Taki sam samochód inna jednostka silnikowa - w praktyce

02 Maj 2020, 09:06

yeti65 napisał(a):Ale dalej pozostaje akademickie pytanie. Czy to niutki zwiększyły moc, czy odwrotnie


Chłopie Ty się sam gubisz w tym co było napisane powtarzając slogany i regółki których wartość jest na papierze.

Tak masz racje razem z mocą wzrasta nm i to Ci wcześniej oznajmiłem Tylko wzrost mocy nie oznacza w pewnym momencie dostatecznego wzrostu niuta tak żeby auto mogło odczuwalnie przyśpieszać .

Im mniejszy silnik tym ma większy problem. Czyli silnik 1,5 może mieć 300km ale przy 250km będzie miał 200nm a przy 300km będzie miał 210nm.
Silnik 2,0 też moze mieć 300km tylko że przy 250km będzie 250nm a przy 300km będzie 280nm a ma samym końcu możesz mieć wielkie v8 które ciągnie nm i mocą do końca.

Czyli jest to co Ci mówiłem producenci oszukują nas bo nie jest problem wydobyć moc tylko jest problem zapewnić silnikowi odpowiedną charakterystykę czyli wraz z wrostem mocy w jak największym stopniu iść z nm.

Im wiekszy silnik tym łatwiej o uzyskanie fajnej charakterystyki.

Dlatego 200km z 2,0tdi bdzie gorzej jechać niż 200km z 3,0tdi. To samo tyczy się benzyn tak właściwie to samo tuczy się każdego silnika.

Można to oszukać napisalem Ci !!! Np: w moto sporcie jaka jest procedura jazdy z mocy nawet są programy umożliwiające taką jazdę.

W normalnej jeździe stosuje się 4ery turbiny, szybkie skrzynie itp.nie po tożeby wydobyć moc bo ona jest tylko po to żeby ukryć małą pojemność a co za tym idzie szybkie znikanie nm.

Yeti65 nie upieraj się bo pleciesz skrajne głupoty ktore próbujesz poprzeć skrawkami wiedzy z fizyki ale nawet tu już się gubisz co widać w ostatnim poście.

Dlatego proszę Cię skończ tą dyskusje bo ośmieszasz swoją osobę.

Zapytaj na innym forum żeby nie było co bedzie lepiej jechać 200km z malego silnika czy z dużego w takich samych autach i przy takich samych technologicznie silnikach.

Powtórze Ci moje dd ma 320km i 530nm jestem w stanie zrobić około 400km za 2,5-3,5k.zł. ale wiem że da to max około 20-30nm i nie do końca fajnej charakterystyki. Czyli realnie auto może coś będzie lepsze od 180km/h co da zerowe odczucia. Musiałbym wyłożyć pewnie z 15k.zł. żeby dorobić około 400km ale fajnego niuta.

Ogólnie jest przykro że takie glupoty gadasz.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7187
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2020, 09:17

Nie chcę cię obrażać, ale chyba masz kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem.
Przecież Ja napisałem dokładnie to samo co Ty(tylko trochę inaczej :mrgreen: ), że chodzi o zwiększenie mocy w dolnym zakresie obrotów, co skutkuje zwiększeniem niuta.
Dalsza dyskusja raczej nie ma sensu.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2943
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019

02 Maj 2020, 09:54

Yeti65 a teraz wkleje trochę tabelek tych Twoich. Są mało wartościowe bo pokazują wycinek jazdy nie mający znaczenia bo czasy są tylko do 100km/h a nie np.od 20km/h do 130km/h ale dobra nie za dużo wymagajmy.
Porwnania staram się zbliżyć do siebie od strony technologicznej czyli bena do beny albo r4 do jakiegoś r a nie np.vr6'.
Oczywiście idealnie się nie da ale zawsze.

[link do autocentrum.pl wygasł]

Opis porwnania dwa passaty b5 r4 1,8 i 2,0 moc praktycznie ta sama pewnie koło czerwonego pola będzie 5km więcej natomiast różnica w nm już konkret jak na małe n/a czyli pod 30nm.
Wynik hmmm :D teraz yeti napisze że 5km.na czerwonym polu zrobiło robotę.

Teraz walniemu passata b6 2,0fsi 150km i b5 1,8t 150km. Moc ta sama ale nm delikatnie po stronie 1,8t za to charkterystyka niuta właściwa dla turbo zobaczmy co z tego wyjdzie

[link do autocentrum.pl wygasł]

A teraz piekne porownanie passat b6 1,8tsi 160km no ale wiadomo technologia tsi dała innego niuta w stosunku do starych turbiaczy
Tak więc lecimy passek b6 1,8tsi 160km vs b6 2,0fsi 150km różnica w niutach spora moc praktycznie to samo.
Do tego różnica w niutach nie da tylko lepszego czasu do 100km/h ale da przepaść w elastyczności.

[link do autocentrum.pl wygasł]


Yeti65 tak więc tabelki ktore wkleileś zaczeły zaprzeczać temu co pisałeś.
Bo kuglując niutami przy różnych silnikach a zostaeiają moc na zbliżonym poziomie otrzymaliśmy różne parametry aut.
Dobrze że nic nie było o elastyczności to co pisał fcgetin bo Twoja teoria wykonałaby lot z 10piętra na główkę :D

Do tego zauważ co się dzieje w autach wraz ze wzrostem mocy? Przybywa max prędkości więc jest znowu to co pisałem
Auto z większą mocą ale mniejszym niutem zacznie madganiać dopiero przy max prędkościach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7187
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2020, 10:45

Dobra, jeszcze raz. Ale to już naprawdę ostatni :lol:
Dasz rade podnieść moment obrotowy bez zwiększania mocy (chodzi mi o ten sam zakres obrotów)?
Szybki, ja naprawdę w większości się z Tobą zgadzam.
Mamy jedynie inne zdanie na temat przyczyny i skutku :mrgreen:
Pewnie jest możliwość takiego zestrojenia silnika by zwiększyć max moment obrotowy, bez zwiększania max mocy. Ale zwiększając max moment obrotowy, musisz też zwiększyć moc przy obrotach max momentu, inaczej się nie da.
Albo odwrotnie, zwiększając moc na niskich obrotach, automatycznie zwiększa się moment obrotowy :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2943
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019

02 Maj 2020, 11:05

Yeti65 a teraz kwintesencja Twoich tabelek auto z gorszym niutem ma większą moc natomiast z lepszym niutem ma gorszą moc zobacz co będzie szybsze.
[link do autocentrum.pl wygasł]

Oczywiście jest to teoria nie uwzględniająca przyjemności jazdy.

Idealnie pokazuje co się dzieje z autem przy jakich wartościach w skali mini.

Dla tego proszę Cię już nie ciągnij tego tematu rozkładając go na czynniki pierwsze.

Ogólnie wzrasta moc wzrasta niut tylko przy malym silniku moc idzie ochoczo do gory a niut ochoczo do dołu. Wtedy auto się rozpędza ale robi to ospale i nie zapewnia elastyczności. Dlatego idealnie mieć wraz ze wzrostem mocy niut niespadający a do odcinki wtedy czujesz przyśpieszenie do vmaxa domena diużych piecy albo fajnych turbiaczy, ewentualnie niut rosnący razem z mocą do końca tylko to już jest zarezerwowane dla v8ek.

Yeti65 i pamiętaj na tą chwile tabelki są teorią bo okiełznanie i ułozenie niuta jest x10 kosztami i technologią względem mocy. Dlatego łatwiej sprzedawać kit że większa moc szybsze auto szczególnie przy obostrzeniach unijnych.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7187
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2020, 11:30

Długo szukałeś :mrgreen: Ale znalazłeś :ok: Choć różnice niezbyt wielkie.
Tylko teraz udowodnij, że te różnice wynikają z większego niuta, a nie z lepszego przebiegu wykresu mocy silnika turbo.
Bo wg mnie, turbo lepiej przyspiesza, bo w szerszym zakresie obrotów ma po prostu więcej KM. Przy 3000rpm ma więcej KM, przy 3500 też ma więcej, to samo przy 4000, 4500. Wolnossak ma więcej dopiero przy 6000.
A gdybyś do tych silników założył doskonałe(w sensie sprawności) CVT to te 7KM więcej by wygrało i żadne niutki by tu nic nie zmieniły.
Z mojej strony to koniec tematu.
Ani ja nie przekonam Ciebie, ani Ty mnie.
Chyba że podrzucisz jeszcze jakiś wykres przebiegu mocy i momentu przed i po tuningu, to postaram się do niego odnieść.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2943
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus HS 250h
    Samochodem, który trafił do regularnej sprzedaży, był natomiast Lexus HS. Auto sprzedawano w Japonii i Stanach Zjednoczonych, ale oficjalnie nigdy nie trafiło do Europy, dlatego w Polsce praktycznie go nie znamy. Model ...
    Poradnik kupującego #1 - Lexus IS XE10 mk1 (1999-2005)
    Geneza Lexus IS pierwszej generacji dostępny był początkowo jedynie jako sedan z dwulitrowym silnikiem. W 2001 roku do oferty wprowadzono wersję kombi o nazwie SportCross oraz wersję IS 300 z legendarnym silnikiem 2JZ. Modernizacje: ...

  • 02 Maj 2020, 11:56

    Yeti65 zaczynasz gadać jak człowiek :D

    Teraz masz następny lewel czyli moc Ci rośnie a niut jest uzależniony od wielu czynników. Te czynniki będą ustawiać niuta a on będzie ustaeiać jazdę.
    Dlatego niut pochodzący z n/a będzie inny niż z turbo to samo tyczy się v6 vs r6 albo vs v8 albo diesel r4 vs v6.


    yeti65 napisał(a):Tylko teraz udowodnij, że te różnice wynikają z większego niuta, a nie z lepszego przebiegu wykresu mocy silnika turbo.


    Ale dlatego Cię zapraszałem do siebie.

    Mam dwa takie same auta oraz 3ecie trochę inne ale z bardzo podobnym silnikiem. Dwa z nich różnią się kolorem i ... ???? Mocą vs niut. Testowalem je na tysiąc sposobow i okazało się że zbawienne było nie grzebanie przy mocy tylko przy niucie. Jedno z tych aut ma około 80km więcej i z 50nm mniej co do 150km/h dawało zerową przewagę potem ten mocniejszy zaczynał coś więcej jechać ale minimalnie.
    Natomiast 3ecie auto ma jeszcze inny temat. Strzał z niuta bez jego pociągniecia no i niestety moc jest a jazda średnia.

    A żeby Ci zagmatwać to przewiózłbym Cię rwd i niutem pochodzącym z V8 czyli 440nm vs 520nm z 2,0t.
    Wtedy miałbyś zagwostkę :D

    Dlatego śmialem się z Ciebie i Twojej jazdy mocą bo nią nie jedziesz odczuwasz niut i nawet jak byś dodał 50km z niutem typowo spadającym dla malych silników to dla Twojego tyłka nie byłoby żadnej różnicy natomiast na autostradzie o ile skrzynia by Ci pozwoliła pojechalbyś 20km.więcej.

    Dlatego 150km v6 w audi jedzie inaczej niż 150km r4 fsi one różnią się NIUTEM :D
    A jak byłoby to 150km z 2,0tfsi to pozamiataloby jedno i drugie z tym że bylaby dyskusyjna frajda z jazdy.

    Dokładnie tak jak masz s3 po czipie i rs4 bez czipa zgadnij czemu człowiek świadomy wybierze motur rs-a? :happy:

    p.s.

    Znalazłem następne porównanie taka sama moc inny nm i inna jazda z pojemności.

    [link do autocentrum.pl wygasł]

    Następny mikro przykład tabelkowy

    [link do autocentrum.pl wygasł]

    Masz corolle lepsza moc mniejsza pojemność ale tez mniejszy niut i pewnie gorsza charakterystyka. Wszystko w minimalnym stopniu ale i tak warto zobaczyć.

    I nagle się okazuje że szybsze auto jest wolniejsze albo miały tak samo jechać bo taka sama moc a nie jada bo niutem się różnią.

    Tu mamy 0-100km/h ale tak naprawdę to przepaść jest w miejscu najważniejszym czyli elastyczności ale tego nie ma w tych tabelkach.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7187
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    04 Maj 2020, 16:31

    Widzę niezłą dyskusję, też się dołączę jeśli chodzi przyspieszanie samo w sobie (nie elastyczność) to silnik najlepiej przyspiesza przy utrzymaniu obrotów w położeniu max mocy silnika czyli wtedy gdy silnik wykonuje najwięcej pracy
    Widziałem przykłady golfów i innych samochodów (dołącze załączniki)
    Zatem jakby w tych golfach zamontować bezstopiową skrzynię automatyczną. To aby najszybciej przyspieszały to w benzynie utrzymywałby się obroty 5500, a w dieslu 4000 i efekt był taki sam w przyspieszeniu (oczywiście o ile obydwa golfy jakimś cudem ważyły tyle samo.
    Nic dziwne przy elastyczności silnika, że golf z dieslem przy krańcowej mocy takiej samej jak bezyna lepiej pracuje przy niższych obrotach jak wynikową jaka jest moc na przykładzie 2000obr jest dla diesla: 69koni, dla benzyny 32konie. To logiczne, że jak dorożkę zapakujemy 3 tonami piachy to 32 wolniej dojdą do celu, jak 69 koni podłączonych do tej samej dorożki - zatem wykonają szybciej swoją pracę bo mają wiekszą moc.

    Ale to wszystko jest odejście od mojego pytania :-)

    Ja pytam, czy jadąc pod górę np 20% nachyleniu z taką samą prędkością o tej samej masie, oporów toczenia. Utrzymując załóżmy wspomniane 100kmh gdzie w dieslu mam 2000obr i 240Nm (ok. 65KM) oraz benzynie 3250obr i 141Nm (ok. 65KM)
    To czy pod tą górę oba samochody mają taka samą wynikową moc ok 65KM wyliczone: (obr*moment)/5252, podjadą pod górę, czy któryś z nich zwolni.

    Nie chodzi o przyspieszenie itp, chodzi o zdolność po podjazdu z określonym balastem. Teoretycznie Moc wychodzi taka sama zatem powinny tak samo podjeżdżać.

    A wy jak sądzicie?
    tomczyslaw
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    04 Maj 2020, 17:11

    tomczyslaw napisał(a):Ja pytam, czy jadąc pod górę np 20% nachyleniu z taką samą prędkością o tej samej masie, oporów toczenia. Utrzymując załóżmy wspomniane 100kmh gdzie w dieslu mam 2000obr i 240Nm (ok. 65KM) oraz benzynie 3250obr i 141Nm (ok. 65KM)
    To czy pod tą górę oba samochody mają taka samą wynikową moc ok 65KM wyliczone: (obr*moment)/5252, podjadą pod górę, czy któryś z nich zwolni.


    Bena Ci zwolni.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7187
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    04 Maj 2020, 19:52

    Obydwa zwolnią, po prostu benzyna o wiele bardziej
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5642
    Przebieg/rok: >50tys. km
     
    • Warto przeczytać