłej jazdy jest też nadzieja, że nabędę dużego doświadczenia zarówno w obsłudze automatycznej skrzyni biegów, jak i doświadczenie na drogach. Dopłata 10% wartości do samochodu z automatyczną skrzynią biegów nie jest aż takim dla mnie wyzwaniem, zwłąszcza, że automatyczna skrzynia biegów to komfort jazdy, który nigdy nie będą posiadały samochody z manualną skrzynią biegów, gdzie podczas zakrętu muszą pracować dwie nogi i dwie ręce, jedna noga musi być na sprzęgle druga w razie W czekać w gotowości na naciśnięcie hamulca, jedna ręka musi zmienić bieg, a druga być jednocześnie na kierownicy i gotowa do włączenia kierunkowskazu, a jakby tego było mało to jeszcze trzeba patrzeć na obroty silnika, żeby wiedzieć w którym momencie zreduować ten bieg, no bo przecież jazda 20km/h na 4 biegu przez 5-10 sekund to zbrodnia.
    Yosuke7
    Początkujący
     
    Posty: 50
    0

    28 Mar 2022, 09:51

    Jak komuś po 30h jazdy auto gaśnie przy ruszaniu, to widocznie się nie nadaje do tego.

    Kolejny temat gdzie będzie sobie wmawiał, że to wina skrzyni, a nie jego :unsure:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7825
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    1

    28 Mar 2022, 09:52

    fynooh napisał(a):Zrobi, jest taka skrzynia, właśnie wspomniana wyżej e-CVT Toyoty. Znajomy taksiarz intensywnie jeździ już 8 lat hybrydowym Aurisem ze skrzynią e-CVT, zrobił już 330 tysięcy i nawet oleju w skrzyni jeszcze nie wymieniał i skrzynia cały czas działa bezproblemowo i bezawaryjnie


    No właśnie mi osobiście podobają się hybrydy Toyoty. Podobała mi się właśnie Toyta Auris Hybrid 1.8 no ale jak juz pisałem przez 2-3 lata wolę pojeździć samochodem gorszej jakości, dlatego też szukam samochodu który mi jakoś specjalnie nie nawali.
    Yosuke7
    Początkujący
     
    Posty: 50
    0

    28 Mar 2022, 10:00

    galakty napisał(a):Jak komuś po 30h jazdy auto gaśnie przy ruszaniu, to widocznie się nie nadaje do tego.

    Kolejny temat gdzie będzie sobie wmawiał, że to wina skrzyni, a nie jego


    Nie no każdemu nawet doświadczonemu kierowcy samochód może zgasnąć. Sam miałem niestety takie przypadki ze znajomymi, którzy mają już kilka lat prawko i zdarzało się, że samochód gasł. Tym bardziej będzie się to zdarzało osobie, która nie ma wyrobionej pamięci mięśniowej i nie jest w stanie błyskawicznie czegokolwiek zrobić. Wiele razy miałem sytuację, gdzie instruktor kazał skręcić i przy tym wiadomo trzeba zredukować bieg do 2, robiłem praktycznie wszystko bezbłędnie, ale wiele razy się tak zdarzało, że zamiast 2 wchodziła 4 przez pomyłkę i zamiast bieg redukować to ja zwiększałem, albo nawet jak redukowałem bieg do 2 to się nagle okazywało, że robiłem to w nie do końca odpowiednim momencie przez co auto wydawało taki charakterystyczny głośny odgłos, który przyjemny nie był.
    Yosuke7
    Początkujący
     
    Posty: 50
    0

    28 Mar 2022, 10:39

    Yosuke7 napisał(a):trzeba zredukować bieg do 2, robiłem praktycznie wszystko bezbłędnie, ale wiele razy się tak zdarzało, że zamiast 2 wchodziła 4 przez pomyłkę i zamiast bieg redukować to ja zwiększałem
    No ale to jest łatwiejsze niż synchronizacja pedałów przy ruszaniu. Niestety ale masz wyraźnie problemy z koordynacją ruchową (bez urazy) i nad pewnymi rzeczami nie panujesz to wszystko wynika z Twojego opisu.
    W przypadku redukcji jeżeli nie jesteś w stanie wyczuć silnika to można się nauczyć na pamięć przy jakich prędkościach w danym samochodzie można zredukować bieg :) Nawet jak nie znajdziesz takich wartości to możesz zapytać innego kierowcę który po przejechaniu się takim samochodem powie Ci jakie są wartości graniczne żeby nie przeciążać układu. Ja sam z tym nigdy nie miałem problemu ale rozumiem że ktoś może tego nie ogarniać w końcu nie każdy wszystko potrafi :wink:
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6497
    Zdjęcia: 23
    0

    28 Mar 2022, 10:53

    Rokiko napisał(a):No ale to jest łatwiejsze niż synchronizacja pedałów przy ruszaniu. Niestety ale masz wyraźnie problemy z koordynacją ruchową (bez urazy) i nad pewnymi rzeczami nie panujesz to wszystko wynika z Twojego opisu.
    W przypadku redukcji jeżeli nie jesteś w stanie wyczuć silnika to można się nauczyć na pamięć przy jakich prędkościach w danym samochodzie można zredukować bieg Nawet jak nie znajdziesz takich wartości to możesz zapytać innego kierowcę który po przejechaniu się takim samochodem powie Ci jakie są wartości graniczne żeby nie przeciążać układu. Ja sam z tym nigdy nie miałem problemu ale rozumiem że ktoś może tego nie ogarniać w końcu nie każdy wszystko potrafi


    No niestety okazało się, że dla mnie wcale nie jest to łatwiejsze, zwłaszcza, że na egzaminie nie mamy już miłego instruktora który wszystko nam wytłumaczy tylko surowego Pana z długopisem, który każdy nasz ruch bardzo dokładnie ocenia. Oglądałem kiedyś na yt egzamin na manualu i tak sobie zdałem sprawę, że praktycznie cały czas muszą być w nieustannym ruchu. No niestety, ale manual jest tak skonstruowany, że daje naprawdę ogromne pole do popisu egzaminatorom do tego żeby wytykać głupie błędy kursantów. Tutaj ruszę z 2 to źle, wejdzie zamiast dwójki czwórka też źle, nie docikskam sprzęgła też źle, zgaśnie bo puściłem zbyt szybko sprzęgło też błąd, zgaśnie drugi raz to już egzamin skończony itp. itd. No w samochodach z automatyczną skrzynią biegów nawet nie da się tych błędów popełnić co w samochodach z manualną skrzynią biegów. Przy takiej obsłudze samochodów to niestety ale obawiam się, że to właśnie manuale będą mnie słono kosztować, a nie automaty. Automaty te opisane błędy które popełniam by mi wybaczyły, natomiast manuale tych błędów mi nie wybaczają.
    Yosuke7
    Początkujący
     
    Posty: 50
    0