Opel insignia 2013 r 2.0 140 KM lub 160

Opel insignia 2013 r 2.0 140 KM lub 160

12 Sie 2018, 09:26

Temat pewnie wałkowany nie raz , ale chce szczerą odpowiedź. Czytałem o ininsigni że posiada wiele wad m.in uszczelka smoka olejowego, wadliwy egr, przetarte przewody od klimatyzacji itd... Warto pakować się w te auto ? Mam na oku jeszcze Peugeot 508 sw 2.0 140 km
Bombel09
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 08 Sie 2018, 06:40

Re: Opel insignia 2013 r 2.0 140 KM lub 160

12 Sie 2018, 11:04

no cóż...jeżeli dla ciebie jest problem zmienić ten o-ring za 5zł na pompie oleju, gdzie prawie każdy mechanik sobie z tym poradzi, jeżeli dla ciebie jest problem wymienić czy nawet można zakuć/dorbobić/przerobić na mocniejszy przewód od klimy który majątku też nie będzie kosztował , egr jest teraz we wszystkim co jeździ w zasadzie od lat 90' to nawet nie będę komentował...wszystkie te powyższe wymiany można ogarnąć i zmieścić się w 1000zł ,
zacznijmy coś sami też robić przy tych samochodach a nie gadajmy i czytajmy bzdur i nie róbmy nic a później lament że się zepsuło.
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-av ... AYKtr.html

Sprzedam Alfa Romeo 159 TI 1.9 JTD '09 23 900zł

Sprzedam Toyota Avensis 1.8 '04 13900zł ORI LAKIER
andrewb25
Aktywny
 
Posty: 418
Rejestracja: 23 Lis 2009, 18:45
Miejscowość: małopolskie

Re: Opel insignia 2013 r 2.0 140 KM lub 160

12 Sie 2018, 12:24

andrewb25 to nie jest tak prosto jak myślisz bo drobna wada związana z obiegiem oleju w aucie mającym kilka lat, jakiś przebieg może zaowocować poważna awarią co często w przypadku diesla jest połową jego wartości. Klima tez pięknie ładnie wymiana przewodów... a skąd wiesz że sprężarka się nie zatarła i trzeba przeprowadzić wymianę razem z całym odgruzowaniem układu czyli sprawdzenie oleju/czynnika dokoptowanie nowego no i dalej pozostaje kwestia szczelności. Co do chłodniczki egr nie wiem jak jest w oplu ale dam Ci przykład z 3,0d bmw które jest lajkowane ze stałym farmazonem "przejedzie pół baniki km" ....chłodniczka egr oem kosztuje 1800zł. do tego jest przyniej troche gumowych i plastikowych elementów (taka niemiecka jakość) które po kilku latach rozsypują się w rękach ... więc jak złożysz to na oem gratach co jest zalecane wyjdzie Cię koło 3k z robocizną jak złozysz na zamiennikach to koło 1,5k ale wtedy potrzebna jest modlitwa.

Więc widzisz od ogółu do szczegółu i zaczyna robić się górka... już nie wspomnę o wynalazkach bo trzeba by sprawdzić w której insigni jest chociażby zintegrowany dekiel zaworów z wałkami co w razie awarii też mocno podnosi koszty...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4866
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Opel insignia 2013 r 2.0 140 KM lub 160

12 Sie 2018, 12:35

Żeby robić trzeba mieć pojęcie,miejsce i czas ;) ja niestety go nie mam. Moze i kosztuje malo ten o ring ale wymiana jego jest kosztowna dla mechanika. Jak kolega wyzej napisał z Klimą dobijanie gazu w 2018 roku wzrosło o ponad 200 % gdzie tu jest sens ? Podoba mi się insignia ale chyba będę musiał sobie ja odpuścić. Robili za dobre 1.9 to musieli z****ć 2.0 :) dzięki za odpowiedź.
Bombel09
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 08 Sie 2018, 06:40

Re: Opel insignia 2013 r 2.0 140 KM lub 160

12 Sie 2018, 13:42

Bombel09 napisał(a):Żeby robić trzeba mieć pojęcie,miejsce i czas ;) ja niestety go nie mam. Moze i kosztuje malo ten o ring ale wymiana jego jest kosztowna dla mechanika.


Miska w dół i dostęp tam od spodu jest, to nie wiem czy jakieś miliony to kosztuje, ale i tak są dużo poważniejsze inne awarie, No ale i tak podobno raz na 4 lata trzeba ją wymienić w 2.0 CDTI
Wcześniej ciśnienie oleju manometrem zmierzyć....jak ktoś chce to wszystko jest do zrobienia
Na drodze widuje się insignii masa z 2.0 CRDI i ludzie jakoś tym jeżdżą.

Klima to w każdym samochodzie może się zepsuć, oczywiście jak kupujesz z niedziałającą to jej uruchomienie może być kosztowne.

Bombel09 napisał(a):Podoba mi się insignia ale chyba będę musiał sobie ja odpuścić. Robili za dobre 1.9 to musieli z****ć 2.0 :) dzięki za odpowiedź.


Kiedy? w latach '90 chyba, czasy gdzie robili dobre diesle ...dobre w sensie mało awaryjne i mało skomplikowane dawno już minęły i szybko nie wrócą, ba nawet z benzyniakami masz teraz już coraz mniej do wyboru.
Diesel jest teraz dobry jak jest nowy.
Chcesz w miarę prostego diesla to szukaj coś z CDRI hyundai/kia

Ewentualnie taka insignia z fajnym benzyniakiem np. 1.4T, 1.6T, zwykłe 1.8 będzie troche słabe, ogólnie wg. mnie auto jest ładne ale stosunkowo mało w niej miejsca jest.
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-av ... AYKtr.html

Sprzedam Alfa Romeo 159 TI 1.9 JTD '09 23 900zł

Sprzedam Toyota Avensis 1.8 '04 13900zł ORI LAKIER
andrewb25
Aktywny
 
Posty: 418
Rejestracja: 23 Lis 2009, 18:45
Miejscowość: małopolskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota silniki 3S-GE / GTE Toyota silniki 3S-GE / GTE
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dostępność, dobry potencjał do tuningu, duży dostęp do części zamiennych. Klasyczne jednostki 3S-GE / GTE powstały zgodnie z tradycyjnym podejściem do sztuki ...
    Jak bezpiecznie holować samochód osobowy? Jak bezpiecznie holować samochód osobowy?
    Niezależnie od tego ile jeździmy samochodem dużo czy też mało nie możemy założyć, że nie przytrafi nam się awaria, która unieruchomi nasz pojazd. Dlatego warto wiedzieć co zrobić, gdy do takiej sytuacji dojdzie? Po ...

  •  
    • Koncepcyjny Opel Flextreme GT/E
      Motocyklista na Dakarze
      Rower przypominający motocykl
      Toyota TMG EV P002