Opony zimowe 16 cali - specyfika asymetryczne a kierunkowe

02 Lis 2017, 23:43

Czas na zmianę opon na zimowe to tej pory miałem założone Goodyear Ultra Grip 8 ale ich czas się skończył.
Zastanawiam się co wybrać teraz, dodam że mój civic miał tendencje do ściągania w prawo i byłem na kilku geometriach w końcu na letnich oponach mi ustawili idealnie
z zaznaczeniem że na zimówkach może dalej ściągać bo do tego auta opony Goodyear Ultra Grip 8 kierunkowe odpadają.
Na letnich śmigam Kumho KH31 i auto na nich prowadzi się bardzo dobrze. Ale letnie to są chyba asymetryczne. Co wybrać teraz na zimę ? Jakieś propozycje koledzy (Marka, Mode)
stawiam dużo na przyczepność i przyjemność prowadzenia rozmiar 205/55 R16 cena tak do 320 zł bym chciał coś znaleźć.. pomożecie ?
fanatyk1
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 08 06 2011
Przebieg/rok: 46tys. km
Auto: Honda Civic VIII / VW Golf VII
Silnik: 1.8 VTEC, 1.2 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

03 Lis 2017, 08:38

Nie rozumiem, czemu na kierunkowych ma ściągać :?: Może to ściąganie, to nie była wina geometrii, tylko starych opon.
Asymetrycznych zimówek nie ma zbyt wiele.
Nokian WR A4 205/55 R16 91 H [link do Oponeo wygasł]
Hankook Winter i*cept evo2 W320 205/55 R16 91 H MFS [link do Oponeo wygasł]
Matador MP92 Sibir Snow 205/55 R16 91 H [link do Oponeo wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2917
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019

03 Lis 2017, 12:44

yeti65 napisał(a):Nie rozumiem, czemu na kierunkowych ma ściągać
Pewnie to wina samych opon, często tak się zdarza. Mam jeden samochód w rodzinie Civic Type-S 1.8 VTEC i tam od dwóch lat są zimówki Nokian W+ 225/45R17 91 H i jeździ się na nich bardzo dobrze można to stwierdzić po dwóch sezonach ale jest to opona kierunkowa i nie jest asymetryczna. Bieżnik jest kierunkowy i przypomina kształtem jodełkę, zapewnia też doskonałe osiągi na wodzie i błocie pośniegowym.
Myślę że możesz pomyśleć nad Nokian WR D4 205/55 R16 91 H powinna się sprawdzić. To bardzo dobre opony.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6835
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Lis 2017, 22:10

Kolego wybór padł na Nokian A4 przekonały mnie asymetyczne oponki ze względu na długie trasy autostradami sprawdza się lepiej przy odprowadzaniu wody ;-)
fanatyk1
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 08 06 2011
Przebieg/rok: 46tys. km
Auto: Honda Civic VIII / VW Golf VII
Silnik: 1.8 VTEC, 1.2 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

11 Lis 2017, 23:45

Kilka dni testuje już na aucie te nokiany i powiem szczerze że jestem zawiedziony mrozów nie ma ale rano 6-7 stopni lekki deszczyk i wchodząc w zakręt lub na rondzie w porównaniu z moimi letnimi oponkami to te się wgl nie trzymają drogi.. ;-( nie wiem czy jeszcze się nie przyzywyczaiłem do 16 cali czy o co chodzi ale w tamtym roku miałem zimówki Goodyear i trzymały się jak przyklejone
fanatyk1
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 08 06 2011
Przebieg/rok: 46tys. km
Auto: Honda Civic VIII / VW Golf VII
Silnik: 1.8 VTEC, 1.2 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

12 Lis 2017, 07:35

fanatyk1 napisał(a): nie wiem czy jeszcze się nie przyzywyczaiłem do 16 cali czy o co chodzi ale w tamtym roku miałem zimówki Goodyear i trzymały się jak przyklejone

Jeżeli chodzi o samo prowadzenie na asfalcie przy dodatnich temperaturach, to normalne, że nowe 16 będą słabsze od zużytych 17(więcej gumy na feldze, wyższy bieżnik, bardziej miękka mieszanka), swoją przewagę pokażą dopiero w trudniejszych warunkach.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2917
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Celica VI generacji - poradnik kupującego
    Jesteś entuzjastą motoryzacji i chcesz mieć kultowe auto? Toyota Celica VI to samochód, który łączy atrakcyjny wygląd, radość z jazdy i technologie sprawdzone w motorsporcie. Na co należy zwrócić uwagę, ...
    Tuning Show 2009 - Kraków / relacja
    Zwiedzający podczas 7.Tuning Show w Krakowie mogli zobaczyć mi. in. samochód rajdowy Janusza Kuliga, Ford Focus WRC, którym wywalczał tytuły mistrza Polski w latach 2000-2001. Ponadto był tylno napędowy Ford ...

  • 21 Lis 2017, 13:23

    fanatyk1 napisał(a):Kilka dni testuje już na aucie te nokiany i powiem szczerze że jestem zawiedziony mrozów nie ma ale rano 6-7 stopni lekki deszczyk i wchodząc w zakręt lub na rondzie w porównaniu z moimi letnimi oponkami to te się wgl nie trzymają drogi.. ;-(
    Letnie opony w temperaturze którą podałeś mogą wygrywać z zimówkami jeszcze na mokrej nawierzchni. Jednak nie powinno być aż tak znaczącej różnicy. Piszesz że praktycznie nie trzymają się drogi.
    16" będą bardziej miękkie w zakrętach przy takich temperaturach bo mają wyższy rant.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6835
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać