Astra H nie odpala niskie napięcie pompy

15 Kwi 2021, 18:15

Witam mam taki problem,
Astra H 1.6 2006r pb+LPG nie odpala,komputer pokazuje błąd niskie napięcie pompy paliwowej .
Nie załącza się pompa nie słychać charakterystycznego buczenia po przekręceniu kluczyka.
Pompa jest sprawna ponieważ została podłączona na krótko i pracuje,a auto na chwilę odpaliło. Przekaźnik pompy ze skrzynki został zamieniony na nowy,nie pomogło,to samo z bezpiecznikiem.
Co mogę jeszcze sprawdzić,jakie mogą być przyczyny tej usterki ?
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

16 Kwi 2021, 06:06

Kod błędu daj
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Kwi 2021, 09:00

20100
20200
20300
20400
23002
62108
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

16 Kwi 2021, 12:05

Przy takiej ilości błędów trzeba podłączyć pod kompa bo nie wiadomo które błędy są w tej chwili à które jakieś wcześniejsze ale cos mi tu śmierdzi UEC, sprawdź jakie napięcie dochodzi do przekaźnika pompy paliwowej, jeżeli nie będzie tam napięcia zbliżonego napięciu akumulatora no to UEC do naprawy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Kwi 2021, 12:24

Napięcie które dochodzi jest 3 -3,5 tylko
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

16 Kwi 2021, 12:25

Źle,tzn napięcie do przekaźnika dochodzi niecałe 12 a do kostki od pompy już 3 -3,5 .
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi ASX, LANCER i COLT z instalacjami LPG
    W polskich salonach Mitsubishi Motors są już dostępne modele ASX, Lancer i Colt z instalacjami LPG z pełną gwarancją. W takie instalacje można wyposażyć zarówno nowe samochody, jak i używane modele marki Mitsubishi. ...

16 Kwi 2021, 12:38

Dodam jeszcze że iskra na świecach jest,paliwo też napewno jest.
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

16 Kwi 2021, 12:48

Z tego co udało mi się posprawdzac wychodziłoby że problem jest gdzies na linii UEC ,przekaźnik a pompa paliwa ale gdzie może być może któraś wiązka?
Co ciekawe mam zamontowany LPG i w książce jest napisane sanebjak odpalić awaryjnie auto,ale z odpalania awaryjnego z LPG też nie odpalił
Ale nie wiem czy to odpalanie jest w ogóle skuteczne
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

16 Kwi 2021, 14:00

KingCar napisał(a):20100
20200
20300
20400
23002
62108


Niepoprawny format błędów . Domyślać się trzeba że to raczej

p0201
p0202
p0203
p0204
więc masz powiązane błędy
brak napięcia na wtryskiwaczach gdzie ono jest podawane z przekażnika pompy paliwa . Według schematu z16xep dla zafiry 2005 droga napięcia to bezpiecznik 24 na styk przekażnika nr 30 . 87 to wyjście na pompę paliwa i wtryskiwacze . 85 masa a 86 to załączenie ze sterownika silnika . Wyjmij przekażnik i zewrzyj na załączonym zapłonie w jego gnieżdzie styki 30 i 87. Powinna ruszyć pompa .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Kwi 2021, 14:58

Bonifacy zrobiłem jak pisałeś,pompa chodzi,auto odpaliło,jak mam to interpretować gdzie szukać problemu
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

16 Kwi 2021, 16:24

Jeśli przekażnik dobry to brak jego załączenia z ECU . Do sprawdzenia czy jest masa na styku 85, oraz ciągłość przewodu elektrycznego od 86 do złącza na sterowniku silnika . Pomoże sprawdzenie czy tutaj pojawi się napięcie po włączeniu zapłonu . Jeśli pomiary wykażą że instalacja jest ok to prawdopodobnie będzie uszkodzony sterownik , konkretnie wyjście załączające przekażnik. Natomiast jeśli zdiagnozujesz przerwę w obwodach to trzeba szukać . Oczywiście mam rozumieć że właściwie zlokalizowałeś przekażnik pompy i do niego się odnosimy. Obok masz jeszcze przekażnik elektroniki silnika i jeszcze główny przekażnik prądowy .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Kwi 2021, 17:14

bonifacy napisał(a):Do sprawdzenia czy jest masa na styku 85, oraz ciągłość przewodu elektrycznego od 86 do złącza na sterowniku silnika .

Zanim zaczniesz szukać tej ciągłości, to wcześniej sprawdź czy na pinie 86 masz napięcie równe napięciu aku. Bo być może to tylko sam przekaźnik padł i wystarczy wymienić. Tym bardziej, że
.
KingCar napisał(a):napięcie do przekaźnika dochodzi niecałe 12 a do kostki od pompy już 3 -3,5 .

I jeszcze
KingCar napisał(a):Bonifacy zrobiłem jak pisałeś,pompa chodzi,auto odpaliło,

Wygląda więc to wypalony styk roboczy, czyli piny 30 i 87 przekaźnika. Pooglądaj też dokładnie gniazdo przekaźnika i nóżki od niego, czy nie są czasem nadpalone.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Kwi 2021, 17:58

Pin 86 napięcie jest,85masa jest,od 86 w przewodzie co idzie do ECU napięcie jest.
Czyli co uszkodzone ECU?
Co dalej trzeba wymienić? Czy to się naprawia ?
KingCar
Nowicjusz
 
Posty: 48

16 Kwi 2021, 21:05

KingCar napisał(a):Czyli co uszkodzone ECU?
tak jak mówiłem na początku daj UEC do elektronika, niech poprawi luty i jest duże prawdopodobieństwo że problem zostanie rozwiązany, to dość znany problem w oplach, pewnie więcej możesz poczytać o tym pod hasłem zimne luty UEC.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Kwi 2021, 23:30

Kao napisał(a):tak jak mówiłem na początku daj UEC do elektronika
Zanim się odda można wszystko sprawdzić i mieć pewność . Warunek to mieć schemat , pojęcie i dobry miernik . Układ przekażnika pompy paliwa jest prosty jak budowa cepa. Dobrym sposobem na na ocenę działania jest zdjęcie plastikowej osłony przekażnika i włożenie go w miejsce . Widać wtedy naocznie czy załącza jak i można bezpośrednio mierzyć napięcia na jego stykach oraz na jego cewce. Poza tym ten przekażnik załącza się tylko na chwilę po włączeniu zapłonu . Załącza się na stałe po uruchomieniu silnika. Jedna osoba to za mało. Można sprawdzić omomierzem czy tam buzerem ciągłość między ECU a stykiem 86 w UEC . Drugi koniec to złącze ECU XC10 ( są dwa . to z przodu ) pin 28. Trzeba zdjąć do pomiarów złącze ze sterownika.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna