Passat B5 - sterownik ECU

03 Lut 2015, 17:43

Witam,

zakupiłem sobie na allegro taki oto kabelek > [link do oferty na Allegro wygasł] <, zamówiłem dwa dni temu, dziś przyniósł mi go listonosz. Wszystko byłoby pięknie gdyby działał tak jak w opisie, a kupiłem go tylko dlatego, żeby mieć możliwość odczytania przebiegu z silnika oraz wyłączenia immobilizera. Zainstalowałem dołączone na płytce programy ( VAG K+CAN COMMANDER 1.4 FULL (china) i VWTOLL) i ...

najpierw wszystko zainstalowałem na systemie windows 8, lecz VWTOLL nie chciał tam działać, w ogóle nie chciało go zainstalować, a COMMANDER łączył się tylko z Licznikiem i umożliwiał tylko zmianę wyświetlanego przebiegu na liczniku(to samo mogę zrobić moim starym kablem), więc pomyślałem sobie, że to wina laptopa.

Pożyczyłem laptopa z windowsem xp, zainstalowałem oba programy, teraz VWTOLL umożliwia tylko odczyt błędów, lecz nie wszędzie. Przy większości prób wyświetlenia listy błędów wyskakuje jakiś błąd z ECU i przechodzi do głównego okna programu. Commander działa tak samo jak na windows 8, czyli praktycznie wcale.

Co zrobić? Czy pieniądze zostały wyrzucone w błoto? Bo na chwile obecną kablem kupionym 'za grosze' mogę zrobić w tym samochodzie więcej, niż tym zakupionym za 80zł. Interesuje mnie jak już wspomniałem odczyt przebiegu z sterownika silnika oraz wyłączenie immobilizera.

VW Passat B5 z 1997 r.
Domenico
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

04 Lut 2015, 08:53

Po 1:
Nie odczytasz żadnym kabelkiem przebiegu z ECU - jedynie z licznika - nawet serwis tego nie robi.
Są fachowcy od tego ale koszt około 200zł i radze poczytać na ten temat.
Po 2:
Można wył immo:
Kasujesz immo z softa w szafie, przeliczasz check sume i wgrywasz na nowo. Zrobi to kazdy kto ma pojęcie o flashowaniu liczników czy grzebaniu w ECU i kombinacji z mapami itp.
Do tego potrzebny jest commander 2,5 a nie jak twój 1,4.

No i typ sterownika EDC15X

Powodzenia życzę oby ci auto odpaliło po ingerencji w ECU.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Iron Drift King - drifting dotarł do… kopalni!
    Drifting podbija świat. Ta nietypowa dyscyplina motorsportu dociera do różnych zakątków globu. W ostatni weekend zawitała nawet do dawnej kopalni odkrywkowej w Niemczech. Drugie miejsce na międzynarodowych zawodach ...