Rodzinne auto 15-20 tys.

26 Wrz 2018, 18:13

Witam, przyszedł czas wymienić mojego starego VW Bora na coś nowszego. Poszukuję przestronnego i w jak najbardziej niezawodnego auta dla rodziny 2+2. Roczne przebiegi to 12-15 tys km czyli raczej niewiele. Głównie 8km w jedną stronę do pracy jednak w weekendy może być więcej. Raz do roku dłuższy wyjazd np. nad morze.

Auta które mnie interesują to :
- Citroen C4 Picasso
- Citroen Xara Picasso
- Kia Ceed
- Kia Carens
- Ford Cmax
- Opel Zafira

Przy moich przebiegach oczywistym wyborem powinien być silnik benzynowy (najlepiej dobry do gazu) jednak przeglądając oferty ciężko znaleźć coś fajnego. Duży większy wybór jest w dieslach. I cały czas zastanawiam się czy cena diesla jego spalanie i ewentualne awarie nie zrekompensują różnicy między nimi.

Tutaj moje pytanie czy warto? Czy podane przeze mnie modele są godne uwagi? Jakie silniki? Najbardziej podoba mi się C4 picasso którego łatwiej dostać na ropę.
xtomashx
Nowicjusz
 
Posty: 15

29 Wrz 2018, 09:24

Z tych wszystkich najwięcej mogę powiedzieć o C4 Picasso. Budżet raczej od 20 tys na dobry egzemplarz. Jeśli do gazu i bez automatu to tylko zostaje w zasadzie 1.8 125 koni. Silnik dobry, bez koła dwumasowego, lubi trochę oleju. Do gazu nadaje się jeszcze 2.0 ale ten występuje tylko z automatem. Automaty są dwa - jeden typowy pełny automat, drugi tzw. roboty który dość często się psuje, jest powolny i występuje przy nim dwumasa. Co do diesla to teoretycznie jedne z lepszych na rynku w praktyce bardziej problematyczne od 1.8 w benzynie, trzeba uzupełniać płyn w filtrze cząstek stałych tzw. eloys.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Wrz 2018, 10:31

C4 Picasso to przestronne auto, jednak każda jego wersja jest forsochłonna. 1.8 ma usterki z przeniesieniem napędu i układem hamulcowym. Jednak i tak jest lepszy od 1.6HDi, który ma ogromne kłopoty z łańcuchem rozrządu po 100 tysiącach. A i dręczą go jeszcze problemy z turbosprężarkami. Natomiast inna bajka to 2.0HDi. Krążą o nim bdb opinie, krążą informacje o tym, że nie jest bardzo drogi w naprawie (choć to kwestia względna, dla kogo). Sprzed liftingu (po lifty mają go zawsze, chyba że są po „janusztuningu”) te diesle mogą mieć, lecz nie muszą filtre á particules (filtr cząstek stałych). To oczywiście dodatkowy koszt serwisowania. 1.6THP jest usterkowy, a 2.0 benzyna podobno nie jest droga w naprawach.
de345
Początkujący
 
Posty: 66

29 Wrz 2018, 10:48

de345 napisał(a):1.8 ma usterki z przeniesieniem napędu i układem hamulcowym.

co ma silnik do układu hamulcowego i przeniesienia napędu, które są identyczne jak w 1.6 i 2.0?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Wrz 2018, 20:41

Ogólnie bardzo podobają mi się te francuskie auta. Zastanawiam się także na Berlingo Multispace. Myślicie że to auto sprawdzi się jako auto rodzinne? Może wygląd dostawczaka jednak powinien się sprawdzić. Ew osobne konstrukcje innych producentów np Skoda Roomster.
xtomashx
Nowicjusz
 
Posty: 15

30 Wrz 2018, 08:41

de345 - kompletnie bez sensowny komentarz.... Diesla z koncernu PSA w żaden sposób nie są bardziej awaryjne i nie posiadają niczego więcej niż ich rocznikowe odpowiedniki innych marek, wręcz są chyba najbardziej udane. Najgorsze silniki w PSA to te w które swoje ręce przyłożyło BMW. A wypowiedzi o układzie hamulcowym nawet nie komentuje.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Wrz 2018, 10:35

xtomashx napisał(a):Myślicie że to auto sprawdzi się jako auto rodzinne? Może wygląd dostawczaka jednak powinien się sprawdzić.

Pewnie, że się sprawdzi ale największą wadą może być słabsze wygłoszenie w porównaniu do VANa i jakość montażu wnętrza.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Wrz 2018, 10:40

Gdzie napisałem, że "diesle z PSA są gorsze od innych"? Nie uważam tak, choć z legendarnym 1.9TDI 90KM to nic nie konkuruje.
de345
Początkujący
 
Posty: 66

30 Wrz 2018, 11:14

No dobrze ale legendarny silnik 1.9 tdi 90 konny skończył się prawie 20 lat temu i już więcej takiego nie będzie a nie każdy chce jeździć 20 letnim samochodem z przebiegiem blisko 500 tys. Ok, masz rację, źle przeczytałem.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Wrz 2018, 11:20

a ja ponawiam swoje pytanie ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Wrz 2018, 11:43

Dzida nie bądź taki dociekliwy :ok:
Bo będzie nudno... :ok:
Dowiadujemy się nowych rzeczy więc jest git :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Wrz 2018, 12:02

Zastanawiam się po co pchać się w te francuskie śmieci? Standawo przy francusach problemy elektorniczne których nikt nie może rozszyfrować, najwięcej można zarzucić jednostce 1,6 HDI, problemy z łańcuszkiem rozrządu, turbina ma żywotność 150 tyś km, 2.0 bardziej można polecić ale też ma nie za bardzo trwały osprzęt, problemy z filtrem FAP koszt ok 4 tyś. Dlaczego nie wziąłeś pod uwagę Tourana 1.9 TDI? Kosztami eksploatacji pobije wszystkie te auta z Twoich propozycji, jeszcze przy Zafirze bym się skłaniał.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Wrz 2018, 12:09

Akurat Touran I też nie jest wzorem bezawaryjności. Problemy z elektryką, uruchamianiem, korozją czy wyciekami płynów to nic nadzwyczajnego. Kiedyś jak wpadłem do kolegi to na placu miał 3 Tourany do naprawy. Dodając do tego kulturę pracy już wolałbym wspomnianego śmiecia, Forda C-Max lub Zafirę jak ma być 7 miejsc. Jeden z gorszych VW 2000 lat.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Wrz 2018, 13:23

Tworzysz opinie na podstawie trzech linki u swojego mechanika?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Wrz 2018, 13:28

Przedstawiam opinie na podstawie ogółu ale nie zdarzyło się jeszcze aby 3 takie same auta stały na placu u niego.
Zresztą w AŚ jak dobrze pamiętam miał problem z przejechaniem 100tys. km w teście długodystansowym.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010