PASSAT B5 FL - 1.9 TDI CZY LPG

24 Maj 2018, 16:29

Witam.
Kilka pytań odnośnie tego samochodu.
Dziewczyna zdecydowała się na Passata B5, nie musi mieć jakiegoś super wyposażenia. Budżet to 10k max. I teraz pytanie jakiego silnika szukać?
1.9 diesel jako "niezawodny silnik" czy lepiej celować w 1.8T z LPG lub 2.0?
Bo mniemam, że silnik 1.6 nawet z lpg odpada, bo to muł, a można znaleźć coś lepszego w tym budżecie. Jeśli chodzi o trasy to w sumie nie jestem w stanie powiedzieć. Myślę, że oscyluje to ok 10-20k/rok.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Maj 2018, 22:05

1.8T może być ciężko znaleść,ja bym celował w 1.8 z lpg ewentualnie 1.9TDI 90/110km.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Maj 2018, 00:33

Barol napisał(a): ewentualnie 1.9TDI 90/110km.


A 1.9 TDI 130km dlaczego nie?
Różni się czymś poza mocą od 110?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Maj 2018, 08:07

Droższym w naprawie osprzętem.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

25 Maj 2018, 08:23

I jest już mniej odporny ale to też kwestia dbania.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Maj 2018, 08:41

Z tym że FL nie ma ani 90 ani 110 :!:
Bierz spokojnie diesla, jeszcze te silniki należą do tych bardzo trwałych i przebiegi rzędu pół miliona nie robią na tym aucie wrażenia a osprzęt to swoją drogą ale nie ma co gadać jest to bardzo trwałe auto i warto je polecić
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Powrót z wakacji bez pośpiechu
    Nadszedł czas powrotu z urlopów. Jak zadbać o to, żeby bezpiecznie dotrzeć do domu? Przede wszystkim ważny jest brak pośpiechu i dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Najwięcej osób ...

25 Maj 2018, 09:11

1.8 w B5 też będzie mułem.
1.8T w FL nie znajdziesz raczej.

Szczerze mówiąc to już wolałbym diesla do tej budy. Największy problem może być z pompowtryskami, mało kto o nie dba a są drogie w naprawie/regeneracji i często firmy które się tego podejmują odwalają fuszerkę. No ale BXE to to nie jest, jak dbasz tak masz, może coś trafisz zadbanego.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Maj 2018, 09:38

10 tysięcy to taki trochę słaby budżet na B5 FL, więc trzeba szukać czegoś w miarę zadbanego, bez względu na wersję silnikową. Szczerze to wolałbym znaleźć zadbaną B5-kę przed liftem z jakimś fajnym silnikiem (1.8T).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Maj 2018, 09:39

Ossy napisał(a):Szczerze to wolałbym znaleźć zadbaną B5-kę przed liftem z jakimś fajnym silnikiem (1.8T).


To jest najlepsze rozwiązanie, o ile odrzucą FL. Silnik mniej awaryjny i do tego jedzie. Uwaga tylko na turbo i łańcuszek.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Maj 2018, 22:33

To tak. W piątek zakupiłem wspomnianego Passata FL 2003r 1.9TDI 130km.
Ogólnie samochód był wystawiony za 10k, wynegocjowałem za 9k. Była możliwość jeszcze zejścia może stówki, a nawet dwie, ale ktoś podpalony po obejrzeniu auta stwierdził, że daje 9k i bierze, ale trudno.

Do poprawy na pewno stylistyka w środku, na zewnątrz posiada normalne ślady użytkowania, żadnych wgnieceń, lekkie rysy.

Passat ogólnie dobrze pracuje, nie kopci, dobrze się prowadzi. Martwi mnie tylko pewne stukanie, które wyszło po ok. 300km. Mianowicie jest to takie hałasowanie, jakby w sumie stukanie po stronie pasażera pod maską. Po odpaleniu samochodu wszystko jest ok, przeważnie występuje to przy nawet lekkim dodaniu gazu i podczas jazdy. Różnicy prowadzenia nie czuć, jutro oddaje do mechanika, ale może ktoś będzie wiedział o co chodzi.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Maj 2018, 22:41

Może jakaś rolka, łożysko. Ciężko tak zgadywać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Maj 2018, 22:46

A jak to jest z tymi pompowtryskami?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Maj 2018, 00:13

ale o co pytasz? że niby wtryski stukają? :no: wtryski delikatnie pstrykają a nie stukają a poza tym dzwiek roznosi się po całym silniku i nie byłbyś w stanie usłyszeć że to akurat od strony kierowcy, Ja bym sprawdził dokładnie rozrząd i cały osprzęt typu kompresor klimy, alternator, napinacz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Maj 2018, 07:33

Gratuluje zakupu :ok: Wstaw zdjęcia,a tak z z ciekawości to który rocznik?
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Maj 2018, 08:12

Hałasuje dopiero podczas jazdy a nie na postoju? No to raczej nie silnik, a obstawiałem górę silnika, ale to głównie na zimnym hałasuje, potem ustaje (albo się zmniejsza). Może jakaś rolka albo łożysko, ale załatw to od razu żeby większych szkód nie narobić.

Pompowtryski nie bardzo zdiagnozujesz na słuch, one tak czy siak cykają, a dawka paliwa jest tak precyzyjna że jedynie komputer to sprawdzi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007