REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Freelancer napisał(a):Który napęd lepszy: przedni czy tylny?
Dishman napisał(a):Zależy do czego. Jeżeli do zabawy to tylny.
Jeżeli do bezpiecznego poruszania się po jezdni to przedni. Prosty przykład - przejrzyj sobie stare podręczniki jazdy z lat 70 i 80. W każdej z nich zabrania się dodawania gazu podczas pokonywania zakrętu. Gdy Polonezy i duże Fiaty nie miały systemów typu ESP, mogło skończyć się to poślizgiem. Tymczasem nie mając takich systemów w autach przednionapędowych ciężko wpaść w poślizg.
Vermin napisał(a):Gdyby przedni napęd miał lepszą przyczepność to w F1 by mieli FWD. BMW FERRARI MERCEDES PORSCHE JAGUAR ASTON MARTIN I wszystkie inne sportowe marki bądź modele miały by FWD. Czemu F1 ma na tył a nie na 4? Bo nawet 4 słabiej się trzyma od RWD przy dobrym rozłożeniu masy.
Vermin napisał(a):Bez urazy bo do nikogo tu nie pije ale RWD jest po prostu dużo lepszy a FWD to po prostu napęd debilo odporny bo nie trzeba umieć jeździć.
Vermin napisał(a):Pamiętajmy też że tylny napęd w dzisiejszych czasach jest w naprawdę mocnych samochodach a przedni najwięcej w miejskich maluchach.
Vermin napisał(a):A cytowanie takiej wiedzy z książek jest trochę bez sensu. Nie napisał ich Bóg.
Vermin napisał(a):Zastanówmy się, jeśli bezpieczeństwo to przyczepność, zwłaszcza przy dużej prędkości to czemu wszystkie najszybsze i najbardziej przyczepne samochody na świecie wszystkie mają RWD?
Vermin napisał(a): Pamiętajmy też że tylny napęd w dzisiejszych czasach jest w naprawdę mocnych samochodach a przedni najwięcej w miejskich maluchach.
pocieszny napisał(a):co do napędu, nie ważne jest pchać czy ciągnąć, ważne jest dociążenie osi, najlepszy napęd jest na oś dociążoną (więc to zależy od zbalansowania auta) większość nowoczesnych aut ma silnik bardzo wysunięty do przodu (chodzi o pozostawienie jak największej przestrzeni w środku auta ale jak najmniejszych gabarytów zewnętrznych), leży wraz se skrzynią na przedniej osi lub czasem nawet jest wysunięty za przednią oś, więc w nich nie ma sensu montować rwd bo wiecznie w poślizgu jeździć sie nie da, w samochodach z napędem na tył zwykle silnik jest umieszczony daleko za przednią osią skrzynia pomiędzy pasażerami a tylny most dociąża całość,
każdy napęd ma swoje wady zalety, i nawet bym nie powiedział że napęd jest lepszy do czegoś tylko lepszy do konkretnego pojazdu, bo co nim będzie robił użytkownik to inna sprawa
ktoś wysunął tezę że 4x4 jest najlepszy, no cóż nie zawsze i nie koniecznie, najlepszy do pzrekazania momentu obrotowego z kół na droge ale niestety z drugiej strony mało ekonomiczny, bardzo skomplikowany (w porównaniu do 4x2) i o wiele cięższy i na co dzień zupełnie niepotrzebny (pomijając już fakt że w większości nowoczesnych 4x4 to jest zwykłe fwd z czasowo dopędzanym tyłem, ot taka proteza na dobre samopoczucie kierownika)
Dishman napisał(a):Napęd 4x4 zachwyca zimą, zachwyca poza asfaltem. Nie jest dla samochodów przeznaczonych do jeżdżenia po cywilizowanych drogach. Dlatego jak ktoś mieszka na wsi i ma kiepski dojazd do drogi asfaltowej, to doceni napęd 4x4.
Proponuję zwrócić uwagę na ruszanie spod świateł w zimowych warunkach. Ile razy widziałem kierownika w BMW, który deptał gaz, a samochód stawiało mu bokiem. Trudno podejrzewać 50-letnią kobietę o jakąś przeszłość motoryzacyjną i o szczególne umiejętności techniki jazdy, ale jadąc tymi miejskimi maluchami po śliskich drogach muszą się postarać, aby napęd FWD przy ruszaniu postawił ich bokiem.