Tarcze do wymiany?

03 Lut 2017, 17:36

Witam serdecznie wszystkich na forum!

Proszę was o poradę. Musze wymienic klocki hamulcowe z tylu i czy taka tarcza kwalifikuje się do wymiany??

Czytalem ze niektórzy szlifuja zardzewialy rant tarczy. Ale ona wyglada jakby miała jakieś poprzeczne uszkodzenia (delikatnie wyczuwalne pod palcem).

Lepiej wymienić tarcze razem z klockami?
Czy tylko zeszlifowac rant szlifierka, przetrzeć tarcze papierem i założyć nowe klocki?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Pozdrawiam
Mateusz
MaoVi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Ford Kuga MK1
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

04 Lut 2017, 17:00

Ze zdjęć trudno wywnioskować, bo żeby odpowiedzieć ci na pytanie, to trzeba by te tarcze zmierzyć, czy można je przetoczyć. Ale obecnie rzadko kto przetacza tarcze. Zazwyczaj się kupuje nowe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lut 2017, 20:28

Nie ma co się szczypać, przecież takie tarcze to nie majątek. A hamulce to jeden z najważniejszych układów jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. A mogą mieć mikropęknięcia niewidoczne gołym okiem i rozsypać się wtedy kiedy będziesz najbardziej ich potrzebować.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3677
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lut 2017, 12:06

Dzieki za odpowiedzi, zgadzam się z wami.
Nie ma co dziadować, okolo 600 zl i mam dobry komplet hamulców na tył.
Zajmę sie tym w lato, wymienie też płyn hamulcowy, i będę spokojny.
Pozdrawiam
MaoVi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Ford Kuga MK1
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Lut 2017, 13:12

MaoVi napisał(a):Czytalem ze niektórzy szlifuja zardzewialy rant tarczy. Ale ona wyglada jakby miała jakieś poprzeczne uszkodzenia (delikatnie wyczuwalne pod palcem).
Dosyć spory masz ten rant i po zeszlifowaniu mogło by się okazać że tarcza jest już za cienka do tego te poprzeczne uszkodzenia na jednym ze zdjęć. Lepiej wymienić w tym przypadku i założyć nowy komplet tarcz z klockami.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Lut 2017, 18:05

Okej zrobi się cieplej to zafunduje sobie nowy komplet. Podobnie jak do przodu, kupię tarcze i klocki firmy PAGID. Jestem z nich zadowolony...
MaoVi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Ford Kuga MK1
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Lut 2017, 18:13

Tu ważne żeby klocki i tarcze były tego samego producenta jak już kupujesz komplet bo wtedy taki zestaw najlepiej współpracuje ze sobą :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Lut 2017, 23:00

Ma to sens ;) na pewno kupię komplet.
Naczytałem się też o Noxudolu 3100 i mam plan pomalować nim całe podwozie. Ruda się powoli gnieździ a chodzi mi głównie o redukcje szumu opon.
MaoVi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 04 2008
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Ford Kuga MK1
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

28 Mar 2017, 10:46

Sami wymieniacie tarcze? Ja z tym jeżdżę do warsztatu.
bolek778
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 04 05 1979
Auto: Audi

28 Mar 2017, 21:26

ja tez, ale gdybym mial przydomowy garaż to pewnie bym sie pokusił
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

12 Kwi 2017, 09:54

A co sądzicie o tarczach firmy delphi? Widzę, że są popularne i nie są najdroższe.
damianj
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 06 07 2002
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: toyota auris
Silnik: 1.6 132km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010