Odciecie pompy paliwa

03 Gru 2007, 23:41

witam.zastanawiam sie nad pewną przeróbką-mianowicie nad odcięciem za pomocą przekaznika zasilania od elektrycznej pompy paliwa po przełączeniu silnika na gaz.samochod opel kadett 2.0 na wielopunktowym wtrysku.instalacja drugiej generacji.pompa pracuje nieprzerwanie i troche denerwuje jej bzyczenie.nawet w srodku ją słychać.mam już informacje z pewnego zródła jak nalezy to wykonać.chciałbym poznać wasze zdania za i przeciw.więc słucham.
a moze ktoś ma tak zrobione i podzieli sie ze mną swoimi spostrzeżeniami jak sie to sprawuje?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554
  • 04 Gru 2007, 00:30

    Witam ! A jednak się zdecydowałeś na założenie tego tematu . Jak to zrobić to wytłumaczył Ci kolega Motoalbercik . Dobrze to zrobił . :D
    Kontrowersje będą . Ja takowe odcięcie mam , w poldku na wtrysku jednopunktowym . Robiłem to w nexi , nubirze i leganzie . Objawów ubocznych nie stwierdziłem .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4971
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    04 Gru 2007, 10:13

    chicken19: mógłbyś trochę napisać, jak Ci się sprawuje II-ga generacja na wielopunkcie? To ciekawe jest, bo z jednej strony masz sekwencję benzyny, a z drugiej dość jednak prostą "gazówkę"...Ile kadett 2.0 pali na takiej instalce? Wiesz, tak sobie myślę, ze może Koledzy niepotrzebnie wydają kaskę na gaz sekwencyjny, gdy II-ka wystarczy?
    Odcięcie pompy musiałbyś mieć tak zrobione, że gdy zajdzie potrzeba przełączenia szybko na benzynę, to ona - ta pompa - od razu zaskoczy. :lol:
    fordon
     

    08 Gru 2007, 20:35

    sorki Fordon ze dopiero pisze ale nie ma mnie w domu i nie mam dostepu do neta.kadet na wielopunkcie sprawuje sie całkiem dobrze.chodzi całkiem ładnie nie przerywa,ciągnie równo nie mam tez tzw strzałow gazu które mogłyby uszkodzić np obudowe filtra powietrza itp.ogólnie nie mam z problemów z tą instalką.wysiadł mi jedynie przełącznik gaz benzyna ale to sie moze każdemu zdarzyć.wymieniony i jest ok.nie jest tez zbyt gazożerny.w miescie spali tak okólo 11 litrów, w jezdzie mieszanej 9/10 litrów na trasie jadąc bez szaleństwa osiagnełem 7,5 litra.osiągi są nawet w miare,ale w górnych obrotach tak od 5 tysięcy troche jakby brak mocy ale nie jezdze wyczynowo więc mi wystarcza.mam słabą pompe benzyny więc nie powiem Ci jak sie ma jazda na gazie do jazdy na benzynie czyli ile mocy na gazie traci.zmienie pompe to Ci napisze.myśle ze jeżeli prawidłowo wykonam te odcięcie to pompa powinna bez problemu startować.może i masz racje z tą sekwencją.jezeli jest dobra instalka,dobrze ustawiona i fachowo zamontowana to raczej powinno być ok.nie jestem gaziarzem więc nie wiem dokładnie.brat tez ma w Renault 19 tej nowszej tez druga generację i silnik 1,8 i tez dobrze mu sie sprawuje
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    08 Gru 2007, 21:04

    Odcięcie pompki paliwa zrob na przekaźniku typ 561 tzw zwierno-rozwierny.Przewod do pompki przecinamy jeden koniec dajemy na styk 30 drugi na 87a.Styk 85 przekaźnika łączymy do masy a 86 łączymy z plusem na zaworze gazowym.Działa to automatycznie nic nie trzeba przełączać a koszt tego przekaźnika to 9 zł.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    08 Gru 2007, 23:47

    Już wcześniej mu to pisałem w innym dziale i opisałem jak dokładnie to zrobić.U niego jest nieco inny przekaźnik paliwa - można powiedzieć 2w1.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      FIAT 500 L - auto zbudowane z myślą o rodzinie
      FIAT 500 L - stylistycznie włoska nowość nawiązuje do miejskiej, kultowej 500-setki, jest autem zbudowanym z myślą o rodzinie. Będzie go można podziwiać podczas targów MOTOR SHOW 2013 w Poznaniu. Większością wymiarów ...

    10 Gru 2007, 23:34

    Ten temat....., ten post chyba zniknął :?: :?: :?: Może słabo szukałem :?: , a choinka przydałby sie :!:
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4971
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    11 Gru 2007, 14:12

    Jak się nie mylę,to założyłeś dwa takie same posty i jeden z nich został usuniety :? .
    Ale żeby się na nowo nie rozpisywac,musisz odnaleźć przewód pompki paliwa i zrobić tak jak pisał ci Andrzej_124.Tyle tylko,że musisz być pewny,że ten przewód jest tylko do pompki,bo z tego przewodu może też być wysterownie ECU oraz grzałka sondy,której ty nie masz.Czyli z przekaźnika pompki paliwa jest na jednym wyjściu(jak się nie mylę 87) jest tylko wysterowanie ECU i pompka,a na drugim(87b) będą wtryski,regulator obrotów i wysterowanie plusa po włączeniu stacyjki.Dlatego musisz się upewnić,że przewód,który znajdzisz,jest tylko od pompki,bo jak się pomylisz,to odłaczysz też wysterowanie ECU.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    31 Gru 2007, 18:08

    mam juz przekażnik.kosztował 15 złotych i co ciekawe w żadnym sklepie motoryzacyjnym nie wiedzieli jaki to przekaznik.nie mogli dojść po tych oznaczeniach.aż w koncu skierowali mnie do gaziarzy i tam dopiero kupiłem.na przekażniku jest oznaczenie PRE0004.z podłączeniem raczej nie bedzie trudności.zajrzałem w książke i wyczytałem też że aby awaryjnie uruchomić pompe paliwa np w celu sprawdzenia nalezy zrobić mostek na stykach 28 i 59 oryginalnego przekaznika.czyli zapewne 28 to jest plus a 59 odejście na pompę.sprawdze to miernikiem i napisze co wyszło.dzieki za pomoc wszystkim i pozdrawiam
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554