Odpala za x razem

24 Lis 2017, 13:06

lukeboss napisał(a):Kosztowna taka przyjemność?
No może być drożej niż w pierwszym przypadku. Chyba najlepiej będzie zrobić to samo co wcześniej (tu tylko może niech sprawdzi dlaczego tak się znowu stało po tak krótkim czasie i niech ci da gwarancję na to co zrobi) lub oddać do auto elektryka w celu usunięcia immo, wtedy problem na pewno nie pojawi się ponownie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Gru 2017, 15:33

Immo blokuje częściej jak jest zimno, wilgotno. I tu takie moje podejrzenie, czy może to blokować jakiś bezpiecznik, przekaźnik? Też jak przekręcam kluczyk do końca słychać charakterystyczne cykniecie. I jak zrobię to kilka razy w krótkim czasie cyk cyk i odblokowuję się. Jeżeli chodzi o ten dźwięk to jest właśnie wydają je przekaźniki? Np tak jest podczas ruchu wycieraczek.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

19 Gru 2017, 15:41

lukeboss napisał(a):I tu takie moje podejrzenie, czy może to blokować jakiś bezpiecznik, przekaźnik?
One muszą dostać sygnał same z siebie nic nie zablokują.

lukeboss napisał(a):I jak zrobię to kilka razy w krótkim czasie cyk cyk i odblokowuję się.
Chodzi ci o to że przekręcasz do odpalenia i słychać takie cyknięcia, a silnik nie odpala?
Jak tak to elektromagnes w rozruszniku do regeneracji, możesz jeszcze sprawdzić i przeczyścić kable które idą do niego.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Gru 2017, 15:14

Dokładnie wygląda to tak jak na filmiku (można włączyć napisy):

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Mój sposób jak zgasić immo, żeby odpalić w ogóle pojazd.
Najpierw immo miga szybciej niż zwykle powinno, wystarczy próbować odpalić, aby z migającej diody immo świecił stale. Zapłon jest zablokowany. Na tym poziomie przekręcenia kluczyka dokręcam go jakby do końca, robie to kilkanaście razy, słychać te cyknięcia. Dopiero teraz przekręcam kluczyk w dół, pozniej zwyczajnie do góry, czekam aż znikną kontrolki , immo też znika i mogę odpalić. Co to może być?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Gru 2017, 09:55

Patrząc na filmik słychać cykanie takie jak przekaźnik. Zastanawiam się czy w tym przypadku nie wiesza się jakiś przekaźnik od immo. Sprawdzałeś może czy jest przekaźnik od immo? Druga sprawa to problem może być też z samym kluczykiem immo wolno dogaduje się z nim, to szybkie miganie oznacza moim zdaniem brak wykrycia transpondera w kluczyku.

Przypuszczam że wystarczyło by jedno cyknięcie i później immo by było już odblokowane.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2018, 09:57

Testowałem to tyle czasu dlatego nie odzywałem się.

Sprawa wygląda tak, że gdy przekręcę kluczyk, palą się kontrolki i czekając aż wszystkie kontrolki mi pogasną to ZAWSZE immo miga szybciej blokując mi odpalenie.

Wystarczy, że gdy przekręcę kluczyk w dół i odpale od razu bez czekania na kontrolki to odpala od razu.

Dlatego niedawno zadałem takie pytanie tu:
jak-odpalac-prawidlowo-przekrecanie-kluczyka-vt105072.htm

Za każdym razem kiedy przekręcając kluczyk o wszystkie poziomy w stacyjce na raz to odpala, gdy dam mu czas na kontrolki to blokuje immo i klapa.

Co to może być za usterka?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pickup ŠKODA FUNstar
    Nowy samochód marzeń 23 stażystów ze Szkoły Zawodowej ŠKODA Auto to zuchwały Pickup ŠKODA FUNstar. Koncepcja tego pojazdu, opartego na nowej ŠKODZIE Fabia, jest rezultatem projektu "samochód ...

14 Lut 2018, 10:55

lukeboss napisał(a):Sprawa wygląda tak, że gdy przekręcę kluczyk, palą się kontrolki i czekając aż wszystkie kontrolki mi pogasną to ZAWSZE immo miga szybciej blokując mi odpalenie.
Z immo bywa rożnie każde może być inaczej zaprogramowane. Miałem kiedyś auto i immo rozblokowywało się przy wyłączeniu alarmu ale jak nie zdążyłem w czasie 20 sek. odpalić auta to z powrotem się blokowało i trzeba było ponownie wyłączać alarm z pilota, a do tego kluczyk nie mógł być w stacyjce bo nic byś wtedy nie zrobił. Być może u ciebie jest tak że po włożeniu do stacyjki masz bardzo mało czasu na odpalenie samochodu bo inaczej immo go zablokuje.

Czy na ten problem ma wpływ czas między otworzeniem samochodu, a włożeniem kluczyka do stacyjki? Otwierasz samochód a dopiero po 10 min. próbujesz odpalić czy wtedy immo nie jest zablokowane?

Ewidentnie masz problem z immo i tu może się okazać że jedyne rozwiązanie problemu to usunięcie tego modułu. Chyba że jest jakaś opcja programowania w nim ustawień.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2018, 11:05

Kacper napisał(a): Być może u ciebie jest tak że po włożeniu do stacyjki masz bardzo mało czasu na odpalenie samochodu bo inaczej immo go zablokuje.


Jeszcze w lecie nie było takiego problemu, immo ładnie gasł razem z kontrolkami i mogłem czekać i czekać, a auto odpalało. Teraz jedynym rozwiązaniem jest olać kontrolki i odpalać jednym ruchem kluczyka. Nie wiem czy to jakiś przekaźnik, czy kluczyk, czy po prostu wyciąć to immo.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

14 Lut 2018, 11:23

A masz drugi kluczyk? Mógłbyś sprawdzić czy na obu jest taki sam problem.

Tu moim zdaniem ewidentnie coś jest z samym immo tak jak by gubiło sygnał po chwili jego wykrycia.

Jak poczekasz aż kontrolki zgasną (immo zablokuje się) i cofniesz kluczyk do pozycji 0 i następnie przekręcisz włączając zapłon to auto odpali bez problemu?

Zastanawiam się czy ponowne kodowanie immo by tu czasem nie pomogło.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lut 2018, 07:44

Kacper napisał(a):Miałem kiedyś auto i immo rozblokowywało się przy wyłączeniu alarmu ale jak nie zdążyłem w czasie 20 sek. odpalić auta to z powrotem się blokowało i trzeba było ponownie wyłączać alarm z pilota, a do tego kluczyk nie mógł być w stacyjce bo nic byś wtedy nie zrobił.
ja tez miałem styczność z takim autem, bardzo denerwujące a do tego nie można bylo kluczyków w środku zostawiać bo się sam zamykał
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Mar 2018, 20:33

Znalazłem jeszcze jeden sposób na pozbycie się migającej kontrolki immo, zaczerpnięty z francuskich filmików z YT użytkowników Renault. Otóż przy migającym immo wciskają i trzymają wciśnięty przycisk na pilocie kluczyka i przekręcają kluczyk o jeden poziom w dół i znowu w górę ciągle trzymając... i immo wtedy gaśnie. Zna ktoś takie czary? Z czego to wynika? Jaka wtedy zachodzi operacja?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014