Szarpanie silnika 1,8T

06 Gru 2022, 13:32

Witam,
czym może być spowodowane szarpanie silnika - Skoda Octavia Tour 1,8T?
Staje na światłach wrzucam 1 bieg i ruszam, po czym przełączam na dwójkę i zaczyna nim telepać, jakbym wbił 4 bieg, tak trzęsie jakby miał drgawki, po chwili sytuacja wraca do normy.

Myślałem że to N75 wariuje albo gruszka turbiny ale silnik gdy ma ten etap szarpania to na wolnych obrotach też chodzi jak traktor.

Cewki zmienione w 2017,
Świece 1,5 roku temu
w 2019 pompa paliwa

Tylko na ciepłym takie coś się dzieje.
Jakby paliwa nie dostawał, może wyjeździć to co mam i wlać na nowo z pół baku np orlen?
Olivier
Nowicjusz
 
Posty: 9

06 Gru 2022, 13:34

Przyczyn może być całe mnóstwo. Podłączyć się pod komputer i posprawdzać jak pracują podzespoły silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Gru 2022, 14:04

Ale to mówisz o błędach? Czy kontrolowaniu parametrów? Tylko że to ciągle nie ma miejsca, tylko sporadycznie, też tego na zawołanie nie wywołam raczej.
Myślę, że zapłon można wykluczyć czy nie? Skoro pali ładnie, obroty są ok, to chyba nie ma tutaj problemu.
Olivier
Nowicjusz
 
Posty: 9

06 Gru 2022, 15:34

Błędy swoją drogą należy sprawdzić, a diagnostyka swoją drogą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Gru 2022, 00:38

Wydaje mi się że problem będzie gdzieś na wężach albo zaworku PCV (chociaż go zmieniałem i kupowałem z Audi ASO na allegro oryginał), on chodzi tak jak na filmie po czym przestaje, sterownik nie ma błędu, czyli komputer nie widzi problemu, bo to jest poza nim czyli nic w "obiegu" elektrycznego

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Olivier
Nowicjusz
 
Posty: 9

07 Gru 2022, 12:47

Jak nie ma błędów to trzeba zrobić logi, cewki jak masz stare sprawne to podmień, raczej wszystkie 8 nie wysiadły więc do jakiegoś wniosku dojdziesz.
Chociaż czy ja wiem czy to cewki.... ale można coś wyeliminować, świece możesz zmienić i zmienić przerwę na 0,7

Popatrz na kolektor ssący i wszystkie rurki gumowe przy nim czy gdzieś nie ma dziur.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

08 Gru 2022, 12:05

Orientuje się ktoś zasyfiona odma, czy w ogóle te węże tam gdzie odpowietrzenie skrzynki korbowej to może mieć wpływ na taką prace silnika? Bo niby on nie faluje na obrotach tylko robi się traktor może leciutko zaniża na 800... ale pomimo wymiany (nie wiem czemu) parę lat temu tam jest taki syf olejowy, brudne to wszystko, może tam coś przecieka i lewe powietrze jest?

Zdjęcie
Olivier
Nowicjusz
 
Posty: 9

08 Gru 2022, 15:05

Oczywiście, że zapchany, zwężone odpowietrzenie skrzyni może być przyczyną nierównych obrotów. Jak jest zasyfione, to wyczyść. Możesz to zrobić sam, a przy okazji zweryfikujesz stan węży .
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Gru 2022, 14:23

MotoAlbercik napisał(a):może być przyczyną nierównych obrotów.

Ok tylko właśnie tutaj on zaniża obroty nieco ale nie ma tego falowania klasycznego.
Sprawdzę, co z tą odmą.
Chyba że obroty falują jak sterownik "widzi" a tutaj jakby nie widzi bo nie sypie błędami więc obroty stoją równo, no nie wiem
Olivier
Nowicjusz
 
Posty: 9

11 Gru 2022, 18:52

Jestem chyba winny odpowiedzi: otóż zmieniłem komplet cewek na stare chyba z fabryki (?) i od 2 dni nie było sytuacji żeby silnik pracował jak na filmie, więc może to jest ten problem? Ale kurczę no śmigać na starych cewkach?

One są takie:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



a śmigałem już na nowych też starego typu czyli takich:
https://motoplatforma.com/p4028,cewka-z ... da-vw.html
tylko pytanie czy to możliwe że już padły "prawie" nowe cewki albo jedna z nich?
Olivier
Nowicjusz
 
Posty: 9

12 Gru 2022, 11:23

Oczywiście że jest to możliwe. Nowa część zazwyczaj psuje się szybciej niż ta, oryginalnie zamontowana przez producenta. Czasami lepiej opłaca się kupić jakąś część używaną, ale oryginalną, montowaną przez producenta, niż nową w sklepie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Gru 2022, 13:50

No troszkę mnie to zaskoczyło bo też mam graty Boscha, to jak tak to ma wyglądać to kiepsko.
Poza tym to jest też ta sama cewka Beru tylko z nr już handlowym a nie OE VW/Audi.
Jakby to było Delphi czy jakiś Topran to nic dziwnego ale Beru?
Olivier
Nowicjusz
 
Posty: 9

13 Gru 2022, 14:06

No cóż - nawet nowe auta, prosto z salonu się psują...Taka przypadłość rzeczy martwych...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000