Opony Bieżnikowane ślizgają się.

06 Lis 2017, 21:01

Witam,
Zakupiłem na ten sezon opony bieżnikowane z tego linku: https://plusgum.pl/20555r16-opony-biezn ... 3-94h-p456
Po raz pierwszy zdecydowałem się na taki zakup z powodu braku kasy... Po czytaniu opinii duzo ludzi wypowiadalo się że są zbliżone do oryginału.
Jakie było moje zdziwienie jak wyjechałem z wulkanizacji. Pogoda dzisiaj dosyć ładna, lekko mokry asfalt od rosy/mgły. Na drodze przy hamowaniu traci przyczepność, gdyby nie abs to bym leciał że hej. Przy ruszaniu ze wzniesienia kręcą się w kóło. Prz skręcaniu i przyspieszeniu również tracą przyczepność. :x
Wulkanizator twierdzi, że są one z góry bardzomiękkie i mają taki jakby nalot tłuszczowy . Dzwoniac do sklepu też tłumaczył się ze jest silikon który się wytrze i będzie ok. Mieliście takie przypadki lub znacie takie problemy? Czy to normalne aby bieżnik się wytarł do prawidłowej grubości? Dawać je na reklamacje czy jednak poczekać aż się dotrą?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
flybobster
Początkujący
 
Posty: 69
Auto: Nie mam

06 Lis 2017, 21:08

Może się dotrą, a może nie. Bieżnikowane opony(a do tego wybrałeś model z bardzo wysokim bieżnikiem) właśnie przez swoją miękkość są niezłe przy ataku prawdziwej zimy. W naszych warunkach i przy obecnych temperaturach będą dużo gorsze nawet od markowych budżetówek, a być może nawet od najtańszych chinoli. Jeżeli opona nie ma jakiejś wady, to marnie widzę szanse na reklamację.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3753
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lis 2017, 13:35

Każda opona po założeniu musi się "dotrzeć" tzn. musisz przejechać na oponach jakiś dystans 50-100km żeby uzyskały w pełni swoje parametry które deklaruje producent.
yeti65 napisał(a):Jeżeli opona nie ma jakiejś wady, to marnie widzę szanse na reklamację
To prawda tu nawet nie ma co się łudzić że uda się je oddać :/
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Lis 2017, 19:52

Dokładnie jak koledzy mówią nowe opony są zabezpieczone jakimiś tam warstwami ochronnymi i trzeba chwili żeby to się " wytarło " lecz muszę Cię zmartwić, nalewki będą się ślizgać na mokrym, to jest ich minus niestety ale za to na sniegu nie dorównują im firmowe opony. Nalewki to loteria i zależy jak trafisz ani firma ani cena nie ma znaczenia tak naprawdę.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4