Problem z cewką zapłonowa ;(

21 Sty 2010, 14:59

Witam
Ostatnio wyciągłem silnik z mojego malucha i dzis chciałem ustawic zapłon.No więc wziołem i podpiołem kabel od cewki do aparatu zapłonowego,no i nastepnie od aparatu do żarówki i pozniej do masy.Włączyłem zapłon, zaczołem kręcić wałem no i tu pojawił sie roblem w postaci nie zapalenia sie zarówki czyli braku prądu.Natępnie chciałem sprawdzić napiecie na cewce i żarówka też sie nie zapaliła.Prosze pomóżcie...

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 14:08 ]
i mam jeszcze pytanie czy na aparacie zapłonowym pomiedzy kablem od kondensatora a kablem od cewki powinna byc jakaś izolacja?
hajme09
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kraków

21 Sty 2010, 20:19

Mogła ci się zaróweczka nie zapalić bo ustawiając zapłon nie kręci się wałem tylko samym aparatem zapłonowym.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Sty 2010, 19:25

a mam jeszcze taki problem bo chciałem ustawic zapłon na żarówke no i gdy podpiołem ją cały czas swieciła,przy pokrecaniu aparatem...co to może byc?
hajme09
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kraków

23 Sty 2010, 19:52

Musisz podpiąć żarówke do platynki bo ona podaje iskre z przerwami.
Widze,że ciężko ci to idzie - i nie zapomnij ustawić odpowiednio koła zamachowego ( 10* wyprzedzenia zapłonu).
Najlepiej to ustaw przerwe na platynkach a zapłon ustaw za pomocą świecy kręcąc aparatem zapłonowym.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Sty 2010, 20:02

hajme09 napisał(a):wziołem i podpiołem
hajme09 napisał(a):zaczołem
"Dyslektyku przeczytaj zanim napiszesz" :arrow: https://www.forumsamochodowe.pl/dyslekty ... htm#164795
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

23 Sty 2010, 20:06

no to tak zrobiłem, od żarówki 2 kable jede do masy a drugi pod tą srube co wychodzi z aparatu...no i obracam aparatem i jest tak; przerwy nie ma to zarówka świeci, przerwa jest to zarówka też świeci...a powinna swiecic jak jest przerwa ;/

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 19:08 ]
aha i na której kresce mam ustawić ten znak na kole pasowym bo tam jest strzałka (to jest chyba 0 stopni) i idąc do góry to sa jeszcze cztery kreski...
hajme09
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Kodiaq 4x4 dojechała na metę Rajdu Dakar
    W stawce samochodów, które wyruszyły na trasę tegorocznej, 40. edycji kultowego Rajdu Dakar pojawiła się ŠKODA KODIAQ. SUV pokonał liczącą prawie 10 000 km trasę wiodącą po pustyniach i bezdrożach Ameryki ...

23 Sty 2010, 20:19

Bo nie przykręcasz do tej śruby przy aparacie tylko do platynek- ta śrubka podaje cały czas napięcie i dlatego ci świeci żarówka - podłącz przewód do platynki do tego stałego elementu ,który się nie rozchyla. lub odwrotnie.
Strzałka to zero - a znak musi być ( teraz nie pamiętam jak to było ale chyba na drugiej kresce to jest 10* - bo pierwsza to 5*) normalnie zapomniałem.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Sty 2010, 20:31

aha...a w tych platynkach to do czego mam ten kabel podpiac?...pamiętam że w lecie podpinałem do tej śruby i było wszystko wporządku...czy to że cały czas pali sie zarówka może byc spowodowane mrozem??...
Mam jeszcze taki pytanie na tej srubie jak jest kabel od kondensatora i drugi kabel jest od cewki zapłnowej to pomiedzy nimi powinna byc jakas izolacja... czy mogą byc obok siebie??
hajme09
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kraków

23 Sty 2010, 20:44

Mogą być obok siebie - ja je zawsze czyściłem papierem ściernym żeby ładnie to wszystko działało. Wystarczy że dotkniesz platynki przewodem i poruszysz aparatem to wzupełnosci wystarczy aby ustawić zapłon. Z tymi platynkami to też lubieją się dziać cuda - spróbuj je wykręcić i oczyścić te styki co się łączą ( a masz na nich iskre?).
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Sty 2010, 21:01

no teraz nie iskrzą...a przynjamniej nie widziałem żeby były iskry...a czy to moze byc przyczyna mrozu? i czy moge wysuszyć aparat suszarka?
hajme09
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kraków

23 Sty 2010, 21:11

Możesz wysuszyć suszarką. Mi też kidyś to zaszwankowało podczas mrozów.
Przekręc zapłon i spróbuj rozchylać platynki srubokrętem musi byc na nich iskra inaczej nie ustawisz zapłonu.
I jeszcze jedno jak już ustawisz koło zamachowe na odpowiedni punkt sprawdź czy cylinder I tłoka jest w GZP (górnym zwrotnym połozeniu) -musisz wykręcić swiece i włożyć coś w otwór po niej aby to wyczuć.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Sty 2010, 23:30

no rozchylałem platynki ale zadnej iskry nie było tylko cały czas sie ta żarówka swieci ;(
może to kondensator padł?
hajme09
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kraków

24 Sty 2010, 10:23

Raczej wina stoi po stronie platynek - oczyść te styki lub kup nowe.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Sty 2010, 10:43

styki czyli tam gdzie jest przerwa?

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 09:47 ]
dzisiaj wyciagłem aparacik otwieram kopułke patrze a tam wszystko oszronione :shock:
czy jest tio mozliwe??? zaraz wyjme platynki przeczyszcze je i wysusze i napisze co i jak ;]

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 14:42 ]
dzisiaj wyjąłem aparat,rozebrałem go...przeczyściłem, wysuszyłem no i pózniej załozyłem go do silnika.następnie znowu chciałem ustawic zapłon...ale...ale napotkałem na ten sam problem...zarówka swieci sie cały czas ;( juz naprawde nie wiem co mam robic ;( a nie chce kupowac nowych platynek!!! czy wina może być w tym że nie ma gdzieś jakiejsc izolacji :sad: ...prooosze pomóżcie

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 22:43 ]
a czy to może byc wina kondensatora?
hajme09
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kraków