Problem z regulacja gaźnika w maluchu

19 Wrz 2010, 10:38

Witam.
Mam problem z wyregulowaniem gaźnika ,wiem że jest dużo takich tematów ,ale mój jest nietypowy.
wszedzie zaleca sie regulacje gaźnika na : obroty najmniejsze mozliwe przy rownomiernej pracy ,a srobke mieszanki paliwa i powietrza na 2,5 obrotu wykrecona(im wiecej wkrecamy to zwiekszamy obroty im wiecej wykrecamy zmniejszamy ,co za tym idzie mniej nam pali) ,a u mnie jest taki problem że:
gaźnik reaguje na regulacje srubka obrotów ,reaguje śrobka biegu jałowego ,jest troszeczke wykrecona ,i wchodzi na obroty ,ale sróbka od mieszanki niezbyt działa.tzn ,działa ale dzieje sie tak ze kiedy jest wkrecona do konca ,czyli tak jakby prawie samo paliwo leje ,to dziala maluch ,ale kiedy ja sie wykreci chocby nie cale poł obrotu to maluszka odrazu dlawi i jak by chcial gasnac,z rury idzie straszny dym spalin przy wykreceniu ,przy wkreceniu na ful tej srubki działa ,nie kopci tak ,ale sa za szybkie obroty na biegu jałowym ,co przez to idzie duze spalanie (okolo 10l mi spalilo na jakies 130km) .Dodam ze gaźnik był przedmuchany ,wymieniony pływak i dobrze ustawiony ,zaworek iglicowy rowniez nowy z gumowym grotem ,dysza paliwowa 115 ,gaźnik jest raczej ok.jest to bez elektrozaworu.
I teraz pytanie ,co moze byc przyczyna ze nie moge regulowac za bardzo ta srubka mieszaniki ? (bo dosc uciazliwe jest takie jeżdzenie i tankowanie 10l prawie na 100)
zawory byly robione przez mechanika nie tak dawno ,jakis miesiac temu ,czy jest mozliwe pprzez to cos? ze moglo sie cos przestawic?
ojciec mi sugerowal cos o lancuszku rozrzadu ,ze moze byc przez niego,pompka byla regenerowana ,ojciec mi ja skladal i zakrecal wiec raczej dobrze to zrobil bo troche jeździł tym maluchem ,powietrze przez rurki do gaźnika nie widac zeby leciało... hmm co byście poradzili ,zeby rozwiazac ten problem ?
peja09
Początkujący
 
Posty: 54
Miejscowość: nibylandia

19 Wrz 2010, 13:43

Jeśli gaźnik jest zużyty,nie wyregulujesz obrotów,palił będzie też jak smok!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8566
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Wrz 2010, 13:52

Sprawdz czy przypadkiem nie masz duzego luzu na osi przepustnicy/zuzyte tulejki+oska przepustnicy/i tamtędy moze ciągnąć "lewe"powietrze... :!: :!:
Dobrze tez by było jakbys sprawdzil czy przypadkiem nie jest peknięta kostka ebonitowa pod gażnikiem.Kiedyś tego doświadczyłem-brak mozliwości regulacji wolnych obrotów/obroty silnika "falują".... :!: :!: /...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

19 Wrz 2010, 20:54

luz jest ale niewielki ,kostka nie jest pęknieta,wymienialem uszczeliki wszystkie ,pod gaźnikiem i z gaźnika ,w gaźniku plywak wymieniony od gaźnika z regeneracji ,wszystkie dysze itp,wlasnie zastanawiam sie nad zamiana tej przepustnicy ,tylko troche sie boje czy nie bedzie zbyt duza ,bo bawic mi sie z rozwiercaniem nie bardzo mi się widzi to(nie miałbym odpowiedniego sprzetu) ,ale juz nie wiem do konca czy to wina gaźnika ,hmm a aparat zapłonowy tez mialby cos wspólnego z obrotami ? rozrzad? a moze cos innego ? pompka? (chociaz byla robiona membrana i czyszczona pompka,popychacz równiez wporzadku)
Bo to dość uciazliwe takie spalanie przy takim malym silniczku ,6 to rozumiem ,ale nie ponad 10l.Nowsze samochody przy dwukrotnie wiekszej pojemnosci spalaja mniej niz to co mi sie dzieje teraz z silniczkiem 650cm
ps:gaźnik nie jest zużyty
peja09
Początkujący
 
Posty: 54
Miejscowość: nibylandia

20 Wrz 2010, 16:09

Ja bym sugerował wymianę kompletu dysz plus ponowne dokładne przedmuchanie gaźnika sprężonym powietrzem. Zapłon rozumiem jest ustawiony prawidłowo?
Jaki masz symbol tego gaźnika i który rok tego maluszka? Z dyszami paliwowymi 115 jest tych gaźników chyba 4 rodzaje. Nawet FL iały jak dobrze pamiątam 115. Gaźnik jest oryginalny, czy był już zmieniany?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Wrz 2010, 16:15

Problem rozwiązany ,nie moglem ustawic biegu jalowego przez aparat zaplonowy ,ustawilem go na nowo i teraz elegandzko chodzi i reaguje na regulacje.
I pali od strzała ,nie to co mi mechanik na zarowke ustawiał ponoc.

[ Dodano: 20 Wrzesień 2010, 16:17 ]
temat do zamkniecia
peja09
Początkujący
 
Posty: 54
Miejscowość: nibylandia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy warto inwestować w ubezpieczenie AC?
    Wielu kierowców wychodzi z założenia, że obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zupełności im wystarczy. Polisa OC jest zatem w wielu przypadkach jedynym zabezpieczeniem dla kierowcy oraz jego pojazdu. ...

20 Wrz 2010, 16:19

Zapłon w maluszkach to najlepiej ustawiało się "na słuch". - w momenice prawidłowego ustawienia aparatu zapłonowego słychać takie ciche cyknięcie. I w wielu przypadkach to ustawienie zapłonu nie pokrywało się z ustawianiem z lampą stroboskopową... I tu można powiedzieć, że " ten typ tak ma " :smile:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Wrz 2010, 11:59

Na żarówkę można ustawiać nowe silniki,gdzie łańcuszek rozrządu nie rozciągnięty. Nie ma to jak ucho
marmoo64
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: kwidzyn