Pierwszy, niedrogi samochód: Lanos, Matiz, Seicento..?

09 Lut 2014, 22:03

Od 4 lat mam prawo jazdy, ale do tej pory bardzo okazjonalnie jeździłem, jedynie na kursie (Opel Corsa) i później samochodem rodziców (Opel Astra).
Chciałbym kupić sobie samochód do kwoty 3000 zł, który służyłby mi głównie codziennie do jazdy do pracy i na zakupy (praca w odległości 15 km ale raczej w korkach, zakupy 5 km). Rzadko (raz na 2-3 miesiące) dłuższa trasa ok. 70 km + powrót.
Nie znam się w ogóle na samochodach, dlatego moje pomysły zaczerpnąłem z internetu, z tego i innych forów. Z góry przepraszam was za mój kompletny brak wiedzy.
Zależałoby mi żeby ktoś potwierdził/obalił to co przeczytałem na temat tych samochodów i ewentualnie zaproponował jeszcze coś innego.

Bardzo proszę o pomoc, jak już pisałem jestem całkowitym laikiem.

Moje preferencje dotyczące samochodu ułożone od najważniejszych do mniej ważnych:
- koszt max. 3000 zł
- bezpieczny
- nie wiele pali
- dostępność części/koszty naprawy

Mało istotne są dla mnie:
- wielkość: może być bardzo mały, będą nim jeździć max 2 osoby
- nie musi mieć tylnich drzwi
- nie musi rozwijać dużej prędkości

Propozycje które znalazłem:

1. Daewoo Lanos:
+ bezpieczny
- podobno bardzo duży
- dużo pali

2. Daewoo Tico:
+ mało pali
+ mały
- podobno bardzo mało bezpieczny

3. Daewoo Matiz:
+ mało pali
+ "to lepsze Tico"
- być może też mało bezpieczny?

4. Opel Corsa
+ średnio dużo pali
+ niewielki

5. Fiat Seicento
+ niewielki
+ mało pali

6. Golf II
- niby polecany, ale podobno często się psuje

Z góry dziękuję za wszystkie wasze opinie i uwagi.
Maddelory
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

09 Lut 2014, 22:12