Seat Cordoba 6L....złodziej prądu

29 Gru 2022, 17:31

kosmos2020 napisał(a):pobór prądu z akumulatora po czasie większym niż 30 min wskazał 0,01A gdzie po wsadzeniu bezpiecznika nr30 i zamknięciu drzwi wynosił 0,12A.

No i wszystko jest ok. to 30 minut to tzw czas na uśpienie modułu. Wkładając bezpiecznik nr 30, prąd wzrósł, bo "obudzony został moduł. Ale po włożeniu bezpiecznika nr 30 i odczekaniu tych 30 minut, prąd spada i jest ok.
kosmos2020 napisał(a):Okazało się że wyciągnięty bezpiecznik nr30 potrafił przez dobę wyciągnąć od 0,05 - 0,07V gdzie teraz po pierwszej dobie tylko 0,02V a po drugiej już 0,00V.Już nic nie rozumiem. Czary mary

Żadne czary mary. Temperatura na zewnątrz ( im zimniej tym aku bardziej traci na sprawności ), już samo otwarcie auta, czyli wyłączenie alarmu, zadziałanie cz, zaświecenie się lampki w środku i już spadek napięcia podczas pomiaru. Zrób sobie doświadczenie - nie uruchamiając silnika, po np. całej nocy, sprawdź napięcie na aku, potem włącz światła np. pozycyjne i sprawdź napięcie na aku. Będzie mniejsze?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2022, 19:31

kosmos2020 napisał(a):.Dziwnym moim trafem wygląda że sobie chyba sam pomogłem i obym się nie mylił
Czyżby ? Poza pomiarami nic nie naprawiłeś , nic nie wymieniłeś . Podejrzewam że nie doszedłeś do właściwych wniosków . Oby temat nie wrócił ponownie . Również pozdrawiam .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4638
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2022, 22:28

A ja myślę, że tematu praktycznie nie było...
Z aku był pobierany prąd rzędu 120mA. Jak się okazuje, przez 30 minut. Czyli do uśpienia modułu ( popularnie BSI ). Kiedyś w samochodach max prąd pobierany z aku po wyłączeniu silnika to 50mA. W dzisiejszych samochodach, jest to nawet 80mA. Więc 120mA przez 30 minut to tak naprawdę nic.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lut 2023, 20:18

No i trafiła do mnie taka fura na nadmierny pobór prądu. Niby :mrgreen: Trochę młodsza . Pobór prądu 140 mA zaraz po zamknięciu auta . Z zegarkiem w ręku po 30 minutach spadek do 10 mA . No ok . Dążymy do poprawy . Do tego aby szybciej to nastąpiło . Więc- moduł centralnej elektryki - adaptacje-kanał 1 . Domyślnie jest tam wartość 46 czyli około 30 minut całkowitego uśpienia elektryki . Po wpisaniu nowej wartości np. 10 daje dokładnie 6 minut i 50 sek . Aby dokonać tutaj zmiany w zależności jakim to programem dokonujemy być może trzeba będzie się cofnąć do zakładki -logowanie . Numer logowania jest dostępny na necie , trzeba poszukać . Logowanie pozwala niejako na otwarcie sterownika na wprowadzane zmiany . W moim programie logowanie pomijam - skrót.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4638
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...