Powrót Fiestą z UK do Polski. Czy to ma sens? I co z nią zrobić?

24 Sty 2022, 02:15

Cześć, zwracam się do was z prośbą o radę, gdyż od kilku dobrych tygodni naprawdę zastanawiam się co robić. Tematów pewnie było tysiące podobnych, ale myślę, że ta sytuacja jest na swój sposób szczególna.

Aktualnie studiuję i pracuję w UK, natomiast podjąłem decyzję, że późnym Majem, jak zakończę studia i złożę wszystkie prace będę wracał do Polski, w okolice Krakowa.

Od tego czasu zacząłem bardzo poważnie myśleć nad logistyką. Hobbistycznie i pół zawodowo jestem muzykiem, i mam dużo sprzętu. Gitary, klawisze itd. Trochę też sprzętu analogowego, lampowego i vintage, który jest nie do dostania w Polsce, a nawet tu już ciężko. Dlatego opcja ze sprzedażą i zakupem po powrocie odpada. Dodatkowo dobytek ponad 5 lat, z którym łatwiej przyjdzie mi się pożegnać i kupić nowe kubki czy patelnie w polskiej Ikei.

Do rzeczy, jestem też tutaj w posiadaniu samochodu, nic specjalnego fieścinka 2006, ale wszystko zrobione na bieżąco, dobry przebieg, odpala 100/100 i jestem po prostu pewny tego samochodu, bo służy dzielnie. Jedyny minus jest taki, że przegląd kończy się na początku czerwca, ale chcę wracać pod koniec maja.

Początkowo myślałem, że będę musiał się z nią rozstać i sprzedać na odchodne za grosze, a rzeczy wysłać kurierem. Natomiast po sprawdzeniu cen oficjalnych paczek trochę się przeraziłem, a dodatkowo dochodzi fakt, że teraz przechodzą przez urząd celny. Wiem, że niby za swoje rzeczy płacić nie powinienem, ale weź się kłuć z nimi. Ceny prywatnych przewoźników też nie powalają, a poza tym dochodzi kwestia zaufania, powierzając sprzęt wart więcej niż ich ten stary van którym jeżdżą.

I w tym momencie pojawiły mi się pewne pomysły. Przede wszystkim uświadomiłem sobie, że będę w stanie się zmieścić do fiesty ze wszystkim. A na pewno z tym na czym naprawdę mi zależy. I tu pojawia się moje kluczowe pytanie i możliwości jakie widzę: