Opony zimowe bieżnikowane prośba o opinie

02 Wrz 2022, 18:28

Witam. Znajomy ma na sprzedaż opony z poniższej aukcji . Kupił je miesiąc temu do swojego auta ale popsuło mu się niedawno, kupił nowe do którego opony nie podejdą .

Mówi że sprzeda jedna parę ( bo tyle kupił) za 120 zł. Czy warto się waszym zdaniem tym zainteresować?

https://plusgum.pl/19565r15-opony-bieznikowane-zimowe-bargum-ts790-91h-p416

Tak czy tak miałem kupić jedna nową parę opon więc jeśli to by się opłacało to bym kupił
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1059
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Wrz 2022, 21:53

ineedl kiedyś obiecałeś ze przemyślisz swoje ciągoty to badziewia oby było tanie :D
A teraz widzę w każdym temacie tylko $$$.

Takie opony jak chcesz kogoś zabić idealna sprawa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Wrz 2022, 07:04

Oczywiście że przemyślałem ale zapytać zawsze wolno skoro nie wiem . Dlatego zamówie nową parę opon na zimę .

[link do Oponeo wygasł]

Czy para takich opon to jest okej czy szukać czegoś lepszego

Drugą parę mam Dębica chyba frigo z 2020r bieżnik ponad 7mm więc myślę że jeszcze okej
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1059
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Wrz 2022, 15:44

Ja na bieżnikowanych jeździłem wiele razy i przy normalnym jeżdżenia a tym bardziej po mieście gdzie prędkość jest niższa nie poczujesz nawet różnicy.
Trzeba też zauważyć że technologia tworzenia takich opon też mocno się rozwinęła, to już nie to co kiedyś.
Czy imperiale będą lepszym wyborem? Mocno wątpię po własnych doświadczeniach i też ogólnych opiniach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2022, 16:06

Kao napisał(a): na bieżnikowanych jeździłem wiele razy i przy normalnym jeżdżenia a tym bardziej po mieście gdzie prędkość jest niższa nie poczujesz nawet różnicy.

A mi w moich autach na działkę rozpadły się po roku użytkowania i to rozpadły się w dosłownym tego słowa znaczenia po przebiegach typowo działkowych. Dla mnie jest to szit.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Wrz 2022, 16:29

Ale dla mnie też nowy kontinental wystrzelił tak sobie bez powodu na autostradzie, też szit a kosztuje sporo.
Z moich obserwacji najlepiej (pod względem trwałości) budżetówki.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    ART DRIVE! Kolekcja BMW Art Car 1975-2010
    Instytut Sztuki Współczesnej (ICA) we współpracy z BMW, Burmistrzem Miasta Londyn oraz organizatorami London 2012 Festival na dwa tygodnie przejmuje kontrolę nad parkingiem w Shoreditch, aby w dniach od 21 lipca ...
    Skoda Citigo - samochód do miasta
    Do miejskiego malucha z Czech należy około 17 proc. rynku. Od stycznia do kwietnia 2019 zarejestrowano 961 egzemplarzy. To najmniejszy samochód czeskiej marki, produkowany od 2011 roku w Bratysławie, razem z VW up! ...

04 Wrz 2022, 17:06

Kao napisał(a):moich obserwacji najlepiej (pod względem trwałości) budżetówki.

Ale nie bieżniki.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Wrz 2022, 06:51

Chciałem jeszcze zapytać , czy dieslem będzie lepiej podjeżdżać pod ośnieżone podjazdy niż samochodem na benzynę które dotychczas posiadałem?

Vectra ma silnik 2.2DTI , a najmocniejsza beznyna jaką jeździłem zimą było 1.6 w Astrze
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1059
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Wrz 2022, 07:06

W dieslu szybciej zerwiesz przyczepność jak turbo się napompuje, w benzynie przebieg mocy jest bardziej "płaski"
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Wrz 2022, 08:09

A jeszcze co do opon , niektóre mają bieżnik kierunkowy a niektóre zwykły. Do tej pory jak kupowałem opony nie zwracałem na to uwagi ale teraz jakoś zwróciłem, lepiej wybrać te kierunkowe czy zwykłe, są jeszcze asymetryczne ? Do domu mam długi podjazd który w zimie jest drogą z ubitym śniegiem albo nieodśnieżonym o poranku czy intensywnych opadach a tak to po odśnieżonych drogach

Czy duże znaczenie ma wzór bieżnika?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1059
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Wrz 2022, 09:41

Z takim przypadku nalewki sprawdzą się tym bardziej bo przeważnie bieżnik jest gruby. Zasada jest taka im bieżnik gęstrzy tym bardziej gryzie podłoże czyli łatwiej będzie wjechać pod górę ale za to ma mniej przyczepności na nawierzchni asfaltowej.
Bieżniki opon bieżnikowanych często nie są indywidualnie opracowywane, są to kopie opon markowych ale są też grube typowo śniegowe opony.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Wrz 2022, 13:03

Para opon które mam , mają dopisek 91T a te które mam zamiar kupić 91H , na Internecie jest napisane że na dwoch osiach indeksy mogą się różnić byleby na jednej były identyczne, czy na pewno tak jest ?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1059
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Wrz 2022, 13:12

Kao napisał(a):Zasada jest taka im bieżnik gęstrzy tym bardziej gryzie podłoże czyli łatwiej będzie wjechać pod górę


Czy ten bieżnik który wyżej wysłałem jest właśnie taki ?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1059
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Wrz 2022, 13:52

To normalna opona, taki kompromis na wszystko, bardziej agresywne są np Nokia tyres wd4.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Wrz 2022, 18:47

Ja założyłem tylko raz na 2 tygodnie (bieżnikowane) i nigdy więcej. Fajnie się na tym jechało w ulewę, tak jakby na lodzie, podziwiam za odwagę na takim badziewiu jeździć.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna