Rover 75 gdzie tkwi haczyk ??? Proszę o poradę

29 Sty 2018, 19:12

Witam,
Nadszedł czas na szukanie pierwszego własnego auta.
Budżet 8-10 tys zł na zakup + 5 tys. zł pakiet startowy.
Wymagania:
Benzyna+ LPG/ Diesel
Sedan/ limuzyna
Elegancki wygląd preferowana skóra, drewno, chromy.

Na początek myślałem nad klasyką gatunku tj. passat B5/ B5 FL, mondeo MK3 bądź Vectra C.
Przypadkiem trafiłem na Rover 75 i się zakochałem od pierwszego wejrzenia. Podobają mi się nawiązania stylistyczne do Jaguara i koligacja z BMW. Passat i vectra wyglądają przy 75 biednie.
Z natury jestem podejrzliwy.
Gdzie w roverze jest haczyk ? Czemu są tak tanie mimo ponadprzeciętnej prezencji i wyposażenia?
Jaki silnik wybrać w roverze?
Na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak z częściami?
Co z kwestią awaryjności?
Może jednak lepszy będzie popularny passat albo mondeo? Nie znam nikogo kto ma rovera więc ciężko o obiektywne opinie.
Bardzo proszę o pomoc w wyborze.
MMAtack
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 17 02 1935
Auto: brak

29 Sty 2018, 19:30

Są tanie bo to egzotyka i mechanicy się boją. Pojedziesz a połowa "ło panie, ja to tylko passaty w tedei naprawiam, idź stąd".

Nie są to złe auta i nie ma się zbytnio czego bać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Sty 2018, 20:53

Auto spoko do tej pory jak nie zacznie sie psuć, nie ma co się oszukiwać rover tani w naprawach nie jest a w częściach też nie ma co przebierać i wybierać. Ogolnie auto takie se jak dla mnie jakbym miał wybrać miedzy 75 a x-type wybrałbym to drugie bez dwoch zdań. Auto typu "jak dbasz tak masz" przestaniesz zbać to odwdzięczy się fochami, drogimi fochami.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Sty 2018, 21:09

Haczyk tkwi w tym, że jest pełno zajechanych egzemplarzy w śmiesznych cenach. Ale jeśli masz budżet 10k na auto i 5k na naprawy to jest on wystarczający .
Wystarczy, że newralgiczne podzespoły zrobi się raz i porządnie na sprawdzonych częściach, a nje na najtańszych.
Mowa tu o pompce sprzęgła i wysprzęgliku - nie kupować plastikowych, tylko metalowe pewnej firmy i po problemie.
Części nie są już jakoś specjalnie drogie, wszystko można dostać bez problemu. Jedynie trochę ciężej z niektórymi elementami do usportowionej wersji R75, czyli MG ZT.
W benzynie 2.5 trzeba zwrócić uwagę czy visy nie cykają.
Jeśli chodzi o diesla to jest to pancerna i idioto odporna jednostka. Nie ma jeszcze dpfów itp.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

29 Sty 2018, 21:12

Własnie, któraś wersja benzynowa ma CZTERY wałki ssące, warto mieć ogarniętego mechanika (na pewno usportowiony MG to ma, jak w Roverze to występuje nie wiem).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Sty 2018, 11:42

Posiadam rovera 75.albo kochasz albo nienawidzisz. jedyne konfiguracje jakie polecam to 2.5v6 aut i cdt/cdti aut.nie kupuj manuala,psuje sie na potege. reszta silnikow sie sypie mocno,najbardziej 1.8.model ten to e46 w innej budzie.z usterek typowo dla modelu to pierdoly typu zamki drzwi ,niesprawne poduszki czy silnik wentylatora.
eryk2233
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 15 01 1981
Auto: nyc
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Nie czekaj na pierwszy śnieg ze zmianą opon na zimowe
    Wielu kierowców odkłada na ostatnią chwilę zmianę opon na zimowe. Oznacza to, że kiedy wystąpią przymrozki albo spadnie pierwszy śnieg, bardzo łatwo o stłuczkę, a dodatkowo w warsztatach tworzą się kolejki. Podpowiadamy ...

30 Sty 2018, 21:26

eryk2233 napisał(a):model ten to e46 w innej budzie
tak z ciekawości to co poza zawieszeniem pochodzi z e46 :sly: ? Poza słupkiem silnika diesla oczywiście.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lut 2018, 13:00

eryk2233 napisał(a):Posiadam rovera 75.albo kochasz albo nienawidzisz. jedyne konfiguracje jakie polecam to 2.5v6 aut i cdt/cdti aut.nie kupuj manuala,psuje sie na potege. reszta silnikow sie sypie mocno,najbardziej 1.8.model ten to e46 w innej budzie.z usterek typowo dla modelu to pierdoly typu zamki drzwi ,niesprawne poduszki czy silnik wentylatora.


2.0 się sypie a 2.5 się nie sypie ? :lol:
Miałem 1.8 i złego słowa nie powiem.
Miałem manuale w roverach, też jest ok.

Kao napisał(a):tak z ciekawości to co poza zawieszeniem pochodzi z e46

Skąd takie rewelacje? Pierwsze słyszę by zawieszenie r. 75 miało z e46.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Maj 2018, 06:17

hamulce z tego co widzialem pasuja do e46, elektryka jest z bmw min felerne kostki od airbagow, pasuja rozne czujniki typu polozenia walka,slupek jest z bmw, ale z innym osprzetem, niz w e46, bo turbo w R75 nie ma zmiennej geometrii.Zapewne znajdzie sie duzo wiecej, ale na chwile obecna nie pamietam :) A z tym "sypaniem" to po prostu chodzilo o to, ze widac na forum ktore konfiguracje sa najmniej awaryjne,bo oczywiste jest to, ze zalezy na co sie trafi.. Niemniej rover 75 jest dosc awaryjnym autem. pozdrawiam
eryk2233
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 15 01 1981
Auto: nyc