Silnik - Olej Dylemat

14 Cze 2012, 10:03

Witam wszystkich forumowiczów

Moj problem związany jest z silnikiem mianowicie kupilem 2 lata temu golfa 4 2001 benzyna 1.4 i tak sie składa ze kupiłem bubla jako że sie nie znam na mechanice wyszło w poźniejszym czasie że silnik nie jest w najlepszym stanie przejechane mial 118 tys tak sie składa ze napewno byl kręcony , silnik po pewnym czasie zaczał rzygać olejem co już zostało mniej wiecej uszczelnione prócz wycieków slychac już kiepska prace popychaczy jeszcze troche i bedzie mi chodzil jak disel , dodatkowo silnik nie trzyma cisnienia oleju po pewym czasie jazdy gdy silnik sie rozgrzeje pojawia się czerwona migajaca lampka oleju oraz wku.. dzwięk .. do czego się juz przyzwyczaiłem oczywiste jest to że silnik jest do wymiany bo bardziej oplaca sie wymienic niz go remontować ale nie w tym rzecz , któregoś dnia bylem u mechanika ktory zakladal mi nowe kable zapłonowe i stwierdzil ze warto wymienic olej z 10W40 Platinium na Castrol High miragle 15W40 - czytajac opinie o tym oleju podobno łata jakies tam nieszczelnosci i ze ogolnie dobry olej chcialbym sie teraz dowiedziec czy faktycznie moze byc tak jak o nim piszą czy może pomoc choc troche w trzymaniu cisnienia oraz czy nie bedzie negatywnie wpływał na już halasujące popychacze ?
hopjee
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 01 2001
Auto: VW 4

14 Cze 2012, 13:01

Odradzam wlewać minerał do tego silnika niczego to już nie zmieni, a ten mechanik sprawdził czujnik ciśnienia oleju i zmierzył ciśnienie oleju? Z tego co piszesz jeździsz na alarmie niskiego ciśnienia oleju, dziwne że nie zatarłeś jeszcze silnika. Popełniłeś duży błąd lejąc kiepski olej półsyntetyczny na początku.
Grześ101
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 06 04 2001

14 Cze 2012, 13:22

Jak kupilem samochód juz byl nalany syntetyk i mechanik radził zmienić na 10W40 sytulacja sie nie zmienila kontrola ciśnienia załacza sie po rozgrzanym silniku , cisnienie bylo mierzone i okazalo sie ze nie jest takie jak powinno byc .. nie trzyma cisnienia i tyle jest nieszczelny dlatego z koleji inny mechanik z tym że taki młodszy mowił żeby zalać tego Castrola High Miragle 15W40 no i w sumie jak sie czyta te opinie odnosnie tego oleju mozna dojsc do wniosku ze mogloby to pomoc a widze ze ludzie na silnikach benzyniakach 1.4 jezdza na takim oleju i sobie chwala ..

Co mam w takim razie zrobić Panowie ? - Zaryzykować i zalać ten olej ? czy może zmienic olej na jakis lepszy 10W40 skoro kolega mowi ze Platinium sa do dupy
hopjee
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 01 2001
Auto: VW 4

14 Cze 2012, 14:49

Żaden olej nawet najlepszy nie pomoże na tak "zajeżdżony" i zaniedbany silnik, możesz wlać minerał ale będzie to samo co teraz, nic się nie zmieni.
Grześ101
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 06 04 2001

14 Cze 2012, 18:24

chodzi mi o przedluzenie jego zywotnosci wiem ze to nic nie da na dłuższą metę natomiast chodzi mi zeby go torche podtrzymac przy zyciu zanim uzbieram na nowy motor
hopjee
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 01 2001
Auto: VW 4

14 Cze 2012, 21:30

W takim wypadku kup coś takiego, http://auto-kosmetyki.kupsobie.pl/dodat ... 433ml.html, ale tylko wtedy jeżeli naprawdę ten silnik będziesz wymieniał, bo szkoda pchać się w koszty i drogi olej, wymianę.
Grześ101
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 06 04 2001

16 Cze 2012, 08:59

Oleje Platinum nie są do d...y :wink: ,jeśli ktoś tak twierdzi to znak,że sugeruje się tylko krajem wytwórcy,a nie zna tematu.Nad tą linią pracują najlepsi nasi chemicy,to oleje wysokiej jakości,bardzo dobrze zbalansowane pod względem osiągania wysokich kluczowych parametrów bez poświęcania jednego kosztem drugiego,a to bardzo ważne :!: Jeśli olej cieknie z jednostki w ilościach hurtowych(rzyga),to nawet Moto-doktor nie pomoże,nic nie jest w stanie pomóc poza zabiegiem uszczelnienia jednostki.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)