Rover 25 2.0 IDT pasek pompy wtryskowej

01 Maj 2010, 20:04

Witam.

Mój obecny problem to kompletnie zmielony pasek pompy wtryskowej.

Piszę „OBECNY”, bo mam tego Rover-ka od 7 miesięcy w czym 2 stał na kołkach…
Pękł mi pasek rozrządy, mechanik do którego zaprowadziłem auto, rozebrał go, oddał głowicę do zakładu na planowanie (komplet nowych zaworów, popychaczy, 2 prowadnice zaworów). Po 2 miesiącach czekania zabrałem samochód w częściach i sam poskładałem (sam nie wiem jak trafiłem na takiego inteligenta :/).

Morał taki, że poskładałem wszystko, założyłem nowy rozrząd i nowy pasek na pompę wtryskową. Zrobiłem dokładnie 320km i z paska na pompie została masa trocin i niteczki. Dlaczego tak się stało??;( :cry:
koliber19
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Świętokrzyskie

01 Maj 2010, 20:10

koliber19 napisał(a):Zrobiłem dokładnie 320km i z paska na pompie została masa trocin i niteczki. Dlaczego tak się stało??;(

Podejrzewam bo pewny to nie jestem ze coś musiało być niewlasciwie zmontowane.
Pasek rozrządu musiał o cos ocierać/brak współosiowości kół zębatych/i dlatego tak
szybko uległ uszkodzeniu... :sad:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6192
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

01 Maj 2010, 20:44

Zobacz panewki od wałka rozrządu.
Możliwe że po szlifowaniu głowicy zaciera się wałek.
Druga możliwość to niewłaściwy pasek do tego silnika.
Trzecia możliwość to pasek made in china.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Maj 2010, 20:46

Chyba mało dokładnie sprecyzowałem.
silnik jest wyposażony w 3 paski:
-Pasek rozrządu (Zerwany)
-Pasek pompy wtryskowej (Był niby ok. ale wolałem go wymienić razem z rozrządem)
-Pasek na pompę wody, alternator i na coś tam jeszcze

Przed zerwaniem rozrządu pasek na pompie był ok, a teraz jest na odwrót. Rozrząd ok a pasek na pompie to jakiś zły sen :cry: ... Zwłaszcza że wymiękł na ekspresówce 130km od domu...

Założyłem paski GOODYEAR(Najdroższe jakie mieli na stanie w hurtowni) Nie chciałem oszczędzać na częściach bo mi starczy jeden remont głowicy, nie ryzykowałbym z wynalazkami...
koliber19
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Świętokrzyskie

01 Maj 2010, 21:25

koliber19 napisał(a):. Rozrząd ok a pasek na pompie to jakiś zły sen

Czyli chodzi o pasek klinowy pompy wodnej.. :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6192
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

01 Maj 2010, 21:40

Migi60 napisał(a):Czyli chodzi o pasek klinowy pompy wodnej.. :?: :?:


chodzi o pasek łączący pompę wtryskową z głowicą. Wygląda on podobnie jak pasek rozrządu tyle że jest sporo krótszy...

Na pompie wody idzie pasek wieloklinowy i nim bym się tak nie przejmował...
koliber19
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak prawidłowo siedzieć w samochodzie podczas jazdy?
    To, w jaki sposób siedzimy w samochodzie, ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Ważna jest przede wszystkim odpowiednia pozycja za kierownicą, ale w razie kolizji pasażerowie siedzący prawidłowo mają również ...

01 Maj 2010, 21:49

andrzej_124 napisał(a):Druga możliwość to niewłaściwy pasek do tego silnika.

Tej ewentualności nie mozna wykluczyc... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6192
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

01 Maj 2010, 22:06

Faktycznie w tym silniku jest krótki pasek do napędu pompy wtryskowej.
Jeżeli pompa wtryskowa będzie stawiać za duży opór to może uszkodzić ten pasek.
Zmień paliwo i sprawdź ciśnienie na wtryskach.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

02 Maj 2010, 10:05

Założyłem stary pasek bo nie mam gdzie kupić nowego, a przy okazji się okaże czy wina leży po stronie złego wyboru paska. Nawiasem mówiąc ktoś mnie uprzedzał żeby przy doborze pasków zwracać uwagę na twardość materiału z którego są wyprodukowane. Ale z kąt wiedzieć który pasek będzie dla silnika za twardy a który za miękki???

Coraz bardziej myślę że skorzystanie z serwisu to najlepsze wyjście ale już tyle kasy wydałem na głowice i rozrząd że mnie trochę kieszeń boli :???:
koliber19
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Świętokrzyskie

06 Mar 2011, 15:01

Witam. Posiadam samochód marki Rover 25 2.0 l. TD. 2000r. Mój problem polega na tym, że przyciskając pedał gazu powyżej 2000 obr./min. przy rozgrzanym silniku ( ten problem nie pojawia się przy zimnym silniku) i gwałtownie puszczając pedał przyspiesznika (np. przy zmianie biegów), obroty silnika zatrzymują się na 3-4 sekundy na 2000 obr./min. i dopiero spadają do biegu jałowego do 900 obr./ min. Czym to może być spowodowane? Proszę o szybką odpowiedz i z góry dziękuję.
SlomkaW
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Błędów