Moment obrotowy - DIESEL A BENZYNA JAKI WYBRAĆ

03 Cze 2012, 11:40

Zeszliśmy z tematu.
Porównując 90KM w dieslu i 130KM w benzynie to diesel nie ma polotu. Próżno tu szukać kopa wywołanego momentem obrotowym bo nic takiego nie ma miejsca,no chyba,że ktoś nigdy nie jeździł niczym mocniejszym niż 50KM. 130KM w benzynie przy redukcji podczas wyprzedzania o wiele lepiej się pozbiera.

Jak pisałem miałem okazje przejechać się Octavią 2009 1.9 TDI 105KM i nie mogłem jakoś doszukać się mega wystrzału po 2tys obr. Wyprzedzanie również nie było wcale rewelacyjne,praktycznie tak samo jak nie lepiej jeździło mi się Escortem 1.8Pb 105KM.
Był Escort 105KM,jest Mondek 170KM :)
black_time
Początkujący
 
Posty: 170
Miejscowość: Łódź

03 Cze 2012, 11:44

No bo taka prawda. Ja zawsze dziwiłem się znajomym którzy kupowali auta z kosiarkami pod maską. Złudne poczucie, że ma się mały silnik i będzie on oszczędny. Jak miałem Saaba 9-5 ( 2.3 ) to znajomy pytał ile mi pali, jak powiedziałem, że koło 11,5 po mieście to stwierdził, że niewiele ponad litr więcej niż jego Peugeot 306 1.6. Przy dzisiejszej technologii wydajność jest duużo większa i nie ma się co dziwić temu co pisze Jasiek90.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Cze 2012, 12:19

havoc napisał(a):jak powiedziałem, że koło 11,5 po mieście to stwierdził, że niewiele ponad litr więcej niż jego Peugeot 306 1.6


Porównaj też górne spalanie.... wiesz jakie turbo ma zapotrzebowanie na paliwo? pożycz na test przekonamy się 8) Na tym forum sami ecodriverzy, mam też kolegów co mają super ekonomiczne auta a potem gdy trzeba im zatankować prawda okazuje się inna :lol:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

03 Cze 2012, 12:22

dobrze że odbiegliście od tematu spalania :lol:
dzięki w ogóle za zainteresowanie się tematem - chyba najbardziej liczny post na tym forum. :D
Zamiast diesla wybiorę benzynkę i będę redukował i wyprzedzał :mrgreen:
kooopec
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 06 04 2012

03 Cze 2012, 12:25

Po co porównywać górne spalanie skoro możliwości są całkiem inne?
idąc za Twoją logiką to trzeba by porównać spalanie tego Saaba na autostradzie przy 220km/h i tej 306 przy 170km/h.
Skutery z tego co wiem jeżdżą po mieście a skoro twierdzisz, że 6 - 6,5 litra w mieście to mniej niż ~3 to chyba nie mamy o czym dyskutować.
Pojeździj innymi samochodami bo odnoszę wrażenie, że patrzysz na wszystko z perspektywy swojej paliwożernej Mazdy albo 1.9 TDI.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Cze 2012, 12:37

Pisałeś że to hdi pali 4l czyli do 3-ech mu niedaleko :D Masz styl emerycki a nie oszczędnego Sabba :lol: Po co Ci 2.3 z turbem jak go nie używasz?! najlepiej wymontuj żeby nie przeszkadzało, spalanie Ci spadnie :wink: przy normalnej jeździe ten hdi spali 6l a Sabbik 13 (przy większej fantazji lepiej) spalanie zależy od stylu jazdy w największym stopniu
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Astra OPC - najmocniejsza Astra w historii
    Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie miała miejsce światowa premiera wysoce wyczynowej wersji Astry GTC, czyli nowej Astry OPC. Benzynowy silnik modelu OPC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, ...

03 Cze 2012, 13:46

Co rozumiesz przez normalną jazdę?
wyobraź sobie, że ten HDI jechał chociażby na Chorwację i w ostatni majowy weekend do Pragi, załadowany i z 5 osobami na pokładzie w dużej części po autostradach z prędkościami ~150km/h i średnie spalanie w obydwu przypadkach to 5,2 litra, liczone.
Tym samochodem w trasie po drogach krajowych nie da się przekroczyć nawet 5 litrów co zresztą potwierdzi znajomy przedstawiciel Cersanitu który ma służbowe 308 z tym silnikiem i jak to PHowiec z CB go nie oszczędza. a Ty piszesz o 6 przy normalnej jeździe.
Rozumiem, że tniesz po 180km/h poza terenem zabudowanym albo wyprzedzasz wszystko co się napatoczy.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Cze 2012, 15:07

Nie zapominajmy, że 2.3 w Saabie ma LPT czyli Low Pressure Turbo, to nie ma być mega turbina dająca kopa i z turbodziurą. Turbina działa już od 2 tys obr/min jak sama nazwa wskazuje ma małe ciśnienie. Dzięki temu spalanie nie jest wygórowane. Turbodoładowane silniki w Saabach uchodzą za jedne z oszczędniejszych. No i chcąc nie chcąc tego turba używałem i po emerycku nie jeździłem.
O silnikach HDI też pewnie niewiele wiesz, bo akurat u mnie w rodzinie był 206 SW 1.4 HDI i w trasie spalanie wychodziło 4,6 litra ( zalany do pełna, przejechane 280 km i znowu do pełna - więc realne ). I co się dziwić, że nowy 308 spali podobnie ?
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Cze 2012, 20:11

to spalanie hdi jest niewiarygodnie niskie, pisałem o 6l ale w mieszanym a ten sie chwali że niecałe 5 w trasie... jak jeden jeździ dużo po mieście a drugi w trasach miedzynarodowych to nic dziwnego że diesel wychodzi tak samo jak lpg :mrgreen: porównywałem już wiele samochodów z silnikami benzynowaymi i dieslami o tej samej pojemności i zawsze lpg wychodzi taniej przy dzisiejszych cenach lpg i ropy.
A jaki to ma zbiornik paliwa :?: :mrgreen: 280km na baku...
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

03 Cze 2012, 21:00

W cyklu mieszanym 6 to też żaden problem, po mieście zamyka się w 6,5 litrach. Widzę, że nigdy nie sprawdzałeś zużycia paliwa w ten sposób tylko opierasz się na danych z internetu lub z komputera w samochodzie :roll: Chodzi o to, że na pełnym baku po przejechaniu 280 km ( trasa 140 km i spowrotem ) znowu zatankowałem do pełna po czym policzyłem ile litrów paliwa spalił samochód na odcinku 280 km i przeliczyłem na średnie spalanie na 100 km, tak się liczy realne spalanie.

Czy LPG wychodzi taniej, dyskutowałbym. Niestety nie miałem samochodu z LPG wystarczająco długo by policzyć. Oczywiście wybierając się w trase powiedzmy 300 km wydatek na paliwo będzie mniejszy przy gazie. Ale dodając do tego reszte wydatków związanych z eksploatacją, długoterminowo, uważam, że różnica nie będzie tak kolosalna.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Cze 2012, 22:30

jaką eksploatacją? lpg? co tam sie takiego kosztownego szykuje?
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

03 Cze 2012, 22:56

Nic.
Dodatkowe przeglądy a na nich wymiany filtrów, co 100tys. km wymiana membran za niecałe 200zł.
Mój przejechał na LPG już ponad 180tys. km i jedynym wydatkiem ponad to była pompa paliwowa(ale to moja wina, zbyt niski poziom benzyny) i listwa wtryskowa która kosztowała 400zł.
Zakładając, że oszczędzam 20zł na 100km na paliwie to przy swoim dystansie zaoszczędziłem już 36tys. zł względem benzyny.
A dodatkowe koszty które poniosłem z tytułu eksploatacji na LPG to nie więcej niż 1500zł.
Jak dla mnie kalkulacja jest prosta, nowy diesel może być jeszcze alternatywą ale jeśli rozpatrujemy używane auta to moim zdaniem LPG wychodzi znacznie taniej pod względem eksploatacji.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Cze 2012, 09:26

havoc napisał(a):hodzi o to, że na pełnym baku po przejechaniu 280 km ( trasa 140 km i spowrotem ) znowu zatankowałem do pełna po czym policzyłem ile litrów paliwa spalił samochód na odcinku 280 km i przeliczyłem na średnie spalanie na 100 km, tak się liczy realne spalanie.


Hehe realne? to jest spalanie jednorazowe... powtórz próbę z 5 razy i wtedy pisz dopiero :lol: wyjeżdżasz bak do końca? co na to pompka paliwa?
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

05 Cze 2012, 15:49

Tak, sprawdzałem w ten sposób spalanie kilka razy, różnice były na poziomie 0,1- 0,2 litra w jedną lub drugą stronę w zależności od załadowania auta i warunków na drodze. Hmm i gdzie ja napisałem, że wyjeżdżam bak do końca ?
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Cze 2012, 16:11

Przez to ponad 75tys. km tylko 3 razy spalanie w trasie przekroczyło 5 litrów(i to nieznacznie 5,2 oraz 5,4) i działo się to jedynie podczas dłuższych wojaży w pełnie załadowanym samochodem z kompletem pasażerów gdzie duża część drogi przypadała na autostrady.
Także to jest jak najbardziej spalanie realne a nie jednorazowe.
A samochód jest eksploatowany przez 4 domowników o różnym stylu jazdy(np. mój brat jeździ ostro)
To samo jeśli chodzi o spalanie na LPG na dystansie ponad 180tys. km trudno uznać za jednorazowe.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000