Pierwsze własne auto, Kia Ceed 2, 1.6

24 Lis 2021, 14:48

110km nie ma dwumasy, 128km ma, więc tu poszedłbym w słabszą wersję. Obie wersje mają turbo ze zmienna geometrią.
Gość114260
 

24 Lis 2021, 15:20

Hmm, czyli mamy 2 różne opinie.
A co do mocy (przyspieszenie, i v max) jest jakaś różnica odczuwalna ??
Albo również jak np nie jadę sam tylko samochód jest cały załadowany, różnica tutaj w mocy będzie odczuwalna?
Hubert25
Nowicjusz
 
Posty: 10

24 Lis 2021, 15:29

110 KM faktycznie nie ma dwumasy, ale już nie przesadzajmy że to jakiś wielki koszt. Co do turbo jeśli również ma zmienną, to programem spokojnie 130 KM zrobi, nawet więcej.

Jezu Hubert ale Ty kombinujesz jak koń pod górkę. Jechałeś kiedykolwiek jakimś autem? :D Oczywiście że różnicę będzie czuć. Ja mam wersję 115 KM (wypluła 108 KM) zrobioną na 130 KM i to zupełnie inne auto.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7479
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Lis 2021, 16:21

No wiem wiem racja, wydaje się głupie pytanie, 18km różnicy to na logike musi być jakaś tam różnnica, ale widziałem różne zdania i liczby, to nie zawsze była mowa o jakiejś różnicy tam odczuwalnej.
Ale wole się zawsze upewnić parę razy jak się na czymś zbytnio nie znam, nawet jak się wydaje coś oczywiste tak już mam :oops:

Dobra to już wiem.
Hubert25
Nowicjusz
 
Posty: 10

24 Lis 2021, 16:30

Tu masz turbodiesla, różnica w momencie to będzie jakoś 255 vs 300 NM i to od 1800-2000 obrotów, uwierz że to czuć. Tylko jak już wspomniałem z tego słabszego zrobisz więcej. Koszt jakieś 700 zł.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7479
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Lis 2021, 18:42

galakty napisał(a):Tu masz turbodiesla, różnica w momencie to będzie jakoś 255 vs 300 NM i to od 1800-2000 obrotów, uwierz że to czuć. Tylko jak już wspomniałem z tego słabszego zrobisz więcej. Koszt jakieś 700 zł.

Wprowadzasz w błąd, 110 i 128 mają praktycznie te same nm w tym samym zakresie(zapewne różnią się tylko ecu). Różnica znikoma, więc wybrałbym wersję 110(brak dwumasy, reszta taka sama) i zrobił ew. chiptuning, co wyniesie 700-1000 zł. Wyjdzie 140-150km i 330nm.

galakty napisał(a):110 KM faktycznie nie ma dwumasy, ale już nie przesadzajmy że to jakiś wielki koszt. Co do turbo jeśli również ma zmienną, to programem spokojnie 130 KM zrobi, nawet więcej.

Ludzie żałują paru złotych, żeby kupić lepszy olej, więc te 1000 zł to duża różnica..
Gość114260
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niedzielny kierowca na autostradzie - nie bądź taki!
    W okresie świąteczno-noworocznym wielu polskich kierowców przemierza setki kilometrów, by spotkać się z bliskimi czy spędzić wolne dni z dala od domu. Nierzadko przynajmniej część trasy pokonują autostradą lub ...
    Techniczne sekrety Toyoty GR Yaris
    Toyota GR Yaris wymyka się motoryzacyjnym schematom. Z zewnątrz przypomina miejskiego hatchbacka. W środku przemyca zaawansowany napęd 4x4, mocny silnik, lekką konstrukcję z włókna węglowego i aluminium, gruntownie ...

  • 24 Lis 2021, 19:07

    Jak na dwumasę 1000 zł, to i na chip będzie dużo :P

    Faktycznie z tym momentem się pomyliłem, różnica wynika ze spadku w wyższych partiach w wersji 110 KM, u mnie to samo było (około 3000 obrotów leci na łeb na szyję).

    Z tymi 150 KM bym uważał, nie widziałem jeszcze takiej sztuki. Potwierdzone widywałem 130-135 KM czyli jakieś 310-315 NM.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7479
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    25 Lis 2021, 17:09

    Hmm no okej, czyli po prostu można powiedzieć że albo 128 KM , albo 110 KM ale z chiptuningiem, który ostatecznie będzie jeszcze mocniejszy od 128.
    A tak tylko dopytam na temat tej dwumasy w 128KM, jaką żywotność może mieć w takim ceedzie II ( wiadomo zależne w dużym stopniu od tego w jaki sposób jeździmy) , ale takie widełki mniej więcej? Jest to standardowo 150k-200k tyś przebiegu?

    W każdym bądź razie dzięki za dyskusję
    Hubert25
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    25 Lis 2021, 17:40

    Zależy od kierowcy, może być 100-400 tyś km. Najczęściej 180-220 tyś, a przynajmniej zauważyłem taki przedział.
    Gość114260