REKLAMA
Pompa wody to część narażona na wszelkiego rodzaju usterki. Dzisiaj postaramy się przekazać, jak w prosty sposób można naprawić króciec pompy wody. W niektórych autach był on plastikowy i podatny na awarie.
Przed rozpoczęciem prac przy naprawie pompy wody powinniśmy zgromadzić wszystkie, potrzebne nam narzędzia. Należą do nich m.in. silikon do wysokich temperatur, wiertarka, gwintownik 10 mm, szczypce i klucz 12 mm.
W niektórych przypadkach do naprawy pompy wody niezbędny będzie kanał rewizyjny. Jeśli chcielibyśmy podnieść auto przy pomocy zwykłego podnośnika, nie moglibyśmy spuścić płynu z układu chłodniczego, a jest to wymagane przy tego typu pracach. Jak już mamy wszystko przygotowane, pierwszą czynnością jest spuszczenie płynu zaworem spustowym i wykręcenie pompy przy użyciu klucza 12 mm. Następnie, wyciągamy odłamany element króćca korzystając ze szczypiec. Potem należy odświeżyć strukturę otworu gwintownikiem.
W celu zredukowania dostawania się opiłków do systemu chłodzenia powinniśmy posmarować wiertło i gwintownik specjalnym smarem. Dzięki temu, przy wierceniu i gwintowaniu opiłki będą się przyklejać do ścianek, zamiast wpadać do wnętrza. Przed wkręceniem nowego króćca powinniśmy posmarować go silikonem. Ważne – jak już wkręcimy nowy króciec, poczekajmy ok. pół godziny, aby na spokojnie mógł wyschnąć i stwardnieć.
Kolejną, jedną z ostatnich czynności jest zainstalowanie wężyka z opaską uciskową a następnie zalanie systemu chłodzenia nowym płynem. Aby upewnić się, czy wszystko dobrze zrobiliśmy, uruchamiamy silnik i rozgrzewamy go do 90 st. C i sprawdzamy, czy nie ma żadnych nieszczelności.
Artykuł pochodzi ze strony:
http://www.autochlodnice.com/artykuly/pompa-wody-usterki,16/