Rozrusznik - bendiks zaczyna puszczać?

18 Sty 2019, 08:47

Witam wszystkich. Mam problem z rozrusznikiem w corolli kombi 2004 2.0 D4D . Ostatnio zauważyłem że bendiks zaczyna puszczać . Załapał może na sekundę i następował hałas jakby zębatka o koło zamachowe . Postanowiłem go wyjąć , aby zobaczyć w jakim stanie jest bendiks . Okazało się że nie jest wcale zużyty. Wyczyściłem elektromagnes i tłoczek oraz nasmarowałem. Po włożeniu rozrusznika okazało się że wszystko idealnie działa lecz tylko przez 2 dni i teraz tak samo łapie na może sekundę ale potem się całkowicie chowa i słychać tylko jak się obraca . Możliwe że to elektromagnes do wymiany ? Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję i liczę na jak najszybszą pomoc z waszej strony . Pozdrawiam
Wiktor653211
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 02 02 2019
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Astra H OPC
Silnik: 2.0t 240km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • 18 Sty 2019, 09:33

    Problemem będzie pewnie elektromagnes który wysuwa bendiks podczas pracy. Jeżeli wysuwa się i chowa to wygląda to tak jak by był problem z utrzymaniem napięcia przy elektromagnesie i tam trzeba by było sprawdzić czy nie są nadpalone styki.

    Odpalałeś rozrusznik jak był wyjęty z samochodu? Wtedy bendiks wysuwał się za każdym razem i chował prawidłowo?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    18 Sty 2019, 10:10

    Tak wszystko było w porządku. Myślałem że to po prostu brud to powodował . Wszystko wyczyściłem i tak jak mówię rozrusznik chodził przez 2 dni .
    Wiktor653211
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 02 02 2019
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Opel Astra H OPC
    Silnik: 2.0t 240km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    18 Sty 2019, 13:11

    Tu raczej nic innego nie wymyślisz bo jak rozrusznik kręci a nie wysuwa się bendiks to wina elektromagnesu lub podłączenia (gdzieś nie styka). Być może poruszałeś kablami i przez jakiś czas było ok a teraz znowu nie styka. Może szarpnięcie które generowane jest przez elektromagnes powoduje gdzieś jakąś chwilową przerwę w obwodzie (pęknięty kabel) i dlatego bendiks wraca.

    Jak czyściłeś rozrusznik? Rozbierałeś go ma części?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    19 Sty 2019, 17:20

    Tak rozebrałem go na części pierwsze. Wyczyściłem wszystko benzyną, przesmarowałem .
    Wiktor653211
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 02 02 2019
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Opel Astra H OPC
    Silnik: 2.0t 240km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    22 Sty 2019, 12:47

    Być może elektromagnes ma nadpalone już styki wewnątrz obudowy których nie widać i stąd taki problem. Nie są one drogie a jak już sam wyciągałeś rozrusznik i go rozbierałeś to z wymiana na pewno sobie poradzisz :) ja bym chyba spróbował i zobaczył czy po wymianie problem wróci.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    23 Sty 2019, 08:15

    A więc tak elektromagnes wymieniony na nowy i lekka poprawa lecz nadal problem występuje . Szczerze mówiąc nie mam pojęcia co to może jeszcze być . Może samochód daje za małe napięcie na elektromagnes ?
    Wiktor653211
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 02 02 2019
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Opel Astra H OPC
    Silnik: 2.0t 240km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    23 Sty 2019, 08:51

    A zawsze tak się dzieje niezależnie od tego czy np. zgasiłeś silnik po dłuższej jeździe i chcesz odpalić czy zapalasz go wtedy kiedy jest całkowicie zimny?

    Możesz sprawdzić jakie napięcie dochodzi do rozrusznika, sprawdź też masy.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    23 Sty 2019, 15:57

    Jak jest zagrzany to ładnie działa . Po wymianie elektromagnesu jest tak że czasami 2 sekundy kręci i puszcza , ale jest i tak , że nawet po ułamku sekundy puszcza . Zaraz jak przyjadę do domu to sprawdzę napięcie . Być może jest właśnie tak że napięcie spada i dlatego elektromagnes puszcza wtedy by się wszystko zgadzało . A i gdy akumulator był już rozładowany to obrócił powoli może że 2 razy silnikiem i do końca nie puścił . Może to będzie także istotna informacja .
    Ostatnio edytowany przez Wiktor653211, 23 Sty 2019, 18:37, edytowano w sumie 1 raz
    Wiktor653211
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 02 02 2019
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Opel Astra H OPC
    Silnik: 2.0t 240km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    23 Sty 2019, 16:03

    Ja myślę ze masz problem gdzieś na kablu
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16229
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    23 Sty 2019, 18:35

    Zmierzyłem napięcie bez podpiętego elektromagnesu i na początku było trochę ponad 12v a później 11.92 . Jutro zmierzę z podpiętym bo dziś trochę za zimno , a samochód stoi na dworzu
    Wiktor653211
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 02 02 2019
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Opel Astra H OPC
    Silnik: 2.0t 240km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    23 Sty 2019, 23:25

    Wiktor653211 napisał(a):Jak jest zagrzany to ładnie działa
    To nam sugeruje że jest prawdopodobnie gdzieś na stykach, przy kablach jakiś problem.
    Jak jest zimno to ewentualne przerwy będą się powiększały. Miałem kiedyś taki przypadek że kabel był pęknięty w peszlu i jak było ciepło wszystko działało a przy przymrozkach już nie. Akurat w moim przypadku był to kabel w wiązce między drzwiami a nadwoziem. Piszę bo tu może być podobny problem. Sprawdź dokładnie kabel prądowy.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    27 Sty 2019, 15:50

    Napięcie na elektromagnesie przy rozruchu to ok 10,5v. Zmasowalem też silnik ale nic nie pomogło . Więc zostaje mi sprawdzanie przewodu ?
    Wiktor653211
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 02 02 2019
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Opel Astra H OPC
    Silnik: 2.0t 240km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    28 Sty 2019, 15:31

    Wiktor653211 napisał(a):aby zobaczyć w jakim stanie jest bendiks . Okazało się że nie jest wcale zużyty
    Tutaj oględzinami naocznymi nie sprawdzisz czy jest zużyty. Przecież to sprzęgło jednokierunkowe z zębatką, zakleszczające się w momencie rozruchu. Tam duże są siły obciążające. Gdy bendiks puści to silnik staje a rozrusznik się kręci.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4733
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    28 Sty 2019, 21:52

    No w sumie logiczne gdy silnik jest ciepły to olej staje się rzadszy oraz rozprowadzony po silniku więc jest mniejsza siła potrzebna do odpalenia . I to by się zgadzało , że gdy silnik jest ciepły to odpala ,a gdy zimny już nie .
    Wiktor653211
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 02 02 2019
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Opel Astra H OPC
    Silnik: 2.0t 240km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005