Polonez caro plus - wczesny zapłon ?

27 Sie 2007, 20:52

Polonez caro plus z wtryskiem jednopunktowym Bosha + gaz . Podczas jazdy w mieście na benzynie słychać spalanie detonacyjne , na gazie jest ok. Jednak poza miastem po przejechaniu kilkunastu , kilkudziesięciu kilometrów na GAZIE silnik w czasie przyśpieszania dzwoni , aż uszy puchną . Czy ktoś przerabiał ten temat ?
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sie 2007, 21:52

czeka cie wykopanie wielkiego dołu i wrzucenie w nieo pomyloneza oraz zasypanie.. :D tk na powaznie to pewnie wtrysk moze padac albo wlasnie zaplon :p
Death Angel
Początkujący
 
Posty: 178

28 Sie 2007, 11:31

Sa, w tym silniku nic nie sprawdzisz.Pozostaje ci wizyta na warsztacie i podłączenie pod komputer.Chyba,że sam masz takie możliwości i się znasz na diagnostyce,to jak masz komputer,to moge poszukać schematu kabla i program do tego Poldka.Gdzies widziałem na jakimś forum.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Sie 2007, 11:52

Problem w tym że na diagnostyce byłem i żadnych błędów nie stwierdzono .
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2007, 14:14

:lol: Czyli, że gaziarze może coś zamieszali?
...czy wypada tak napadać...?
kardio
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: Chrobrego.

28 Sie 2007, 20:30

Skoro nie ma żadnych błędów,to nie pozostaje ci nic innego jak wyczaić co ci dzwoni w silniku.Może to być przyczyną spalania detonacyjnego.Zawory odpadają,bo sa hydrauliczne.Pozostają tłoki lub pierścienie.Ale dla pewności posłuchaj dokładnie w którym miejscu dzwoni.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    30 lat minęło... Renault Safrane
    Odkąd Renault Safrane pojawiło się na rynku, zastępując Renault 25 minęło już ponad 30 lat. Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1992 roku. Renault Safrane było produkowane przez 8 ...
    Toyota Prius Plug In Hybrid dla Księcia Monaco
    Prius Plug In Hybrid jest pierwszym samochodem hybrydowym Toyoty z możliwością ładowania baterii z gniazdka elektrycznego. W trybie elektrycznym (EV) samochód przejeżdża 25 km, bez emisji dwutlenku węgla, tlenków ...

28 Sie 2007, 22:45

To jest chyba jednak wczesny zapłon . Zrobiłem tak : po przejechaniu dłuższego odcinka , gdy było wyrażnie słychać spalanie detonacyjne , opózniłem zapłon ( mam ucięte oczko na czujnik ) i jechało się normalnie , ale do czasu !? Po jakimś czasie znowu to samo ! Zajechałem na miejsce i na drugi dzień nie odpalił . Uruchomiłem silnik dopiero wtedy gdy ustawiłem czujnik we właściwej pozycji . Dziwne to troche ! Wygląda na to że sam sobie przyśpiesza punkt zapłonu , tak jak mu pasuje.
Gdzieś na necie czytałem że w tych poldkach są komputery wtrysku do bani , i że mają poj...ne mapy zapłonu . Podmieniłem już kompa i bez poprawy , więc to może prawda ? Jak myślicie ?
Apropo gazowników , to chyba nie dali ciała . Na benzynie było i jest to samo . Wystarczył reset przez odpięcie akumulatora i wystarczało na kilka dni jazdy po mieście . Oni twierdzą że zrobili dobrze ( ale zwrócili uwage że te auta na gazie nie chodzą zbyt rewelacyjnie !? )
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sie 2007, 20:25

Jak zwykle gaziarze idą po najmniejszej linii oporu.Silniki Poloneza to najlepsze silniki do zagazowania.Nie ma lepszych.Czujnik położenia wału musi być w zaznaczonym miejscu.W przeciwnym razie mogą faktycznie wypadać zapłony.Zmierz ten czujnik.Rezyatancja cewki powinna wahać się na poziomie 965...1075 ohm.Zmierz tez cewke zapłonową.Uzwojenie pierwotne w temp. około 20 stopni powinno mieć 0,70..085 ohm,a uzwojenie wtórne 6,4 - 7,4 kilooma.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sie 2007, 00:49

Wypadanie zapłonów może powodować spalanie detonacyjne ?
Te opory mierzyłem i są ok .
Jeszcze jedno pytanie : napisałeś że gaziarze idą po najmniejszej linii opru : co Masz na myśli ? Jednak coś im nie wyszło ? Domyślasz się co ?
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sie 2007, 21:17

Wypadanie zapłonów może powodowac spalanie detonacyjne - zły zapłon mieszanki w nieodpowiednim momencie.Hmm,ciekawa sprawa,skoro wszystko z układem zapłonowym jest ok.Sprawdz jeszcze przerwę na czujniku położenia wału.No i pozostaje wyczaić gdzie słychać to dzwonienie w silniku.
A co do gaziarzy,to zawsze idą po najmniejszej linii oporu.Oni zawsze mają instalację ok,a wina zawsze lezy po stronie benzyny.No i jak gaziarz stwierdził,że silniki Poloneza nie nadaja sie do zagazowania,to żaden z niego gaziarz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Wrz 2007, 19:37

MotoAlbercik , gaziaże nie mówili że ogólnie polonez jest zły do zagazowania , tylko że ten na wtrysku bosha przysparza jakieś tam problemy . Zresztą może gazownicy zrobili dobrze , bo przecież tak jak napisałem w pierwszym poście na benzynie też dzwoni . Może problem tkwi gdzie indziej . A może rzeczywiście ten układ wtrysku jest do bani ?
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Wrz 2007, 07:27

Sam mam 3 Polonezy - Tracka z gaźnikiem,Caro Plusa z JJjednopunktem Boscha i wielopunktem.Mój brat ma z kolei 2 - Atu na jednopunkcie Abimexu i Zwykły Caro też na Abimexie.Wszystkie są zagazowane i nie ma żadnych problemów z gazem.Jedyną bolączką w jednopunktach Boscha jest brak możliwości samozdiagnozowania błędów ECM - Trzeba mieć urządzenie diagnostyczne lub komputer z odpowiednim oprogramowaniem i kablem.
Ale masz rację,pisząc,że niekoniecznie gazownicy coś przeskrobali,bo problem pojawia się zarówno na gazie jak i na benzynie.Dlatego sprawdz przerwę na czujniku wału korbowego w stosunku do koła pasowego,czy nie jest on zabrudzony olejem i kurzem,sprawdz też samo koło pasowe czy nie ma luzów i czy punkty odniesienia nie sa wyłamane lub wytarte.Czujnik ten jest głównym elementem odpowiedzialnym za iskrę na świecach,czyli zapłon mieszanki.
Jeżeli to wszystko byłoby w porządku,to warto jeszcze sprawdzić okablowanie tego czujnika przy samym komputerze - czy nie gubi się sygnał z tego czujnika gdzieś po drodze do komutera.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Wrz 2007, 09:28

MotoAlbercik , jak masz tyle poldków , to napisz jak ten z wtryskiem bosha spisuje się w porównaniu z pozostałymi . Tylko tak szczerze ,tak jak na spowiedzi .
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2007, 21:06

Szczerze jak na spowiedzi - w pracy silnika nie ma żadnej różnicy.Jedynie co można naprawdę zauważyć,to w Poldkach z wtryskiem jest lepsze przyspieszenie niż w tym z gaźniekiem i da się jednak odczuć różnicę mocy,a w szczegóności jazdą i przyspiedszając pod górkę.No i oczywiście przy jeździe na gazie,te z wtryskiem są o wiele mocniejsze niż ten z gaźnikiem.Natomiast jezeli porównać te z wtryskiem jednopunktowym z wielopunktowym,to można odczuć ale naprawdę delikatnie większą moc i przyśpieszenie podczas jazdy na benzynie.Na gazie nie ma w sumie żadnej różnicy.Co do spalania,to oczywiście te z wtryskiem palą nieco mniej niż ten z gaźnikiem,ale to zrozumiałe.Natomiast te jednopunktowe boscha i Abimexu,to nie ma żadnej różnicy ani w spalaniu,ani w mocy,ani w przyspieszeniu.Praktycznie sa takie same.W żadnym z nich nie było jeszcze większych problemów z gazem.Zdarzyło się raz bratu,że na gazie silnik pracoweał bardzo słabo,a na benzynie nieco lepiej,ale też nie tak jak powinien.Winny okazał się zabrudzony filtr powietrza i świece zapłonowe.Po wymianie wszystko wróciło do normy. :)Bardzo duzym plusem we wtrysku Abimexa jest układ samodiagnostyki awarii,czego nie ma niestety w Boschu :( .
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Wrz 2007, 17:32

No to same plusy :D Mój niestety taki dobry nie był i nie jest . Ale tak naprawde nie jest żle. Poza kolosalnym zużyciu paliwa ( znalazłem wade fabryczną i ją zlikwidowałem ) , wypaloną uszczelką pod głowicą , pękniętym bloku ( z tego co się orientowałem w tych samochodach to się zdarza i można naprawiać , ale wymieniłem ) , nic takiego złego się nie dzieje . Oczywiście tylko to spalanie detonacyjne :( . Po dyskusji z mechanikami , zadaniu tego tematu na tym i innym forach ( nie ja jeden mam ten problem ), dochodze do wniosku , że nie tak łatwo postawić właściwą diagnoze . No cóż , takie życie . Zrobiłem pewną rzecz i mam wrażenie że jest lepiej . Narazie na gazie nie dzwoni ! i chyba lepiej jeżdzi . O szczegółach nie pisze , bo to wymaga sprawdzenia w różnych warunkach.Zawieśmy ten temat na jakiś czas . Jak będę pewny to napisze . Pozdrawiam.
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna