Szukam auta do lawety

13 Lis 2010, 13:57

witam na forum,

szukam auta do ciagniecia lawety ( zeby na haku miało powyzej 2 tony)

roczniki od 96r, budżet do 20 tys zł,

zastanawiam sie co wybrać,
myslalem o freelander, pajero, jeep, a moze sportage, albo inne pomysły.


w gre wchodzi diesel jak i benzyna (tylko z lpg)

musi być niezawodne i w miare ekonomiczne.

mam nadzieje ze pomoze podpowiedziec niektore marki, a moze z ktorymi odrazu dac sobie spokoj
pablock
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: z nienacka

13 Lis 2010, 14:49

Frelek i 2T na haku...yhy :mrgreen:
Weź sobie Patrola albo Grand Cherokee... i na haju coś ok 3.5T
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lis 2010, 15:08

fredkiem dwa razy ciągnałem lawete, tylko tym 3 drzwi (na haku mial chyba 1300 kg, a ponoć 5 drzwi ma 2 t)

ciekaw jestem ile na haku ma patrol 3 drzwi...
pablock
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: z nienacka

13 Lis 2010, 17:02

pablock napisał(a):ciekaw jestem ile na haku ma patrol 3 drzwi...

Zaspokoję Twoją ciekawość-od 2,5 do 3,5 T MMC przyczepy z hamulcem...Bez hamulca 750kg...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

14 Lis 2010, 10:20

Jeśli szukasz konia roboczego, którego nie chcesz szybko wykończyć, to tak jak pisał Jogi. Patrol lub Grand
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

14 Lis 2010, 22:09

Mój Parch K260 (krótki - co by wszyscy wiedzieli o oc kaman, bo "long" to W260) ma 3.5T a haku.
Parch tak jak Grand maże ciągnąć dużo przy czym komfort jest akceptowalny, Grand będzie pewnie lepiej wyposażony i a jak w gazie to koszy też nie będą kosmiczne, a Parch do lawety to fajnie by robil z motorem A42 choć z RD28T też nie powinno być problemów...napewno lepiej niż leciwy Transit :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lis 2010, 22:59

Migi60 napisał(a):
pablock napisał(a):ciekaw jestem ile na haku ma patrol 3 drzwi...

Zaspokoję Twoją ciekawość-od 2,5 do 3,5 T MMC przyczepy z hamulcem...Bez hamulca 750kg...
z tym różnie bywa niestety Polskie prawo dopuszcza tylko 3,5T a na haku patrol potrafi mieć i 7 ton :mrgreen:
mój króciak ma homologacje producenta do 6 ton, ale niestety w polskim dowodzie jedyne 3,5 tony :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Lis 2010, 08:42

No to w końcu Polska :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lis 2010, 19:07

pocieszny napisał(a):mój króciak ma homologacje producenta do 6 ton

pocieszny, a Ty przypadkiem nie masz"T34".... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Lis 2010, 19:53

Co w tym dziwnego? Są przecież Patrole Y60 do prowadzenia których potrzebna jest kat. C prawa jazdy :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lis 2010, 19:56

Jogi4x4 napisał(a): Są przecież Patrole Y60 do prowadzenia których potrzebna jest kat. C prawa jazdy

Wystarczy przyczepa o MMC 2,500kg i juz musisz posiadac C....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Lis 2010, 19:58

Ale chodzi mi o samo fabryczne auto. Takie Patrole to bodajże jakieś autobusy z ławkami z tylu 9os. + kierowca czy cuś
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lis 2010, 20:47

Jogi4x4 napisał(a): Takie Patrole to bodajże jakieś autobusy z ławkami z tylu 9os. + kierowca czy cuś

Całkiem mozliwe chociaz takiego cudaka nie widzialem.Oczywiscie w przypadku jezeli DMC pojazdu przekracza 3.500kg to juz C...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Lis 2010, 21:49

ponoć woły robocze do wożenia mniej kasiastych arabów po pustyni :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lis 2010, 22:21

panowie Polskie przepisy mocno się różnią od tych z Arabii czy z Australii, co w tym dziwnego że auto z ramą jak ciężarówka może ciągać przyczepe z hamulcami o masie 3 krotnie przewyższającej jego DMC?
jeśli moment obrotowy spokojnie pozwala podróżować z taką przyczepą to dlaczego producent nie ma pójść za potrzebą użytkownika?
mój patrol ciągał w Kuweicie motorówki wojska/rządu, taka motoróweczka potrafi swoje ważyć ;) a czasem ciągał 2 na raz :mrgreen: widziałem daje rady, częściej tam używają do tego wielkolitrażowych benzyniaków ale diesle też się zdarzają
wystarczy popatrzeć na pickupy z USA często mają na haku 6-7 ton przy czym same ważą 2,5 tony

co do przewozu kilku osób, mój (choć krótki) był przystosowany do przewozu 6 osób :mrgreen: 2 z przodu i 4 na wzdłużnych ławeczkach z tyłu :wink: w Polsce niestety moge mieć tylko 4 :cry: i zamiast 6 ton 3,5 ale cóż takie przepisy,

DMC długiego patrola nawet w TD42T (czyli najcięższy) to 3200 więc nie potrzeba na żadnego kat C co najwyżej D jeśli posiada 10 miejsc a takie się zdarzają :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)