Peugeot 407 kilka błędów i prośba o ocenę

29 Lis 2017, 18:48

Witajcie. Pacjent, to Peugeot 407, silnik 1,8 125KM benzyna oczywiście.
Zaczyna się tak - zawsze na nierozgrzanym silniku, po około 4 minutach od uruchomienia silnika, najpierw pokazuje się błąd ESP, miga kontrolka silnika, spadają obroty, silnik nie reaguje na pedał gazu i po kilku sekundach gaśnie. Po ponownym uruchomieniu silnik pracuje bezproblemowo, ale zaświeca się na stałe kontrolka silnika. Po skasowaniu błędów, do momentu powtórki, można p[rzejechać pomnad 400km. Czasem jest to 200 km. Czyli błąd nie występuje cały czas.
Teraz same błędy:
Centralny system elektroniczny ( CAN ) - błąd U3303 oraz U35FF
Silnik ( CAN ) - P1336 oraz P0170
ESP (CAN ) U1208
Po skasowaniu ww błędów po ponad 200km pojawił się błąd ogólny zapłonu. Schemat usterki ten sam.
Wcześniej wywaliło błąd wypadania zapłonu na drugim cylindrze i ogólny błąd wtryskiwaczy.
Co o tym myślicie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Gru 2017, 17:37

Sprawdzałeś zawór EGR? Wiem że jak są z nim problemy to potrafią się różne rzeczy pojawiać kiedyś znajomy miał problem z wypadającym zapłonem i obrotami na postoju wszystko sprawdzone i po czasie okazało się że EGR czasem przycinał się / zacierał i stawał w jednej pozycji. Po gaszeniu i ponownym odpalaniu auta ruszał i znowu przez jakiś czas było ok. Ciężko było to zdiagnozować bo był wyczyszczony i wyglądał ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Gru 2017, 15:51

Narazie nie robiłem z nim nic, bo nie mam czasu. Na warsztat wjedzie dopiero w poniedziałek ( jutro ). Dlatego wcześniej prosiłem o pomysły. Sam osobiście uważam, że może być coś nie albo ze źle poskładanym rozrządem, albo z wariatirem. Co o tym myśłicie? Oczywiście najpierw zostaną wymienione świece zapłonowe, aczkolwiek jak je wczoraj oglądałem, to wszystkie mają fajny, popielaty kolor i żadna nie była mokra ani czarna, co miałoby wskazywać na słabą lub brak iskry.
Tak się jeszcze zastanawiam nad zespołem cewek. Czy możłiwe by mogło być, że w jednym cylindrze co jakiś czas zaniknie iskra? Prędzej wydaje mi się, jakby ta iskra na jednym cylindrze była słabawa.
Chodzi też o to, że błąd, kóry powoduje zaświecenie kontrolki jest błędem małoznaczącym, czyli musi wystąpić kilka razy, żeby ta kontrolka się zaświeciła.
Ale ten RGR napewno sprawdzę, bo zawsze pierwszym objawem jest miganie kontrolki silnika, co oznacza problem z układem wydechowym.
Dziwi mnie jednak ten zaświecający się ESP....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Gru 2017, 23:38

Moga byc cewki a jak nie to sprawdzic kompresje na cylindrach,blad ESP czesto wystepuje jako blad wtorny sam się rozwiąże
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

04 Gru 2017, 14:00

MotoAlbercik napisał(a):Czy możłiwe by mogło być, że w jednym cylindrze co jakiś czas zaniknie iskra?
Myślę że spokojnie jest to możliwe.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Gru 2017, 19:10

Miałem z tym robić i niestety - auto stało dwa dni bez odpalania i... błąd zniknął. Kontrolka się nie świeci. Przejechane ponad 100km i nic. Jutro musze go rozgrzać na postoju z podłączonym Diagboxem i zobaczę jeszcze temperaturę płynu, Teraz jak tak myślę to przypominam sobie że ten błąd wyskakiwał zazwyczaj na postoju, jak auto było nierozgrzane. Tak mniej więcej po 2 minutach pracy silnika. A jak się jedzie i nigdzie nie staje w tym czasie, to błąd się nie pokaże. Zobaczymy jutro. Kurde nie ma normalnie czasu naprawić własne auto.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota 86 GR Sport - kolejny model coupe
    Nowa seria usportowionych modeli Toyoty firmowanych przez Gazoo Racing wzbogaciła się o kolejny model – coupe GT86 w wersji GR Sport. We wrześniu 2017 roku Toyota zaprezentowała nową serię GR, opracowaną na japoński ...
    Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki
    Czy naprawa turbosprężarek zawsze jest opłacalna? Tańsze rozwiązania nie zawsze przynoszą zadowalający efekt, a koszty naprawy często zamiast się zmniejszać, rosną. W silnikach Diesla większość turbosprężarek ma obecnie konstrukcję ...

10 Gru 2017, 12:13

Kontrolka dalej się nie zaświeciła, ale że znalazłem troszkę czasu, to zmierzyłem ciśnienie na cylindrach. Mają po 9-10... Wymieniłem tez świece zapłonowe. Czekam do jutra i sprawdzimy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2017, 19:11

Może coś wcześniej nie stykało i czasem wywalało błąd przez to.
W sumie wszystko jest ok z tego co sprawdzałeś...
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Gru 2017, 14:35

Wreszcie znalazłem czas na swój samochód :happy:
Wymiana świec pomogła. Były dość mocno zużyte i to było powodem wyskakiwania błędów związanych z zapłonem, czyli wypadanie zapłonu na drugim cylindrze ( tą świecę wykręciłem w palcach praktycznie ), ogólny błąd zapłonu i ogólny błąd wtryskiwaczy ( zapewne wziął się z tego powodu, że była czasem za słaba iskra ). No i dlatego też migała kontrolka silnika, która oznacza problem z układem wydechowym. Widocznie sonda łapała, że jest niewłaściwa mieszanka, z powody tej słabej iskry. Przy okazji sprawdziłem dla spokojności rozrząd i tu jest ok.
Troszkę martwi mnie ta kompresja, ale pocieszające jest to, że silnik jest zużyty równomiernie, bo taka kompresja jest na wszystkich cylindrach. Nie miałem już czasu zrobic próby olejowej, ale ubywają mi znikome ilości oleju, więc podejrzewam, że to wina pierścieni. Jak będę miał znowu troszkę czasu ( fajnie się pisze :) ), to zrobię próbę olejową.
Dziś na warsztat wprowadziłem Skodę Felicję od teścia - falują wolne obroty i córa się skarżyła, że jej czasem zgaśnie na światłach. Mam nadzieję, że wymiana świec, filtra paliwa ( nie był chyba wymieniany od nowości ( przejechane 36 tyś od 1999 roku :) ) i ewentualne czyszczenie przepustnicy pomoże.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000