Problem z gazem Ford Focus 2.0 ZX4 wersja USA

Problem z gazem Ford Focus 2.0 ZX4 wersja USA

24 Lut 2010, 23:12

Witam. W sierpniu kupiłem Forda Focusa 2005 rok wersja USA ZX4 2.0 148km. Założyłem do niego gaz sekwencyjny za 2200 zł. Na początku wszystko było w porządku, jezdziłem nim normalnie do pracy. Przez 3 miesiące można powiedzieć, że zrobiłem jakies 7 tys km. I rozpoczęły się problemy. W aucie na postoju zaczęło szarpać silnikiem, gdy podczas jazdy chciałem przełączyc z benzyny na lpg silnik gasł. Zajechałem na przegląd. Niby wszystko zrobili. Nie zdąrzyłem wrócic do domu (60 km) znowu problemy. Przejezdzilem jakoś miesiąc i teraz jest tak: samochod gdy chce przełączyc na gaz muszę stanąc w miejscu dodać gazu, potrzymac obroty przez 20 sec minimum wtedy moge ruszac. Dojezdzam załóżmy do skrzyżowania samochód gaśnie. Stoję na postoju jest wszystko ok raptownie szarpie silnikiem i gaśnie (gdy podwyższe obroty wszystko się trzyma ale jak znowu puszczę pedał gazu to szarpie i gaśnie). Dziś odebrałem samochód z kolejnego przeglądu (oczywiście robili to ze względu na gwarancję) i dalej to samo. PRzejechechalem 40 km i zgasł gdy dojeżdzałem do krzyżówki. Gdy dojechałem do miasta przełączyłem na benzynę. Teraz gdy przełączę na gaz i puszczę nawet obroty samochod szarpie i gaśnie odrazu. Mam Automat więc ciężko jest nawet ruszyć w takiej sytuacji gdy zgaśnie mi na krzyżówce bo muszę wrzucić P i dopiero go zapalę. Czy w takiej sytuacji jest sens dalej jeździć do serwisu czy poprostu według zasad gwarancji zarządać wyjęcia instalacji i zwrotu kosztów? Sam nie wiem co robić. Teraz jestem gotowy kupić nawet Deasel'a. Pozdrawiam i czekam na odp. Wheeljack
wheeljack
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 24 Lut 2010, 23:03
Miejscowość: Hajnówka

Re: Problem z gazem Ford Focus 2.0 ZX4 wersja USA

25 Lut 2010, 23:40

To nie jest takie proste. Nie możesz zażądać zdemontowania instalacji i oddania pieniędzy gdyż użytkowałeś tą instalację przez 3 miesiące i przejechałeś 7 tyś km. Teraz masz prawo żądać w ramach gwarancji usunięcia usterki, lub jeśli naprawa jest bezskuteczna wymiany instalacji na wolną od wad.
Jak samochód ci zgaśnie kiedy się toczy do skrzyżowania nie przełączaj skrzyni na ,,P,, tylko na ,,N,, i odpalaj nie zatrzymując się - tak będzie lepiej dla skrzyni.
Teraz tak: Czy samochód zachowuje się bez zarzutów na benzynie?
Czy instalacja była regulowana podczas jazdy? To bardzo ważne? No i jaka to instalacja? Na moje oko wygląda to na uszkodzone wtryskiwacze, ale tego nie da się jednoznacznie stwierdzić nie widząc samochodu.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

Re: Problem z gazem Ford Focus 2.0 ZX4 wersja USA

25 Lut 2010, 23:53

z tym zapalniem to ja sie w pełni zatrzymuję dopiero P włączam. ALe dobra. Więc tak:

Nie widzę tu nazwy sekwencji ale mam tak:
Reduktor produkcja Magic
zawór gazowy LOVATO
Zbiornik nr 27344 poj 43/600
wielozawór tomasetto
obudowa wielozaworu IRENE
zawór tankowania Tomasetto
sterownik SEC
Listwa wtrysk. VALTEK

i z dołu mam napisane TDT OT5/18/09/IRE

Homologacia nr PL*0041*00/G z dnia 21 stycznia 2005 roku.
Gas montowałem w Białymstoku ale jest na homologacji firma EUROPEGAS Mogilska 97 31-545 Kraków.
Nie wiem jaki to typ ewentualnie mogę poszukac jakichs naklejek ale powiedzcie gdzie i jaką :)

co do zachowania się na benzynie to jest tak, że gdy na gazie mi zgaśnie to potem potrafi raz czy 2 zgasnąc na benzynie a potem jest wszystko wporządku, a czasem nawet ani razu nie zgaśnie.
wheeljack
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 24 Lut 2010, 23:03
Miejscowość: Hajnówka

Re: Problem z gazem Ford Focus 2.0 ZX4 wersja USA

28 Lut 2010, 16:33

tel.: +48 (0) 85 743 28 77
tel.:+48 (0) 85 743 28 59
to telefony do europegas. Zadzwoń tam i poproś pana od problemów technicznych. (nie pamiętam nazwiska, ale jest jeden) Powiedz mu jak ma się sprawa i powiedz, że warsztat któremu udzielają homologacji a montował gaz w twoim aucie nie radzi sobie z problemem i oczekujesz pomocy. Myślę, że pomocy udzieli i to zapewne bezpłatnie.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW M6 Gran Coupe - wysokie osiągi i luksus BMW M6 Gran Coupe - wysokie osiągi i luksus
    Trzeci wariant nadwoziowy rasowego samochodu sportowego BMW M6 zostanie zaprezentowany światu jako BMW M6 Gran Coupe, dołączając do znanych już modeli Coupe i Convertible. Nowy członek rodziny M6 nie wyrzekł się ani wyjątkowego ...
    Skoda Superb z wyposażeniem Laurin & Klement Skoda Superb z wyposażeniem Laurin & Klement
    Skoda Superb z najbardziej luksusowym i prestiżowym pakietem wyposażenia - Laurin & Klement, na polskim rynku pojawił się w październiku ubiegłego roku. Teraz pakiet dostępny jest z nowym silnikiem. Do dotychczas oferowanych ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Subaru Impreza STI