Opel insignia 2013 r 2.0 140 KM lub 160

Opel insignia 2013 r 2.0 140 KM lub 160

12 Sie 2018, 09:26

Temat pewnie wałkowany nie raz , ale chce szczerą odpowiedź. Czytałem o ininsigni że posiada wiele wad m.in uszczelka smoka olejowego, wadliwy egr, przetarte przewody od klimatyzacji itd... Warto pakować się w te auto ? Mam na oku jeszcze Peugeot 508 sw 2.0 140 km
Bombel09
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 08 Sie 2018, 06:40

Re: Opel insignia 2013 r 2.0 140 KM lub 160

12 Sie 2018, 11:04

no cóż...jeżeli dla ciebie jest problem zmienić ten o-ring za 5zł na pompie oleju, gdzie prawie każdy mechanik sobie z tym poradzi, jeżeli dla ciebie jest problem wymienić czy nawet można zakuć/dorbobić/przerobić na mocniejszy przewód od klimy który majątku też nie będzie kosztował , egr jest teraz we wszystkim co jeździ w zasadzie od lat 90' to nawet nie będę komentował...wszystkie te powyższe wymiany można ogarnąć i zmieścić się w 1000zł ,
zacznijmy coś sami też robić przy tych samochodach a nie gadajmy i czytajmy bzdur i nie róbmy nic a później lament że się zepsuło.
andrewb25
Zaawansowany
 
Posty: 526
Rejestracja: 23 Lis 2009, 18:45
Miejscowość: małopolskie

Re: Opel insignia 2013 r 2.0 140 KM lub 160

12 Sie 2018, 12:24

andrewb25 to nie jest tak prosto jak myślisz bo drobna wada związana z obiegiem oleju w aucie mającym kilka lat, jakiś przebieg może zaowocować poważna awarią co często w przypadku diesla jest połową jego wartości. Klima tez pięknie ładnie wymiana przewodów... a skąd wiesz że sprężarka się nie zatarła i trzeba przeprowadzić wymianę razem z całym odgruzowaniem układu czyli sprawdzenie oleju/czynnika dokoptowanie nowego no i dalej pozostaje kwestia szczelności. Co do chłodniczki egr nie wiem jak jest w oplu ale dam Ci przykład z 3,0d bmw które jest lajkowane ze stałym farmazonem "przejedzie pół baniki km" ....chłodniczka egr oem kosztuje 1800zł. do tego jest przyniej troche gumowych i plastikowych elementów (taka niemiecka jakość) które po kilku latach rozsypują się w rękach ... więc jak złożysz to na oem gratach co jest zalecane wyjdzie Cię koło 3k z robocizną jak złozysz na zamiennikach to koło 1,5k ale wtedy potrzebna jest modlitwa.

Więc widzisz od ogółu do szczegółu i zaczyna robić się górka... już nie wspomnę o wynalazkach bo trzeba by sprawdzić w której insigni jest chociażby zintegrowany dekiel zaworów z wałkami co w razie awarii też mocno podnosi koszty...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5059
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Opel insignia 2013 r 2.0 140 KM lub 160

12 Sie 2018, 12:35

Żeby robić trzeba mieć pojęcie,miejsce i czas ;) ja niestety go nie mam. Moze i kosztuje malo ten o ring ale wymiana jego jest kosztowna dla mechanika. Jak kolega wyzej napisał z Klimą dobijanie gazu w 2018 roku wzrosło o ponad 200 % gdzie tu jest sens ? Podoba mi się insignia ale chyba będę musiał sobie ja odpuścić. Robili za dobre 1.9 to musieli z****ć 2.0 :) dzięki za odpowiedź.
Bombel09
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 08 Sie 2018, 06:40

Re: Opel insignia 2013 r 2.0 140 KM lub 160

12 Sie 2018, 13:42

Bombel09 napisał(a):Żeby robić trzeba mieć pojęcie,miejsce i czas ;) ja niestety go nie mam. Moze i kosztuje malo ten o ring ale wymiana jego jest kosztowna dla mechanika.


Miska w dół i dostęp tam od spodu jest, to nie wiem czy jakieś miliony to kosztuje, ale i tak są dużo poważniejsze inne awarie, No ale i tak podobno raz na 4 lata trzeba ją wymienić w 2.0 CDTI
Wcześniej ciśnienie oleju manometrem zmierzyć....jak ktoś chce to wszystko jest do zrobienia
Na drodze widuje się insignii masa z 2.0 CRDI i ludzie jakoś tym jeżdżą.

Klima to w każdym samochodzie może się zepsuć, oczywiście jak kupujesz z niedziałającą to jej uruchomienie może być kosztowne.

Bombel09 napisał(a):Podoba mi się insignia ale chyba będę musiał sobie ja odpuścić. Robili za dobre 1.9 to musieli z****ć 2.0 :) dzięki za odpowiedź.


Kiedy? w latach '90 chyba, czasy gdzie robili dobre diesle ...dobre w sensie mało awaryjne i mało skomplikowane dawno już minęły i szybko nie wrócą, ba nawet z benzyniakami masz teraz już coraz mniej do wyboru.
Diesel jest teraz dobry jak jest nowy.
Chcesz w miarę prostego diesla to szukaj coś z CDRI hyundai/kia

Ewentualnie taka insignia z fajnym benzyniakiem np. 1.4T, 1.6T, zwykłe 1.8 będzie troche słabe, ogólnie wg. mnie auto jest ładne ale stosunkowo mało w niej miejsca jest.
andrewb25
Zaawansowany
 
Posty: 526
Rejestracja: 23 Lis 2009, 18:45
Miejscowość: małopolskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowanie z tylnego siedzenia - backseat driver Kierowanie z tylnego siedzenia - backseat driver
    Niechciane komentarze i wskazówki czy ostentacyjne wzdychanie z niezadowolenia – to typowe zachowania osoby, którą po angielsku nazywa się "backseat driver", co oznacza kierującego z tylnego siedzenia. ...
    [D] Audi 80 B4 2,0E / BMW 318i e36 / Merc C 180 w202 / Saab 900 II 2,0 [D] Audi 80 B4 2,0E / BMW 318i e36 / Merc C 180 w202 / Saab 900 II 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochód segmentu D - silnik benzynowy o mocy ok. 120KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 1994 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi 80 B4 2,0E - 115KM - ...

  •