Ja się wypowiem nt P407.
2.0 Pb
Otóz wizualnie super autko nawet dzisiaj nie najgorzej się prezentuje.
Siedzenia dość niskie a nie każdemu tu odpowiada- ja akurat lubię
Miejsce pasażena z tyłu niski sufit wieć wysokie osoby siedzące z tyłu mogą marudzić.
Dynamika bardzo dobra jak na wolnossące 2.0. Tu jest max moment 200Nm i raczej ciężko znaleźć podobny silnik o takim momencie.
Wyciszenie bardzo dobre do 110/120 km/h potem zaczyna się robić głośno - skrzynia 5 biegowa.
Zawieszenie wielowahaczowe dość miękkie. Podobno za delikatne na nasze drogi, ja z nim nie miałem problemów.
Awaryjność - zdarzają się awarie czujników albo gdzieś się jakiś pin poluzuje i wyskakuje krzak błędów ale to są pierdoły.
Pod LPG jeden z najlepszych samochodów - hydrauliczna regulacja luzów.
Silnik aluminium co z jednej str jest zaletą bo jest lżejszy z drugiej wadą bo delikatniejszy i np blok silnika podzielono przez to na 2 części między którymi jest dodatkowe uszczelnienie które przy dużych przebiegach może puścić.
Ogólnie auto warte polecenia
Przed kupnem sprawdzić dokładnie pod kątem wycieków oleju.
C5 2.0 Pb to ten sam silnik ta sama skrzynia
Może też warto rozważyć wersje 2.2 Pb - tam masz 6stopniową skrzynie wieć na trasy będzie lepsze
1.8 Pb do P407 i C5 będzie za słabe no ale jeśli nie zależy ci na dynamice to też może być.