Proszę o pomoc

07 Lip 2013, 19:09

Witam
Jestem na etapie poszukiwania autka dla siebie, niestety nie mam konkretnych typów, więc bardzo proszę o pomoc i propozycje:)
Dla ułatwienia opisze krótko jakiego autka szukam.
Pieniążki jakie chcę zainwestować to 8000 zł +/- 500 zł, wolała bym, żeby auto nie było do naprawy. Chciała bym aby auto w przyszłości było dosyć tanie w naprawie.
Będzie to mój pierwszy samochód. Szukam auta 5-drzwiowego, 3 drzwiowe są nie dla mnie. Nie może być maleńkie- mam niepełnosprawną mamę i wsiadanie/wysiadanie musi być wygodne.
Co do typu paliwa sama nie wiem, prawdę powiedziawszy nie wiem co lepsze. Zastanawiam się między benzyną a benzyną+LPG. Chciała bym, aby samochód nie palił dużo.
Auto będzie głównie służyło do jazdy po mieście, jednak będą się zdarzały dłuższe wycieczki w różne zakątki Polski.
Jako że jestem kobietą i lubie to co ładne, dobrze by było żeby w dodatku nie brzydko wyglądało:)
Pozdrawiam.
Jetrel
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Poszukuję:)

08 Lip 2013, 06:33

Myśle że możesz poszukać Astry II z początku produkcji.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Lip 2013, 16:24

Witam:)
Co do tego Opla, jaki silnik najlepszy? 1.6?
Słyszałam że w tej Astrze elektryka lubi szwankować i rdza się wkradać, czy to prawda?
Jetrel
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Poszukuję:)

08 Lip 2013, 16:33

Najlepszy silnik to 1.6 8v 75km dobry pod gaz. Astra miala ocynk ale rzeczywiście nieraz lapala ją rdza.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Lip 2013, 21:41

O elektryce nie słyszałem ale ruda tak to prawda.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Sty 2014, 22:11

Witam, temat dalej aktualny:)
Jetrel
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Poszukuję:)

02 Sty 2014, 23:06

a taki nissan primera?? -> [link do oferty na Allegro wygasł] w takim jedynie LPG zamontować bo spalanie wykończy

mazda premacy - dobry silnik i lubi gaz - bardzo lubi rdza ten model auta -> [link do oferty na Allegro wygasł]

skoda fabia -> [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

kia carens - niedocenione auta -> [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

02 Sty 2014, 23:09

daewoo kalos -> stosunek ceny do roku produkcji i wyposażenia -> [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

starszy ale trwała jednostka napędowa bez szaleństw i polotów SEAT LEON -> [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

02 Sty 2014, 23:20

Który z wymienionych modeli powinien być najmniej awaryjny, wygodne i najmniej zagrożony korozją?
Mieszkam z osobą niepełnosprawną, zależy mi żeby samochód był na chodzie i żeby dało się do niego wygodnie wsiąść.
Jetrel
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Poszukuję:)

03 Sty 2014, 00:41

w mojej opinii z tego co pytasz to seat leon i skoda fabia

"japończyki" będą gnić nadkola i inne miejsca

uważam że najwygodniejszy będzie carens - nie powinien jakoś nadmiernie gnić - rdza w tym modelu jest jak w innych autach z tych lat zawsze gdzieś coś się pokaże czy to będzie BMW czy MERCEDES

carens jest bardzo niedocenionym samochodem - bo KIA, a awaryjność tego auta jest mała jednostki benzynowe są prostej konstrukcji i dobrze znoszą LPG. Jest w nim dużo miejsca, bagażnik też niczego sobie. Zastrzeżeń można mieć do wykonania - czuć plastik na desce rozdzielczej czy boczkach. Nie ma tego "progu" głębokiego jak się wsiada do auta. Auto jest większych rozmiarów jak pozostałe wymienione ale myślę że warto się nad nim zastanowić. No i nikt ci tego nie ukradnie jak VW audi itp marki.

ja bym brał KIA CARENS
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

03 Sty 2014, 00:47

Jetrel napisał(a):Witam, temat dalej aktualny:)


No to zrób tak żeby nie był aktualny... :D

Za 8-9k kupisz corolle przed lifta i to z bardzo małym przebiegiem albo avena1.
Zalety takiego posunięcia to:
spokój spokój i jeszcze raz spokój ...

Masz auta które palą około 9l. lpg, i praktycznie wszystkie wersje silnikowe są godne polecenia. Na nic nie musisz uważać.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Sty 2014, 00:56

dodam że auto tego typu będzie mniej wylatane od aut VW seat audi które robią ogromne przebiegi czyli kupisz auto w lepszym stanie, nowsze, z lepszym wyposażeniem praktycznie za te same pieniądze lub nawet za mniejsze

dla porównania VW passat B5 z aluminiowym zawieszeniem w tych pieniądzach do 2000r z przebiegami grubo ponad 250-300tys km gdzie siedzisz nisko i musisz wpaść do tego auta

w autach typu KIA CARENS siedzisko fotela masz mniej więcej na wysokości tyłka więc pierwszy wchodzi zadek do auta później nogi - jakbyś siadała na wygodny fotel :) tak to pozwolę sobie ująć...
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

03 Sty 2014, 01:01

szybki zbytnio się z tobą nie zgodzę...
miałem avensisa I model T22 przed liftem silnik 7A-FE 1.8 o mocy 110KM

auto bezproblemowe do czasu założenia instalacji LPG w mieście 10benzyny 11gazu na trasie 7benzyny 8LPG

gazownik zepsuł sprawę auto zaczęło szarpać nie szło go uspokoić - prawdopodobnie wypalone gniazda zaworowe ... nie wspomnę o opiłkach metalu które trafiły do silnika...

koszty świec - NGK platinum 200zł
kable zapłonowe NGK 240zł
sonda lambda oryginalna DENSO bo inna nie pasuje 600zł i tak dalej bez LPG fajne wygodne auto nisko się siedzi lecz jak ktoś coś spieprzy to skarbonka lubią falować obroty silnika niezależnie od wymienianych czujników, sprawdzania szczelności itp...
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

03 Sty 2014, 01:08

gazownik zepsuł sprawę


Z zamiarem założenia instalacji LPG nie jeździ się do pierwszego lepszego warsztatu z przysłowiowym Mietkiem mechaniorem co bierze dychę na piwo za instalację. Warto przestudiować w internecie, które warsztaty są zaufane i nie robią ludzi w wała. Także tutaj nie silnik zawinił co gazownik bo ta jednostka napędowa nie ma żadnych problemów z LPG.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

03 Sty 2014, 01:21

valia napisał(a):auto bezproblemowe do czasu założenia instalacji LPG w mieście 10benzyny 11gazu na trasie 7benzyny 8LPG


No to masz pecha do specy od LPG.
Ostatni mój Aven na LPG miał przejechane około 300tyś.km. a całego nalotu przwie 400tyś.

valia napisał(a):gazownik zepsuł sprawę auto zaczęło szarpać nie szło go uspokoić - prawdopodobnie wypalone gniazda zaworowe ... nie wspomnę o opiłkach metalu które trafiły do silnika...


I odpuściłeś gazownikowi???
Zawory w t22 czyli w starych silnikach FE wytrzymują około 150tyś.km na lpg.bez reg.

valia napisał(a):koszty świec - NGK platinum 200zł
kable zapłonowe NGK 240zł
sonda lambda oryginalna DENSO bo inna nie pasuje 600zł i tak dalej bez LPG fajne wygodne auto nisko się siedzi lecz jak ktoś coś spieprzy to skarbonka lubią falować obroty silnika niezależnie od wymienianych czujników, sprawdzania szczelności itp...


Ale o czym Ty piszesz wymiana świec i kabli przy montazu LPG jest normą...co do sondy to pewnie tez pan od lpg Ci się przysłużył.

Ale jescze miałeś jakieś "przygody" czy tylko te świece z kablami i sondą?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe