REKLAMA
Witam. Mam problem od dluzeszego czasu z obrotami na gazie. jesli chodzi o prace silnika na beznynie, wszystko dziala OK. Po przelaczeniu na gaz:
1. Jesli jade z predkoscia 70km/h lub wieksza i wrzucam na luz, obroty spadaja do zera i silnik gasnie.
2. Jesli jade z predkoscia do 70km/h i wrzuce na luz obroty spadna do okolo 800 i jest wszystko OK, ale...
3. Jesli w momencie wrzucenia na luz zaczynam hamowac (na hamulec wciskam zanim wbije luz lub zaraz po, mozna przyjac ze prawie rownoczesnie) obroty zawieszaja sie na poziomie miedzy 1500 a 2000 i spadaja do 800 dopiero jesli calkowicie zatrzymam samochod. Tak sie dzieje na przyklad przy dojezdzaniu do skrzyzowania.
Tak jak pisalem, te dwa problemy nie wystepuje podczas jazdy na benzynie.
Instalacja gazowa zalozona byla w 2001, zwykla , nie sekwencyjna. samochod mial przejechane w momencie pojawienia sie tego problemu okolo 150tys km.
Co zostalo zrobione, aby usunac problem:
1. Na poczatku wymieniono silnik krokowy na regulacje mechaniczna, bo w serwiesie stwierdzili, ze to silnik krokowy.
2. Przeczyszczono przepustnice, wymieniono filtr gazu i przeczyszczono jakis czujnik przy przepustnicy (nie wiem co to za czujnik)
3. gdy to nie pomoglo, stwierdzono, ze reduktor uszkodzony. Wymieniono wiec reduktor na nowy BRC.
4. samochod podpieto pod komputer. Komputer nie wykryl zadnych bledow.
5. Stwierdzono, ze moze sterowanie nie radzi sobie i przecieto kabel, ktory mial dawac sygnal z wyjetego silnika krokowego do ukladu sterowania.
6. Podpieto komputer pod sterownik ukladu gazu. Podobno wszystko OK.
7. Wyregulowano mieszanke i obroty.
Problem pozostal a mechanicy ktorym zaplacilem juz sporo pieniedzy, nie znalezli w dalszym ciagu przyczyny.
Czy moze ktos potrafi odpowiedziec, co moze byc zrodlem problemu?
Dziekuje z gory