Mitsubishi Carisma 1.9TD - Co to za przewody?

18 Kwi 2013, 17:12

Witam serdecznie. Mam takie pytanie, mam nadzieję, że pomożecie. Załączam zdjęcie.
Zdjęcie przedstawia silnik 1.9 TD z Carismy pierwszej generacji. Z tego co wiem, to silnik jest francuski, skrzynia też. Chodzi mi o te przewody, które odznaczyłem strzałką. Dziś jeden z nich pękł na końcu i było mocno czuć paliwem. Nożyczkami uciąłem końcówkę gumowego przewodu i nałożyłem na miejsce. Pierw myślałem, że to przewód paliwowy, ale paliwowe są metalowe, a nie gumowe. Na pewno ktoś wie, co to za przewody. Sam się nie znam, bo dopiero co prawko zdałem, a wóz jest mamy. Muszę to wiedzieć. Pozdrawiam Paweł! :)

Zdjęcie
bialy56
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 203
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 07 01 2013
Auto: Fiat 126p FL
Silnik: 0.65
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

18 Kwi 2013, 17:55

Są to przewody przelewowe,nimi paliwo wraca z powrotem do zbiornika,gdy zobaczysz zapocenie przy końcówkach to sobie je wymień,ale pamiętaj na oryginalne,pęknięcie, czy wyskoczenie któregoś oznacza koniec jazdy!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Kwi 2013, 23:31

Dzięki wielkie. :) Tak dla pewności, te przewody koloru złotego, to paliwowe, tak? :)
bialy56
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 203
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 07 01 2013
Auto: Fiat 126p FL
Silnik: 0.65
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

19 Kwi 2013, 08:42

Tak,tymi przewodami pod wysokim ciśnieniem paliwo płynie do wtryskiwaczy.Te przelewowe sobie wymień na nowe! Teraz udało się skrócić,ale to jest do czasu.Mnie już dwa razy taki przewód strzelił na drodze(Mercedes W115)zalało mi ON całą przednią szybę,raz blisko sklepu :D ,drugi raz zaczął puszczać, niestety w trasie,masakra,jakoś dojechałem do domu w oparach ON.(Nigdy żaden mój Diesel nie zawiódł mnie w trasie,tylko te przewody, nawalały,oraz raz filtr paliwa,od tamtego czasu jestem na to uczulony,wymieniam cyklicznie) ASO MB,kupiłem nowe przewody(60 zł metr),10 lat mam spokój.Jeśli kupisz byle co,może strzelić lub puścić w każdej chwili,taki drogi,oryginalny,porządnej firmy, nie ma prawa zawieść nagle ,bez wcześniejszych oznak(pocenie się na końcówkach).Te przelewy to słaby punkt w układzie wtryskowym,nie zapominajcie o nich,wszystko będzie ładnie chodzić, a taki przewodzik narobi dziadostwa(czas,koszty,nerwy),na wszelki wypadek warto założyć trochę dłuższe,by w razie czego przyciąć,lub wozić sobie w bagażniku metr zapasowego,wymiana jest bardzo prosta,nóż trzeba w aucie mieć.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda MX-5 ze skrzynią automatyczną
    Po wersji Spring i Summer Edition do polskiej gamy Mazdy MX-5 dołącza model ze skrzynią automatyczną. Mazda MX-5 z dwulitrowym silnikiem MZR jest teraz dostępna również z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Posiada ...