Niskie napięcie podczas włączonej klimy

05 Lip 2019, 17:46

Witam.
Mam pewien problem. Podczas włączonej klimy na maxa (4 kreska) ładowanie akumulatora potrafi spaść do 12V (bez klimy ładowanie ok. 13,5V). I teraz moje pytanie. Co jest do wymiany akumulator czy alternator? Fakt, że akumulator zawsze był słaby kiedyś jak auto stało miesiąc, trzeba było używać kabli rozruchowych. Jednak czy to daje mi pewność, że to akumulator? Wolałbym uniknąć sytuacji, że wymienię akumulator, a okaże się, że jednak winny był alternator. Mechanicy też różnie twierdzą jeden mówi, że to akumulator, drugi, że alternator...
bartek16
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 7

05 Lip 2019, 22:40

z Twojego opisu wynika że masz za słabe ładowanie z alternatora, sprawdz jeszcze raz tyle że na wyjściu od alternatora a nie na klemach akumulatora, prawidłowe ładowanie pod obciążeniem nie powinno spadać niżej 13,7 a u Ciebie nie ma tyle nawet bez obciążenia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lip 2019, 21:53

Do sprawdzenia alternator wraz z regulatorem. Ale przy takim napięciu, to raczej szczotki w altku się skończyły.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...