[Fiesta mk 7 2011r] Pukanie w kierownicy

22 Lis 2021, 19:39

Witam,
Posiadam Forda Fieste MK7 z 2011 roku, 1.4 16v.
Zauwazylem ze skrecajac kierownica slychac w niej gdzies wydaje mi sie pod plastikami jak by pukniecia gluche i jak by lekko wtedy cos przeskakiwalo, co to moze byc? Rowniez gdy stoi w miejsc i krece to sie dzieje. Jak jade powoli np na jedynce i krece lewo-prawo to tez.

wydaje mi sie ze dzwiek idzie gdzies stad: https://i.postimg.cc/3xw6Xt9M/kierka.jpg
stasko
Nowicjusz
 
Posty: 25

25 Lis 2021, 11:26

Dobra wsadzilem glowe pod kiere, zdjalem plastik
Z moich obserwacji nie wiem czy slusznych, ale przy kreceniu kierownica na dole przy pedalach, jest krzyzak i walek, ten walek rusza sie gora dol w tulei gdy sie kreci,
No i wlasnie gdy krece to ten walek robi ruch lekki przeskok i slychac wtedy te gluche pukniecie, tak mi sie wydaje ze synchronizuje sie dzwiek z tym ruchem, bo widac tez taki jak by przeskok na tej czesci walka ruchomej na dole przy krzyzaku obok pedalow

luzow na kierze nie mam, myslalem aby to przesmarowac ale chyba nie da sie bo jak tam wpuszcze smar?
rowniez tez dzwiek wydaje sie gdy ruszam kierownica przy regulacji gora-dol i tam wtedy tez na tym walku sie porusza.

To miejsce na tym zdjeciu: https://i.postimg.cc/mgw0wFMz/20211125- ... esized.jpg
stasko
Nowicjusz
 
Posty: 25

25 Lis 2021, 12:46

Złap ręką za dolną część krzyżaka i zobacz czy nie ma luzów na boki . Jeśli będą to przekładnia kierownicza skończyła żywot.Ten wałek co wychodzi z podłogi nie może mieć luzu . To jest wałek wychodzący z przekładni kierowniczej .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3650
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lis 2021, 12:52

wlasnie chcialem dopisac, Zauwazylem ze podczas tego dzwieku rowniez krzyzak robi ruch lekko na boki ... https://i.postimg.cc/Kmk078Cp/20211125- ... esized.jpg ten dolny
stasko
Nowicjusz
 
Posty: 25

25 Lis 2021, 14:08

Nie moge polaczyc postow,

Reasumujac panowie, - pytanie czy na wałku tym małym polaczonym na dole z krzyzakiem przy pedalach i ktory wchodzi w wiekszą tuleje to czy na ich laczeniu (tuleja + rurka mala dolna) ma byc jaki kolwiek ruch góra-dół? Czy tam wszystko musi byc na sztywno? Bo jestem pewien, ze gdy podczas krecenia kierownica i pukniecia ta mala rurka w tulejce lekko sie rusza gora-dol i czasami rowniez skoczy lekko na boki dolny krzyzak i wtedy jest gluche pukniecie. Bo mnie zastanawia tez gdy wezme regulacje kierownicy odblokuje i zaczne ruszac nia gora i dol to tez na tym samym laczeniu malej rurki z tuleja rowniez ona sie tam rusza gora-dol lekko.

Tak jak na zdjeciu: https://i.postimg.cc/9VBZDwFt/20211125- ... esized.jpg
stasko
Nowicjusz
 
Posty: 25

25 Lis 2021, 14:37

stasko napisał(a):gdy wezme regulacje kierownicy odblokuje i zaczne ruszac nia gora i dol to tez na tym samym laczeniu malej rurki z tuleja rowniez ona sie tam rusza gora-dol lekko
To jest wał kierownicy o zmiennej długości . Gdzieś przecież musi się zmieniać długość wałka przy regulacji położenia kierownicy . Poza tym przekładnia kierownicza jest mocowana do ramy poprzez tuleje gumowe a nie na sztywno . Z tym że jeżeli będzie wyczuwalny , nadmierny luz na wałku wychodzącym z przekładni kierowniczej do krzyżaka to tam na tym łączeniu będzie to pracowało znacznie. Ty tam masz zwykłą przekładnię kierowniczą , posmarowaną raz na cały jej żywot . Nikt tam nie zagląda poza tą niepożądaną wilgocią czy wodą . Nierzadko w takich rozwiązaniach przychodzi ten dzień że trzeba wymienić bo wewnątrz jest sama rdza. Nie mówię że u Ciebie tak jest ale trzeba dokładnie zbadać .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3650
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Kangoo Van E-TECH Elektryczne - zasięg, tryby jazdy
    Od 2011 roku Renault jest pionierem i niezaprzeczalnym liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Od debiutu rynkowego pod koniec 2011 roku Kangoo elektryczne zyskało uznanie blisko 70 000 klientów ...
    Lexus połączony ze wszystkim - testy innowacyjnego systemu
    Lexus intensywnie testuje w Australii system łączności samochodów z innymi pojazdami oraz infrastrukturą. Nowa technologia ma przede wszystkim zmniejszyć liczbę wypadków i poprawić płynność ruchu ulicznego. ...

  • 25 Lis 2021, 15:06

    czyli ogolnie mowisz ze walek kolumny wraz z krzyzakami gorny i dol byl by do wymiany, jezeli to by bylo to?
    stasko
    Nowicjusz
     
    Posty: 25

    25 Lis 2021, 16:48

    Nie . Pisałem
    bonifacy napisał(a):Złap ręką za dolną część krzyżaka i zobacz czy nie ma luzów na boki . Jeśli będą to przekładnia kierownicza skończyła żywot.Ten wałek co wychodzi z podłogi nie może mieć luzu . To jest wałek wychodzący z przekładni kierowniczej .
    . Chyba że krzyżak dolny nie jest dokręcony ( śruba widoczna na zdjęciu ) Być może krzyżak się zaciera .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3650
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    25 Lis 2021, 18:29

    Zrobilem tak i nie wyczuwam luzow.

    Na pewno dzwiek stukania idzie wraz z lekkim (1-1,5mm) poruszeniem sie (gora-dol) wałka dolnego w tuleii i czasem wlasnie jak by szlo to na dolny krzyzak i on sie lekko odchylal.

    niby usterka do zidentyfikowania samemu w domu i moze nawet naprawy, a ja dalej nie wiem od czego zaczac :P
    stasko
    Nowicjusz
     
    Posty: 25

    26 Lis 2021, 13:52

    Hm dobrze, zlapalem jeszcze raz za krzyzak mnie wiecej tutaj: https://i.postimg.cc/8TZVQKwr/20211126- ... esized.jpg
    poruszalem do przodu i do tylu i krzyzak (walek?) tez ruszal sie do przodu i tylu i bylo nawet wtedy slychac troszke te gluche pukniecia jak przy kreceniu kierownica. Krzyzak nie trzyma?

    ps. probwalem dokrecic srube krzyzaka dolnego, to ciagle krece i krece, az sie boje ze ukrece i przestalem dokrecac, co jest?
    stasko
    Nowicjusz
     
    Posty: 25

    27 Lis 2021, 21:00

    stasko napisał(a):probwalem dokrecic srube krzyzaka dolnego, to ciagle krece i krece, az sie boje ze ukrece i przestalem dokrecac, co jest?
    Oj niedobrze . Albo za mocno dokręcałeś i zerwałeś gwint albo ta śruba jest niskiej jakości / twardości i też się zerwał gwint . Oby tylko na śrubie . Odkręcić , wyjąć i zobaczyć . Zobaczyć jaka jest cecha jej jakości na łebku. Stosować tam śrubę co najmniej klasy 8,8
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3650
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna