Seat cordoba 2000 SDI pije olej

15 Maj 2015, 18:31

Mam problem z moją cordi. Kupiłem ją w marcu urzekła mnie, ale trez po części żałuje, bo silnik chyba jest zajechany.
Spala olej a wręcz go pije. Potrafi w 1200km łyknąć 3litry.
Gdy odpalam zimne kopci na niebiskawo i czuć takie skaczące obroty nie widać po obrotomierzu ale czuć jak trzęsie silnikiem.
po 30sek przestaje kopcic i telepać.
po postoju np 3 godzinym pierwszy zapłon zapali nie trzęsie budą ale kopci.
Winne są pewnie uszczelniacze i pierscienie. Byłem u mechanika wymienił mi świece i mówi że winne są uszczelniacze, ale nie opłaci się tego robić bo cały silnik trzeba rozbierać rozrząd itp. Mówi bym kupił silnik drugi najlepiej i przełożyć.
Nie wiem co zrobić :( szkoda mi tego auta, bo przyjemnie się jeździ itp ale nie wyrobie na olej do niego
maw
Początkujący
 
Posty: 154
Miejscowość: Staszów

16 Maj 2015, 13:55

A skąd pewność, że olej nie znika wskutek uszkodzenia turbiny albo nieszczelnej miski oleju ? Czy mechanik to sprawdził ?
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

16 Maj 2015, 16:00

turbiny nie ma bo to sdi :)
a co do wycieków nie znaczy terenu po postoju.
maw
Początkujący
 
Posty: 154
Miejscowość: Staszów

16 Maj 2015, 16:18

W takim razie zanim wydasz tysiące na remont lub drugi silnik proponuję ci procedurę, która co prawda nie naprawi ci uszczelniaczy, ale może sprawić że będzie ci brał nie 3 litry oleju na 1200 km, ale 1 litr oleju na 10.000 km, co jest rzeczą normalną. Wydasz na to ok 200 zł - musisz zakupić:
1. 2 najtańsze filtry oleju
2. rewitalizant do motocykli XADO - 9 sztuk, saszetki po ok. 4,30 zł/szt na portalu aukcyjnym
3. płukanka XADO VitaFlush z rewitalizantem metali lub inna płukanka dowolnej firmy
3. 3 litry najtańszego oleju silnikowego-mineralnego
4. 500-700 ml oleju napędowego (ropy)
5. najtańszy syntetyczny olej 5w40 np Mannol lub Total Quartz 9000

Mając to zrób następującą rzecz:
1. na ciepłym silniku spuść dokładnie obecnie posiadany olej
2. nakręć 1 świeży filtr + wlej minerala, ropkę i płukankę - trzymaj na wolnych obrotach samochód przez nie mniej niż 45 minut (nastąpi płukanie)
3. spuść dokładnie tą mieszankę po w/w czasie
4. nakręć 2 świeży filtr + wlej zakupiony wcześniej syntetyk, rozgrzej go do temperatury roboczej i dodaj 3 saszetki rewitalizanta do motocykli. Na tym normalnie przejedź 200 km
5. na ciepłym oleju dodaj kolejne 3 saszetki rewitalizanta do motocykli + znów 200 km jazdy
6. na ciepłym oleju dodaj ostatnie 3 saszetki rewitalizanta do motocykli i tak jeździj do nastepnej wymiany oleju po 10.000 km

CO DA TEN PROCES:
- płukanka odblokuje zapieczone pierścienie, oczyści zawory oraz wszelkie gladzie wewnątrz silnika, gdzie następuje styk metal-metal
- rewitalizant odbuduje oczyszczone powierzchnie styku metal-metal, co zredukuje zużycie oleju, trwale podniesie kompresję, zredukuje hałas silnika, zapewni ochronę silnika przed "zimnymi startami"

Nie bój się tej metody - ja wypróbowałem ją na wielu starociach z przebiegami rzędu 500-700.000 km i chodzą one w zdrowiu do dziś ! W razie pytań slużę odpowiedzią.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

16 Maj 2015, 19:54

spróbuje ten experyment przeprowadzić w wolnej chwili. Dzięki za odpowiedź
maw
Początkujący
 
Posty: 154
Miejscowość: Staszów

16 Maj 2015, 20:29

zanim zaczniesz eksperymenty zaglądnij do filtra powietrza
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pakiet tuningowy TRD dla nowego Lexusa CT F SPORT
    Japońska firma TRD, dostawca fabrycznych rozwiązań tuningowych dla Lexusa, przygotowała zestaw akcesoriów do tuningu nowej wersji hybrydowego kompaktowego hatchbacka Lexus CT F SPORT. TRD oferuje elementy zestawu aerodynamicznego ...

16 Maj 2015, 20:44

a co tam ciekawego zobacze? :)
maw
Początkujący
 
Posty: 154
Miejscowość: Staszów