MultiJet 1,3 16V z DPF - cieżko odpala, biały dym, P2002

03 Mar 2015, 00:42

Po krótce o silniku
cechy silnika: MultiJet 1,3 16V Common Rail z filtrem DPF (cząstek stałych) - samochód zwykle użytkowany w mieście, przebieg 130 tys. Doblo 2006



Takie symptomy zauważone niedawno (w przeciągu kilka dni):

* przy zimnym silniku odpala za którymś razem ( 2-3 raz, bez wcisniętego pedału gazu) ale jak odpali to nie umie utrzymać zwykle obrotów (800 na minutę) i spada to 600 po czym gaśnie. Taka sytuacja może wystąpić do kilku razy za nim obroty na biegu jałowym utrzymają się na prawidłowym poziomie.
* brak przyśpieszenia / silnik mało żwawy - turbina nie chce się włączać na wysokich obrotach.


a takie symptomy występujące dłuższy okres czasu przed:

* przy zimnym silniku ciężko odpala i chodzi bardzo nierówno przez krótki okres czasu: ma się wrażenie nie zaskoczyły wszystkie cylindry.
* Przy zimnym silniku ciężko rusza z jedynki - często przy tym gaśnie (1-2 razy). Wrzucenie dwójki zaraz po odpaleniu na zimnym silniku prowadzi w pierwszym kroku do zmniejszenia obrotów a następnie do zgaśnienia silnika. Zmiana na pierwszy bieg (a przez to zwiększenie obrotów) zwykle ratuje silnik przed kolejnym zgaśnieciem.
* częste anormalne intensywne dymienie (biało szary dym) z rury wydechowej trwające do kilku minut szczególnie często występujące w pierwszych minutach od uruchomienia silnika - nie jest to raczej objaw czyszczenie filtra DPF. Podejrzenie gromadzenia / skraplania oleju / paliwa które zaczyna się wypalać gdy temperatura silnika zaczyna wzrastać
* silnik bierze olej w znaczącej ilości - nawet 0.5 litra do 1000 km - przed czerwcem 2013 silnik był 100% szczelny - brak praktycznie ubytków oleju między wymianami (chociaż wiadomo że w tych konstrukcjach przy każdym uruchomieniu procedury czyszczenia filtra DPF możliwe jest "uzupełnianie" oleju paliwem)

* czasami występują odgłosy lekkiego piszczenia (paska ?? ) przy zimnym silniku ustępujące po krótkim czasie
* zwiększony pobór paliwa średnio 15-20% w porównaniu do lat poprzedzających
* występujące kilka razy błędy P2002 ( zbyt niska wydajność filtra cząstek stałych) średnio co 500-600 km (czyszczenie filtra DPF ?) - znikające samoczynnie
* od czasu do czasu chwilowe błędy "minimalne ciśnienie oleju" podczas uruchomienia zimnego silnika
* procedura czyszczenia filtra DPF czasami aktywowana zbyt pózno (120 % zapchania) pomimo braku sygnalizowania kontrolką i komunikatu "zanieczyszczony filtr DPF" i korzystnych warunków do rozpoczęcia procedury (odpowiednia temp, obroty itd)

poprzednie naprawy:
data: czerwiec / lipiec 2013
objawy: po "widowiskowym" eksplozji na autostradzie (wielki szaro-czarny dym zarówno z rury wydechowej jak i spod maski, oddźwięk wybuchu, metaliczne ustępujące odgłosy z silnika po ponownym uruchomieniu) w samochodzie stwierdzono:

* zbyt duża ilość "oleju" / rozrzedzony olej w silniku - pojedynczy uszkodzony wtrysk paliwa stale lejący
* brak kompresji w jednym z cylindrów - wypalone gniazdo w pokrywie głowicy
* niebieski dym i metaliczne odgłosy przy uruchomionym silniku

wykaz:

* regeneracja wtrysków paliwa: wymiana uszkodzonego wtrysku paliwa + czyszczenie / kalibracja / regulacja pozostałych
* regeneracja pokrywy głowicy
* wymiana wszystkich uszczelek
* wymiana oleju

Przepraszam że troszkę przydługo ale chciałem opisać temat jak najszerzej aby ktoś kto pochyli się nad moim postem miał pełny obraz stanu silnika. Proszę o próbę możliwej przyczyny / przyczyn - chciałbym wiedzieć czy samochód / silnik da się uratować i jakie to mogą być koszty.
Pozdrawiam
militon
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat
Silnik: 1,3 Multijet
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

03 Mar 2015, 10:19

militon napisał(a):cechy silnika: MultiJet 1,3 16V Common Rail z filtrem DPF (cząstek stałych) - samochód zwykle użytkowany w mieście, przebieg 130 tys. Doblo 2006

Jedno wyklucza drugie - DPF w mieście to jedna wielka pomyłka.
militon napisał(a):czasami występują odgłosy lekkiego piszczenia (paska ?? ) przy zimnym silniku ustępujące po krótkim czasie

Może być poprostu luźny.
militon napisał(a):* występujące kilka razy błędy P2002 ( zbyt niska wydajność filtra cząstek stałych) średnio co 500-600 km (czyszczenie filtra DPF ?) - znikające samoczynnie

To by potwierdzało moje pierwsze słowa.
militon napisał(a):* procedura czyszczenia filtra DPF czasami aktywowana zbyt pózno (120 % zapchania) pomimo braku sygnalizowania kontrolką i komunikatu "zanieczyszczony filtr DPF" i korzystnych warunków do rozpoczęcia procedury (odpowiednia temp, obroty itd)

Wspominałeś, że jeździsz po mieście. A w mieście absolutnie nie ma warunków na wypalanie filtra. A jak udało ci się wyjechać za miasto, żeby były wspomniane warunki, to podczas wypalania tego filtra nie przerwałeś "akcji"? Kontrolka zapchania filtra sprawna?
militon napisał(a):objawy: po "widowiskowym" eksplozji na autostradzie (wielki szaro-czarny dym zarówno z rury wydechowej jak i spod maski, oddźwięk wybuchu, metaliczne ustępujące odgłosy z silnika po ponownym uruchomieniu) w samochodzie stwierdzono:
* zbyt duża ilość "oleju" / rozrzedzony olej w silniku - pojedynczy uszkodzony wtrysk paliwa stale lejący

Poprostu paliwo dostawało się do oleju. Reszta objawów spowodowana właśnie tym.
Generalnie zacząłbym od zainteresowania się tym filtrem. Dobrze by było pojechać do naprawdę kumatego mechanika bądz serwisu celem sprawdzenia tego filtra i ewentualnego jego wypalenia.
No i warto sprawdzić od razu, dlaczego kontrolka filtra się nie świeci.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Mar 2015, 12:22

Też bym zaczął od wyczyszczenia filtra Dpf oraz jego przewodów,są dostępne preparaty do tego celu,niektórzy ten filtr traktują wodą pod ciśnieniem,pomaga.Podam typowe niedomagania tego silnika,byś wiedział na przyszłość.Turbina(niebieski dym),duży ubytek oleju silnikowego,brak mocy,gwizd podczas przyśpieszania.Zawór EGR,opóźniona reakcja na gaz,dymienie z wydechu,wzrost spalania.Łańcuch rozrządu,metaliczne dźwięki z okolic rozrządu.Sprzęgło i przepływomierz.Układ wtryskowy jest trwały.Pamiętaj o jednym,układ olejowy tego silnika nienawidzi jakichkolwiek odstępstw od ilości oleju w kierunku ubytku,ten układ zawiera mało oleju ,tak został zaprojektowany,dlatego jeżdżenie na minimum skraca żywotność silnika i turbiny,najlepiej jest często kontrolować stan,i trzymać na max non stop,czyli często dolewać.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Mar 2015, 12:26

PhantomASA1 napisał(a):Też bym zaczął od wyczyszczenia filtra Dpf

Sorky,że nieco nie na temat ale ostatnio byłem swiadkiem jak "udrażniano" filtr dpf w mercedesie Sprinterze. Koleś wziął wiertarkę i długie wiertło i mówił,że jeden tunelik wystarcza... :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5789
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Mar 2015, 12:38

Wszystko jest możliwe,mnie o sposobie oczyszczenia tego filtra strumieniem wody mówił kolega z ASO Mercedesa właśnie,zbieg okoliczności :D Podał mi kilka tajemnych patentów i metod napraw czy zapobiegania ewentualnych nadchodzących awarii nowocześniejszych Mercedesów.Gdyby nie on,to brat nie skusiłby się na compressora.Ja twardo trzymam się swojej Lochy ,też elektronicznej,ale jak już wspominałem przerobionej na mechaniczną pompę.Osobiście nie chcę auta zarażonego elektroniką i oblepionego czujnikami,a już o dpf-ie nawet nie wspominam,filtry tego typu dobre są ale tylko w ,fajkach,, a nie w autach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Mar 2015, 19:55

Dziękuję bardzo za odpowiedzi . Niestety kontrolka (jak pisałem) niedrożności fitra DPF nie działa poprawnie (tzn raz zaregowała)- W wiekszości sygnalizacja od niedrożności objawia się poprzez wystąpienie jednego bądź dwóch błedów P1206 (1 stopień zapchania przekroczony) i P2002 (mała wydajność filtra DPF)) Sprawdziłem dzisiaj stopień zapchania filtra multiecusan i wyniki:
- P1206 1 stopień zapchania przekroczony
- Parameter stopień zapchania DPF 114%
- ostatnia samoczynne właczenie procedury czyszczenia DPF: 1,3 km (tak 1300 m gdy jazda na pewno w tym czasie odbywa się w miescie przy rzogrzanym silniku)
- stopień degradacji oleju - 0% (samochód sygnalizuje że potrzebna jest wymiana oleju)
Zdjęcie

wskazują faktycznie że filtr DPF jest zapchany (chociaz jest to pierwszy stopień jest jeszcze drugi) ale wielokrotnie taka sytuacja miała już miejsce (nawet z wyższym stopniem zapchania) i po wyjedzie na autostradzie z mulitsacanem filtr wracał do normalnego poziomu zapchania (zwykle 15%). Ostatnia jazda która odbyłem to 50 km autostrada i 10 km miescie zwykle jest to wystarczające do wypalania / wyczyszczenia fitra. Natomiast teraz ta procedura próbowała się odpalić conajnmiej raz jednak nie przyniosło to skutku. Może ma na to wpływ stopień degradacji oleju (chociaż wiele razy w ciagu ostatich niecałych 10 tys olej był dolewany - myślę ze conajmniej 10 litrów został dolane). Olej był wymiany około 9 tys kilometrow temu / 11 mies. Moge skasować bład / potrzebę wymiany oleju i spróbować jeszcze raz wyjechać za miasto w celu odpalenia procedury czyszczenia DPF.

Jaka jest wasza opinia na ten temat ?


Ja jednak nie łączyłbym wszystkich objawów jedynie z DPF. Wielkrotnie sprawdzałem stan zapchania DPF i procedura czyszczenia zawsze doprowadzała do czystego DPF. W tym czasie na pewno symptomy takie jak: nadmierne zuzycie oleju, biały dym + charakterystyczny zapach, problemy z odpalaniem występowały również - myśle że związane są z inną przyczyną być może z opisaną awarią / naprawą wtryskiwaczy / głowicy.

Co o tym sądzicie ?

Jeśli potrzebujecie więcej danych z multiecusacn proszę o również info.
militon
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat
Silnik: 1,3 Multijet
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


04 Mar 2015, 09:04

Podam przykład tyczącyTOYOTY 2.0 D-4D,która pokonywała test długodystansowy.Przy przebiegu 74 tyś.km podczas jazdy po autostradzie z rury wydechowej zaczął się wydobywać bardzo gęsty biały dym w takiej ilości,że nic za autem nie było widać,włączyła się kontrolka silnika,auto pojechało do ASO Toyoty.System próbował co jakiś czas się samooczyścić,niestety skrajny stopień zatkania uniemożliwiał to.Auto praktycznie non stop śmigało po autostradzie.Ten system akurat w tym aucie by wypalić dpf potrzebuje 20 minut ciągłej jazdy z prędkością poniżej 160km/h.W warsztacie tylko przeczyszczono przewody,i układ odzyskał sprawność w kierunku samooczyszczania się.Piszesz,że czasami wyłączasz silnk wtedy gdy zachodzi proces wypalana ?! Nie wolno tego robić!!!!Jeśli chcesz bezproblemowo użytkować filtr dpf to niestety musisz raz na jakiś czas udać się w taką trasę,byś mógł te 20minut pokonać z odpowiednią prędkością jadąc non stop,innego wyjścia nie maTutaj w Toyocie okazało się,że producent zastosował układ o małej pojemności,i nawet jazda po autostradzie nie potrafła skutecznie przyczyniać się do wypalenia sadzy.Jeśli w twoim przypadku też doszło do zapchania przewodów,to nic już nie pomoże,tylko czyszczenie w serwisie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Mar 2015, 10:18

PhantomASA1 napisał(a):.Piszesz,że czasami wyłączasz silnk wtedy gdy zachodzi proces wypalana ?! Nie wolno tego robić!!!!

Dokładnie. Przerwanie tej procedury może być kosztowne.
PhantomASA1 napisał(a):Jeśli chcesz bezproblemowo użytkować filtr dpf to niestety musisz raz na jakiś czas udać się w taką trasę,byś mógł te 20minut pokonać z odpowiednią prędkością jadąc non stop,innego wyjścia

Również święta racja.
PhantomASA1 napisał(a):System próbował co jakiś czas się samooczyścić,niestety skrajny stopień zatkania uniemożliwiał

Też racja - nie zawsze układ samooczyszania poradzi sobie z problemem. Często jest tak, ze trzeba to zrobić "ręcznie" czyli w serwisie. A często tak jest w samochodach, kóe z tym filtrem jeżdżą po mieście.
Podsumowując powiem tylko jedno - użytkując samochody w dzisiejszych czasach, kiedy to technika prze naprzód, zanim zasiądzie sie za kierownicę i zacznie się samochód użytkować, warto przeczytać instrukcję obsługi. To może wiele pomóc. Dzisiejsze samochody, to nie maluszki ani duże Fiaty, gdzie wystarczyło wiedzieć jak włączać światła i jak zmieniać biegi.
Dzisiaj, brak znajomości instrukcji obsługi współczesnego samochodu, może sie wiązać z dużymi kosztami napraw.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Mar 2015, 19:55

Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Moja dygresja o DPF, producentach i intrukcjach obsługi:
Jeśli użytkownik samochodu w żaden sposób nie jest informowany (jawny) o rozpoczęciu procedury czyszczenia filtra DPF to producent nie ma prawa wymagać żeby "profil jazdy " (jak to "czysto" i wyrażnie wzmiankują w instrukcji obsługi) był utrzymany po to aby ta procedura została zakończona. Z frugiej strony ja dziękuję bardzo za taki samochód który wymusza na mnie dodatkowe 20 min jazdy po autostradzie w przypadku niefortunnie komuś właścnie coś zachciało sie czyścic a ja właśnie kończę podróż zjeżdzając do zakorkowanego miasta. Instrukcja napewno nic o tym nie mówi.

Ale do rzeczy chciałbym poznać odpowiedzi na w/w odpowiedzi:

Moge skasować bład / potrzebę wymiany oleju i spróbować jeszcze raz wyjechać za miasto w celu odpalenia procedury czyszczenia DPF.

Jaka jest wasza opinia na ten temat ?

Ja jednak nie łączyłbym wszystkich objawów jedynie z DPF. Wielkrotnie sprawdzałem stan zapchania DPF i procedura czyszczenia zawsze doprowadzała do czystego DPF. W tym czasie na pewno symptomy takie jak: nadmierne zuzycie oleju, biały dym + charakterystyczny zapach, problemy z odpalaniem występowały również - myśle że związane są z inną przyczyną być może z opisaną awarią / naprawą wtryskiwaczy / głowicy.

Co o tym sądzicie ?

PhantomASA1 - o jakich przewodach mówisz ? W moim przypadku filtr był do tej pory czyszczony bez problemu a wiekszość w/w problemów już występowała.
militon
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat
Silnik: 1,3 Multijet
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

04 Mar 2015, 20:47

Zgadzam się z tym,iż przyczyna niedomagań może jeszcze leżeć po stronie układu wtryskowego,ale widzisz,musisz zacząć od doprowadzenia dpf-u do porządku po to,by ewentualnie móc zająć się eliminacją innej przyczyny.Gdybyś nie miał dpf ,było by prościej.Niestety,biały dym wskazuje na dpf,dziwi mnie tylko to,że oleju nie przybywa tylko ubywa i to w poważnym stopniu,czy aby na pewno turbina nie żre oleju?!Bo jeśli tak,to nawet jakbyś po autostradzie jeździł non stop to dpf będzie katrupiony po każdym zmartwychwstaniu,to jest oczywiste.Jeśli chodzi o zalecenia tyczące obsługi auta z dpf-em,to w salonach nawet sprzedawcy się nie pytają jak klient zamierza użytkować auto,nie odradzają kupna jeśli ktoś zamierza jeździć tylko po mieście,bo zwyczajnie do tego takie auto się nie nadaje,lepiej kupić benzynę!!! Fiat robi dobre silnik diesla.Pytasz o te przewody?!Ja pisałem o systemie D-Cat,czyli ustrojstwie zastosowanym przez Toyotę,jest to połączenie dpf z katalizatorem,tak jakby dwa w jednym.To jest puszka,od której idą rurki,gdzie one biegną?!Podejrzewam,że do czujników,jak to jest ze zwykłym dpf-em?! Trzeba by zobaczyć.Jeśli możesz,to czywiście przegoń auto,ale wcześniej wymień olej,bo nie wiadomo jak elekronika akurat w tym aucie reaguje ,czy np.nie wprowadza silnika w tryb awaryjny po osiągnięciu mniemanego progu krytycznego zużycia oleju,to ocenia komputer po ilości rozruchów i stylu jazdy,olej jeszcze może być dobry,ale komputer sobie życzy byś go wymienił i nic na to nie poradzisz,rozumiesz?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Mar 2015, 23:08

Samochód po usunięciu błędu (P1206) i sygnalizacji potrzeby wymiany oleju był w stanie przeprowadzić niewymuszoną (na trasie) procedurę czyszczenia DPF. Niestety kontrolka niezdrożności fitra nigdy przez tym się nie zapaliła (sama kontrolka działa ale nie włacza się gdy filtr jest niedrożny). Czyszczenie pozwoliło zmniejszyć stopień zatkania DPF z 120 % (chociaż wg opisu MES zwykle dopiero 200% to stan krytyczny - może dopiero wtedy kontrolka niedrożności / zatkania DPF jest aktywowana ) na 20 %. Wartości te zostały odczytywane za pomocą MES w trakcie jazdy. MES ponadto odnotował: max temperaturę DPF na poziomie 750 stopni (dużo - wczesniej procedura czyszczenia wymagała temp max do 600 stopni). Tylko podłaczenie laptopa i programu takiego jak MES jest w stanie pokazać mi jak i czy wogóle przebiega procedura czyszczenia DPF na podstawie 3 parametrów: stopień zatkania, temperatura DPF, ilość km od ostatniego spontanicznego uruchomienia procedury DPF. Samochód po skończeniu procedury czyszczenia i ponowym uruchomieniu ( :!: ) odzyskał moc na wyższych biegach 4,5 tzn można było osiągnąc na tych biegach obroty pow 3000 i predkosć pow. 100 km / h co przed procedurą nie było możliwe. Wniosek jest następujący samochód nie wykona prawidłowej procedury czyszczenia DPF jesli warunki takie jak: istnienie jakichkolwiek błedów (rownież P1206 :!: który mówi o przekroczonym 1 stopniu zatkania DPF) i sygnalizacji potrzeby wymiany oleju nie zostaną usunięte. Myślę że ten krok spowoduje że ustapią problemy:
* przy zimnym silniku odpala za którymś razem ( 2-3 raz, bez wcisniętego pedału gazu) ale jak odpali to nie umie utrzymać zwykle obrotów (800 na minutę) i spada to 600 po czym gaśnie. Taka sytuacja może wystąpić do kilku razy za nim obroty na biegu jałowym utrzymają się na prawidłowym poziomie.
* brak przyśpieszenia / silnik mało żwawy - turbina nie chce się włączać na wysokich obrotach.
Jednak pozostałe dalej pozostaną - branie oleju, dym, smród,nierówne obroty przy odpalaniu.

Kiedy kontrolka niedrożności filtra DPF jest aktywowana ? Sensownie byłoby żeby pokazała się przed pojawieniem P1206. Może ma ktoś doświadczenia / wnioski w przypadku fiata.
Co w następnym kroku powiniem sprawdzić ?
militon
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat
Silnik: 1,3 Multijet
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

05 Mar 2015, 08:37

Znam wyniki testu długodystansowego tego silnika wyprodukwanego w2007r(90KM) ale bez dpfprzy przebiegu 100 tyś km rozebrano silnik ,który prezentował świetną kondycję pod względem zużycia mechanicznego.Przedstawiciel DEKRY stwierdził,że jest to jeden z najlepszych silników z jakimi miał do czynienia.Ten silnik po omyłkowym zatankowaniu benzyną przejechał 60 km i nic się silnikowi nie stało.Przez ten dystans nigdy nie było z jednostką żadnego problemu.Znam też przypadek pewnego Niemca,który zatarł silnik nowiutkiego Jaguara z dpf-em przy przebiegu niecałych 7 tyś km.Nikt mu nie powiedział w salonie,że to auto nie nadajre się do jazdy po mieście.Powodem zatarcia silnika było rozrzedzenie oleju paliwem,stwierdzono zbyt duży jego poziom.Twój problem polega na tym,że doszło przez to samo do przytarcia silnika,już wtedy silnik kwalifikował się do wymiany,do tego doszedł jeszcze problem z lejącym wtryskiwaczem i wypaleniem zaworu.Znam najsłabsze punkty tego silnika,ale tutaj jest problem,gdyż kondycja mechaniczna po przytarciu nigdy nie będzie taka by można silnik użytkować bezproblemowo zwłaszcza z dpf.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Mar 2015, 23:59

Witam ponownie
Macie najprawdopodbniej racje jesli chodzi o przetarcie silnika. Dwóch mechaników potwierdziło że silnik nie pracuje równo jakby jeden cylinder niedomagał - wykonono pomiar kompresji cylindrów - wszystkie cylindry wg mechanika mają ją zbyt niską około 22-26 ? (Jesli ktos moze nich poda prawidlowa wartosc). Czyli oznacza to wg jednego mechanika wymianę pierścieni i panewek - gruby remont. Silnik ma przejechane obecnie 130 tys. Czy lepiej wymienić cały blok czy zrobić remont ? Czy dać sobie wogóle z tym spokój ?
militon
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat
Silnik: 1,3 Multijet
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

26 Mar 2015, 00:02

a moze zaryzkować i uzyć cudownych srodków typu ceramizer ?
militon
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat
Silnik: 1,3 Multijet
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006