Rover 25 2.0 IDT pasek pompy wtryskowej

Rover 25 2.0 IDT pasek pompy wtryskowej

01 Maj 2010, 19:04

Witam.

Mój obecny problem to kompletnie zmielony pasek pompy wtryskowej.

Piszę „OBECNY”, bo mam tego Rover-ka od 7 miesięcy w czym 2 stał na kołkach…
Pękł mi pasek rozrządy, mechanik do którego zaprowadziłem auto, rozebrał go, oddał głowicę do zakładu na planowanie (komplet nowych zaworów, popychaczy, 2 prowadnice zaworów). Po 2 miesiącach czekania zabrałem samochód w częściach i sam poskładałem (sam nie wiem jak trafiłem na takiego inteligenta :/).

Morał taki, że poskładałem wszystko, założyłem nowy rozrząd i nowy pasek na pompę wtryskową. Zrobiłem dokładnie 320km i z paska na pompie została masa trocin i niteczki. Dlaczego tak się stało??;( :cry:
koliber19
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 01 Maj 2010, 18:19
Miejscowość: Świętokrzyskie

Re: Rover 25 2.0 IDT pasek pompy wtryskowej

01 Maj 2010, 19:10

koliber19 napisał(a):Zrobiłem dokładnie 320km i z paska na pompie została masa trocin i niteczki. Dlaczego tak się stało??;(

Podejrzewam bo pewny to nie jestem ze coś musiało być niewlasciwie zmontowane.
Pasek rozrządu musiał o cos ocierać/brak współosiowości kół zębatych/i dlatego tak
szybko uległ uszkodzeniu... :sad:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5328
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Rover 25 2.0 IDT pasek pompy wtryskowej

01 Maj 2010, 19:44

Zobacz panewki od wałka rozrządu.
Możliwe że po szlifowaniu głowicy zaciera się wałek.
Druga możliwość to niewłaściwy pasek do tego silnika.
Trzecia możliwość to pasek made in china.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

Re: Rover 25 2.0 IDT pasek pompy wtryskowej

01 Maj 2010, 19:46

Chyba mało dokładnie sprecyzowałem.
silnik jest wyposażony w 3 paski:
-Pasek rozrządu (Zerwany)
-Pasek pompy wtryskowej (Był niby ok. ale wolałem go wymienić razem z rozrządem)
-Pasek na pompę wody, alternator i na coś tam jeszcze

Przed zerwaniem rozrządu pasek na pompie był ok, a teraz jest na odwrót. Rozrząd ok a pasek na pompie to jakiś zły sen :cry: ... Zwłaszcza że wymiękł na ekspresówce 130km od domu...

Założyłem paski GOODYEAR(Najdroższe jakie mieli na stanie w hurtowni) Nie chciałem oszczędzać na częściach bo mi starczy jeden remont głowicy, nie ryzykowałbym z wynalazkami...
koliber19
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 01 Maj 2010, 18:19
Miejscowość: Świętokrzyskie

Re: Rover 25 2.0 IDT pasek pompy wtryskowej

01 Maj 2010, 20:25

koliber19 napisał(a):. Rozrząd ok a pasek na pompie to jakiś zły sen

Czyli chodzi o pasek klinowy pompy wodnej.. :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5328
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Rover 25 2.0 IDT pasek pompy wtryskowej

01 Maj 2010, 20:40

Migi60 napisał(a):Czyli chodzi o pasek klinowy pompy wodnej.. :?: :?:


chodzi o pasek łączący pompę wtryskową z głowicą. Wygląda on podobnie jak pasek rozrządu tyle że jest sporo krótszy...

Na pompie wody idzie pasek wieloklinowy i nim bym się tak nie przejmował...
koliber19
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 01 Maj 2010, 18:19
Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Udoskonalone manualne i automatyczne skrzynie biegów Opla Udoskonalone manualne i automatyczne skrzynie biegów Opla
    Dzięki licznym poprawkom w konstrukcji wewnętrznej i mechanizmach dźwigni druga generacja pięcio- i sześciobiegowych skrzyń Opla w porównaniu z konkurencją uzyskała doskonałe wyniki w zakresie jakości zmiany biegów. ...
    Europejski Program PHEV Toyoty Europejski Program PHEV Toyoty
    Toyota rozpoczęła projekt Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) w roku 2007. W 2008 r. przeprowadzono próby drogowe prototypowych pojazdów we Francji i Wielkiej Brytanii. W roku 2010 w ramach drugiej fazy projektu ...

  • Re: Rover 25 2.0 IDT pasek pompy wtryskowej

    01 Maj 2010, 20:49

    andrzej_124 napisał(a):Druga możliwość to niewłaściwy pasek do tego silnika.

    Tej ewentualności nie mozna wykluczyc... :!: :!:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5328
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Rover 25 2.0 IDT pasek pompy wtryskowej

    01 Maj 2010, 21:06

    Faktycznie w tym silniku jest krótki pasek do napędu pompy wtryskowej.
    Jeżeli pompa wtryskowa będzie stawiać za duży opór to może uszkodzić ten pasek.
    Zmień paliwo i sprawdź ciśnienie na wtryskach.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

    Re: Rover 25 2.0 IDT pasek pompy wtryskowej

    02 Maj 2010, 09:05

    Założyłem stary pasek bo nie mam gdzie kupić nowego, a przy okazji się okaże czy wina leży po stronie złego wyboru paska. Nawiasem mówiąc ktoś mnie uprzedzał żeby przy doborze pasków zwracać uwagę na twardość materiału z którego są wyprodukowane. Ale z kąt wiedzieć który pasek będzie dla silnika za twardy a który za miękki???

    Coraz bardziej myślę że skorzystanie z serwisu to najlepsze wyjście ale już tyle kasy wydałem na głowice i rozrząd że mnie trochę kieszeń boli :???:
    koliber19
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 01 Maj 2010, 18:19
    Miejscowość: Świętokrzyskie

    Re: Rover 25 2.0 IDT pasek pompy wtryskowej

    06 Mar 2011, 14:01

    Witam. Posiadam samochód marki Rover 25 2.0 l. TD. 2000r. Mój problem polega na tym, że przyciskając pedał gazu powyżej 2000 obr./min. przy rozgrzanym silniku ( ten problem nie pojawia się przy zimnym silniku) i gwałtownie puszczając pedał przyspiesznika (np. przy zmianie biegów), obroty silnika zatrzymują się na 3-4 sekundy na 2000 obr./min. i dopiero spadają do biegu jałowego do 900 obr./ min. Czym to może być spowodowane? Proszę o szybką odpowiedz i z góry dziękuję.
    SlomkaW
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 06 Mar 2011, 13:08
    Miejscowość: Błędów
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style