Skoda Fabia I licznik nie działa.

14 Lip 2021, 18:00

Dobry, mam skodę fabie I 2002 1.4 MPI od wczoraj nie działa licznik, wskazówki leża, nic się nie pali, zero kontrole, jakby był odłączony, samochód normalnie odpala i jeździ jedynie nie działa wspomaganie kierownicy. Dzwoniłem po warsztatach jednak terminy zajęte, macie może jakiś pomysł co to może być słyszałem że problemem może być kostka stacyjki. Ogólnie zdarzyło mi się to wcześniej w zimie tego roku jak jechałem zgasł licznik jednak następnego dnia znowu ożył, teraz natomiast już przed odpaleniem leżał.
Ivory
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2
Auto: nie mam

14 Lip 2021, 18:09

Sprawdź też czy wszystkie bezpieczniki są sprawne
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 667
Zdjęcia: 84
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Lip 2021, 20:09

Sprawdzałem bezpieczniki mulitimetrem, ogólnie ustawiony na 20V czarna sonda do masy czerwona do bezpiecznika o ten wystający metal w dwóch miejscach nic nie pokazuje.
Ivory
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2
Auto: nie mam

17 Lip 2021, 20:16

Skoda Fabia I licznik nie działa.
Ogólnie tak to wygląda, pali się tam kontrolka od świateł dziennych i przeciwmgłowych nic więcej.
Ivory
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 2
Auto: nie mam

18 Lip 2021, 12:07

Być może to wina masy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17766
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lip 2021, 09:48

Ivory napisał(a):Sprawdzałem bezpieczniki mulitimetrem, ogólnie ustawiony na 20V czarna sonda do masy czerwona do bezpiecznika o ten wystający metal w dwóch miejscach nic nie pokazuje.
Ciebie interesują dwa bezpieczniki . Bezpiecznik nr 1 ( 5 A ) stałe zasilanie i bezpiecznik nr 16 ( 5 A ) napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycje zapłonu . Poza tym bardzo pomocne byłoby podłączenie komputera . Przejrzeć czy jest komunikacja z licznikiem , jak jest to jakie błędy są . Przejrzeć pod tym samym kątem moduł centralnej elektryki, can gateway , immobilizer .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3585
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprawdza się Hybryda na bardzo krótkich dystansach 3-5km?
    Przyszedł mi do głowy pomysł o tym żeby sprawdzić jak napęd hybrydowy zachowuje się podczas użytkowania na bardzo krótkich dystansach. Chodzi tu o jednorazowe odcinki na dystansach około 3-5km. Wiemy, że hybrydy stworzone ...
    Jeep Wrangler Unlimited
    Wrangler uznawany jest za spadkobiercę wojskowego Willysa. Samochód pojawił się w salonach sprzedaży w 1987 roku. Obecnie można go kupić w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. W obu przypadkach samochód jest napędzany ...

  • 28 Lip 2021, 19:44

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi, bezpieczniki odpadają sprawdziłem, aby lepiej sprawdzić problem potrzebowałbym już sprzętu, udało mi się umówić na piątek do elektryka zobaczymy co to i jak coś dam znać.
    Ivory
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Zdjęcia: 2
    Auto: nie mam

    30 Lip 2021, 20:06

    Dobra samochód zanim trafił do specjalisty to zdechł, zero prądu w nim, sprawdzałem akumulator multimetrem około 9V pokazuje i + jest spuchnięty ze szwagrem brałem na kable ale nic się nie pali, ogólnie opłaca się w tym coś kombinować? Myślałem czy by nie podłączyć inny akumulator czy by coś dało, a może to rozrusznik? Jakby co to w następnym tygodniu na lawete i niech specjalista robi jeżeli się opłaca samochód wart maks 3k i to naprawiony.
    Ivory
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Zdjęcia: 2
    Auto: nie mam

    30 Lip 2021, 20:57

    No bez akumulatora nic nie będzie działać..... Chyba logiczne
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13199
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    30 Lip 2021, 21:18

    Kao napisał(a):No bez akumulatora nic nie będzie działać..... Chyba logiczne

    No właśnie mam wątpliwości, czy dla autora tematu jest to logiczne...Po tym, co napisał, to już sam nie wiem co mu doradzić, żeby nie narobił czegoś nieszczęśliwego....
    Ale dobra. Może się śmiać ze mnie, może mieć do mnie pretensje, że upierdliwy jestem, ale to będzie tylko potwierdzenie moich słów, ale poradzę mu co zrobić z tym fantem.
    Ivory - z całym szacunkiem do ciebie, ale zawieź to auto do mechanika. Na lawecie. Nie na holu, tylko na lawecie. A jak auto będzie u mechanika, to poświęć wolny czas i przeczytaj instrukcję obsługi twojego auta. Tak - instrukcję obsługi. Nie żartuję - na serio jest coś takiego. I naprawdę na serio warto się z nią zapoznać. I naprawdę na serio nie jestem złośliwy ani nic w tym stylu. Na serio chcę ci pomóc.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17766
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000