REKLAMA
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wystawi model Mitsubishi Outlander PHEV - jedyny samochód z napędem 4WD i dwoma źródłami napędu oferowany obecnie na rynku - w rajdzie cross-country Baja Portalegre 500, który odbędzie się w dystrykcie Portalegre we wschodniej części Portugalii w dniach od 22 do 24 października tego roku.
Samochód poprowadzi Pan Hiroshi Masuoka z MMC, który wygrał rajd Dakar w latach 2002 i 2003. Pan Masuoka będzie również pełnił obowiązki kapitana zespołu.
Team biorący udział w Baja Protalegre niemal w całości tworzy personel MMC. Pracownicy japońskiej firmy kierują również działaniami zespołu; managerem zespołu i dyrektorem technicznym jest Pan Yasuo Tanaka, ekspert z działu ds. badań nad podzespołami układu EV przy biurze ds. rozwoju technicznego, natomiast dodatkowe wsparcie zapewni czterech inżynierów z tego działu.
W tym roku rajd cross-country Baja Portalegre 500 - organizowany przez Portugalski Związek Motorowy - odbędzie się już dwudziesty dziewiąty raz z rzędu (pierwsza edycja wystartowała w 1987 roku). Cechą charakterystyczną tego rajdu, którego trasa w tym roku obejmie około 500 km, są duże prędkości rozwijane na raczej płaskich, lecz wyboistych i zakurzonych bezdrożach o luźnej nawierzchni. Baja Portalegre 500, stanowiący dziewiątą rundę Pucharu Świata FIA w rajdach terenowych (FIA Cross Country Rally World Cup), gromadzi każdego roku najlepszych kierowców z całego świata, którzy „rozgrzewają się” tu przed Dakarem - najtrudniejszym rajdem na świecie. Zawody są podzielone na trzy kategorie - dla samochodów, motocykli i quadów - w których łącznie wystartuje ponad 300 pojazdów.
Mitsubishi Outlander PHEV, który weźmie udział w rajdzie, aby promować rozwiązania EV i 4WD firmy MMC, to produkcyjna wersja tego modelu poddana wymaganym modyfikacjom. Samochód wykorzystuje seryjny akumulator trakcyjny - stanowiący trzon układu hybrydowego typu plug-in - o zmienionej strukturze w celu uzyskania większej pojemności i wyższej mocy. System sterowania silnikami również został zmodyfikowany, aby zapewnić wyższą moc. Ponadto, generator i jednostka spalinowa, które przekazują moc do akumulatorów i silników elektrycznych, zostały zmodyfikowane z myślą o zwiększeniu mocy i ogólnych osiągów systemu.
W aucie, poza klatką bezpieczeństwa, znalazło się również wymagane wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, przy czym inżynierowie MMC poprawili też terenowe właściwości Mitsubishi Outlandera PHEV, aby w pełni wykorzystać zalety wzmocnionego systemu PHEV. Rajdowy model wyróżnia się większym prześwitem, większym skokiem zawieszenia oraz sportowymi oponami o większej średnicy. Wprowadzone zmiany pozwolą Mitsubishi Outlanderowi PHEV zaprezentować swoje osiągi w trudnych warunkach eksploatacji, natomiast cenne dane zebrane podczas tego rajdu posłużą do opracowania przyszłych modeli seryjnych MMC.
źródło: Mitsubishi Motors