Hybryda Plug-in - dlaczego pali więcej niż deklaruje producent?

03 Lis 2021, 10:52

Przyglądałem się ostatnio wynikom jakie podają producenci odnośnie spalanie w tego typu hybrydach. To co mnie zaniepokoiło to bardzo niskie wartości które można uzyskać tylko w przypadku naładowanej całej baterii po podłączeniu do gniazdka i przy przejechaniu pierwszych 100km potem spalanie drastycznie rośnie. Dlaczego tak jest?

To wszystko przez to że takie samochody przez pierwsze 60-70km potrafią jechać tylko i wyłącznie na napędzie elektrycznym. Później będą pracowały w trybie hybrydowym. Dlatego na pozostałym dystansie spalanie będzie takie jak przypadku zwykłej hybrydy a jak będziemy sobie chcieli doładować mocniej baterię podczas jazdy to wyjdzie nawet i większe (wybranie odpowiedniego trybu).

Ostatnio czytałem różne artykuły w necie że hybrydy plug-in palą 3-4 razy więcej niż deklaruje producent itd. i faktycznie mając na uwadze to co napisałem to tak będzie. Uważam, że podawanie tu wartości średniego spalania na 100km powinna być informacja która wyraźnie powie nam że przy kolejnych km będzie ono wyższe jak nie doładujemy baterii z gniazdka ponownie. Do tego bardzo często nie widziałem informacji że to spalanie paliwa to przecież nie jedyny koszt bo przecież jeszcze wcześniej musimy doładować baterię czyli to że spali nam 1,7l/100km to nie wszystko bo trzeba tu doliczyć koszt ładowania baterii trakcyjnej.

Teraz założenie trochę w drugą stronę :) taką hybrydą możemy też spalić i 0l/100km. Jak to zrobić? Bardzo prosto, wystarczy po prostu w między czasie doładować baterie i dalej jechać tylko na prądzie. Dlatego przy tych wszystkich napędach bardzo ważne jest zrozumienie jak one działają żeby później podczas eksploatacji nie było rozczarowań typu miało palić mało, a pali kilka razy więcej :mrgreen:

Myślę że to co napisałem przybliży niektórym działanie takiego napędu i będą mogli zrozumieć dlaczego tak to wychodzi, a nie inaczej :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5079
Zdjęcia: 18

05 Lis 2021, 13:28

Rokiko napisał(a): takie samochody przez pierwsze 60-70km potrafią jechać tylko i wyłącznie na napędzie elektrycznym


Czytałem, że hybrydy plug-in mają zasięg na prądzie max. 25 - 35 km, że za darmo takim autem można jeździć tylko w okolicy domu, np. w rejonie powiatu, a dalej jedzie wyłącznie na silniku spalinowym. więc na dłuższych trasach hybryda plug-in nie jest już oszczędna. Największe zasięgi na prądzie ma elektryk, 300 - 500 km i więcej, bo nie ma silnika spalinowego i jest więcej miejsca na włożenie wielkich baterii. Moim zdaniem najlepsza i najoszczędniejsza jest zwykła, standardowa hybryda, bo ona w każdych warunkach /oprócz ekspresówek i autostrad/ i na każdej krajowej trasie połowę drogi przejedzie na prądzie.
fynooh
Nowicjusz
 
Posty: 10

05 Lis 2021, 14:28

Żeby uniknąć rozczarowań, należy najpierw sobie sprawdzić na czym polega test WLTP.
Temperatura w komorze testowej wynosi 23 ° C.
Odległość pokonywana przez pojazd wynosi 23 km.
Cykl trwa 30 minut.
Cykl składa się z czterech faz (niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka).
Średnia prędkość wynosi 47 km / h.
Udział czasów postoju w cyklu wynosi 13%.
Prędkość maksymalna przekracza 130 km / h.
Teraz już wiadomo chyba po co na siłę montują w autach system start-stop.
Dla mnie osobiście najbardziej przejrzyste były stare(bardzo) testy 90/120/miasto. Miasto było najmniej precyzyjne, aleobecne też precyzją nie grzeszą, za to pozostałe mówiły bardzo dużo o ogólnej paliwożerności auta.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3370
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster 2021, Courier 2020
Silnik: 1.0 100KM 1.5D 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lis 2021, 14:58

fynooh napisał(a):Czytałem, że hybrydy plug-in mają zasięg na prądzie max. 25 - 35 km
To też zależy od tego jak jedziesz, ja podałem taki bardziej maksymalny zasięg tych napędów.
fynooh napisał(a):więc na dłuższych trasach hybryda plug-in nie jest już oszczędna
Będzie tak jak w zwykłej hybrydzie jak nie wybierzesz opcji doładowywania baterii bo wtedy spalanie drastycznie wzrasta.

@yeti65 no właśnie z tymi testami to jest różnie, a przy takich danych jak podałeś to plug-in wypada świetnie :) co mija się często z rzeczywistością.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5079
Zdjęcia: 18
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    System zapobiegania kolizjom czołowym firmy Mitsubishi
    System zapobiegania kolizjom czołowym firmy Mitsubishi Motors Corporation, stanowiący wyposażenie nowej generacji modelu Outlander, która zadebiutowała w Europie kilka miesięcy temu, otrzymał wyróżnienie Euro ...

  •